ورزشی

سیامک افروزی: تیم ملی تا آخر فروردین واکسینه خواهد شد

سپهر ستاری: تست های مثبت پنج بازیکن و مربی تیم ملی والیبال در شب یک مسابقه حساس نگرانی های زیادی را ایجاد کرده و تصور می شود که تعداد مشاوران افزایش یابد اما در مورد نتایج تیم ملی اینگونه نیست کادر پزشکی تیم پزشک قانونی در حال حاضر در آخرین روز قرنطینه است و به زودی به ترکیب اصلی بازمی گردد. با این وجود هنوز خطر بیماری عروق ویروس کرونا قلب در اردوهای تیم ملی وجود دارد و در صورت زیر پا گذاشتن این قوانین ، این بار می توان بحران بزرگ تری برای بازیکنان والیبال به وجود آورد. سیامک افروزی ، پزشک تیم ملی والیبال در مورد وضعیت فعلی تیم ملی توضیح داد:

* به دلیل آزمایش مثبت تاج از شش نفر از اعضای تیم ملی والیبال ، فرض بر این بود که طی چند روز آینده تعداد بیماران افزایش می یابد ، اما خوشبختانه این اتفاق نیفتاد. چگونه توانسته اید دیگران را از دردسر دور نگه دارید؟

خدا را شکر تاکنون ، با دو آزمایشی که از بچه ها و کارکنان تیم انجام دادیم ، 6 فرد آلوده به اردوگاه نرسیدند و در واقع ، ما بدون آلودگی کار را شروع کردیم. چون ابتدا قرار بود بازیکنان و کادرفنی با یک تست منفی به فدراسیون بیایند ، اما تست آنها مثبت بود و آنها به فدراسیون نیامدند و در همان شب ، ما دوباره بچه ها را آزمایش کردیم. پوریا فیاضی ، آرمان صالحی ، سه بازیکن و مربی پیمان اکبری نیز مثبت بودند و آنها به خانه بازگشتند و اردو را بدون کرونا آغاز کردند.

به نظر شما چگونه می توان خطر تاج گذاری برای مردم را کاهش داد؟

البته محفوظ نبودن کمپینگ غیرممکن است. اگرچه در کشورهای پیشرفته در حال حاضر بعید است که تاج به صفر برسد ، اما تمام تلاش ما کاهش چنین حوادثی است و امیدوارم اقدامات ما موثر باشد.

* برای پیگیری پروتکل های بهداشتی در اردوگاه و محافظت از بازیکنان در برابر خطرات احتمالی ، چه اقداماتی انجام شده است؟

اگرچه محوطه اردوگاه کاملا قرنطینه نشده است ، اما قوانین سختگیرانه تری برای کنترل کودکان وجود دارد و آنها تا آزمون بعدی مجاز به ترک اردوگاه نیستند. حتی با نگهبانان برای کنترل اردوگاه و دوربین های بررسی شده هماهنگ شده است ، جدا از این برای متخلفان نقدی و جریمه های غیر نقدی در نظر گرفته شده است تا تیم ملی را به دلیل عدم پیروی از پروتکل های بهداشتی خارج از اردوگاه نقض کند. ما باید و هیچ راه دیگری برای کنترل آن نداریم.

سیامک افروزی: تیم ملی در پایان ماه آوریل واکسینه می شود

* افرادی که تست مثبت داده اند چه زمانی در اردو شرکت می کنند؟

من هر شب وضعیت آنها را بررسی می کنم. خوشبختانه اوضاع چندان بد نیست. روز گذشته پوریا قرنطینه شد و دوباره آزمایش شد. علی اصغر مجرد امروز و پوریا فیاضی و آرمان صالحی فردا. محمدرضا حضرت پور ، چون علائمی دارد و پیمان اکبری ، قرنطینه آنها در 24 فروردین پایان می یابد و آنها باید دوباره آزمایش کنند. به شرطی که آزمون منفی باشد ، آنها ظرف 48 ساعت اجازه ورود به اردوگاه را داشتند.

* کمی از دشواری اردو زدن در شرایط فعلی بگویید.

کرونا واقعاً نگران کننده است. من 16 ، 17 سال مصدومیت بازیکن را درمان کرده ام ، اما کنترل کرونا در ارتش بسیار آزار دهنده است. چون هر بازیکن از یک شهر ، باشگاه و فرهنگ متفاوت است و متأسفانه دو یا سه باشگاه وجود دارد که حتی ماسک هم نمی زنند و رعایت پروتکل های سلامتی طول می کشد. البته ، ما تا آنجا که ممکن است سخت هستیم ، اما کرونا اینجا نیست ، در هر نقطه از جهان به صفر نمی رسد ، حتی در لیگ های بزرگ جهان مانند NBA و سایر لیگ های معتبر ، آنها نمی توانند آن را به صفر و 5 ، 6 کاهش دهند و حتی 12 بازیکن آنها بیماری ویروس کرونا قلب دارند. با این حال ، اکنون ما در حال کار با ابزار و آموزش اجباری هستیم. البته این یک وضعیت تمرینی برای بازیکنان است تا فشار شرایط سخت لیگ ملت ها را راحت تر تحمل کنند.

* آیا اعضای تیم ملی والیبال واکسینه می شوند؟

ما زیاد پیگیری می کنیم و قرار است بازیکنان و کادر فنی تا پایان ماه آوریل واکسینه شوند. البته تزریق با دوز اول پایان نمی یابد و بعد از دوز دوم کمی راحت تر نفس می کشیم. با این حال ، پس از آن ، ما باید مراقب پروتکل باشیم تا دیگران را بیمار نکنیم. از آنجا که بدن ما ممکن است مصون باشد ، اما می توانیم آن را به دیگران انتقال دهیم.

258 41

دکمه بازگشت به بالا