اقتصادی

سی‌ان‌ان: ارتش اوکراین هنوز از خط اول دفاع روسیه عبور نکرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی، یک شبکه خبری آمریکا روز سه شنبه به نقل از مقامات آمریکایی نوشت، انتظارات غیر واقعی اولیه غرب در مورد پاتک اوکراین به روسیه اکنون به فشار فزاینده بر کی‌یف برای آغاز مذاکرات صلح با روسیه منجر شده است.

وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نوشت، نیروهای اوکراینی چند هفته پس از پاتک خود به دستاوردهای محدودی دست یافتند. این پیشروی توسط خطوط دفاعی سنگین روسیه از جمله میدان‌های مین متراکم مهار می‌شود. در واقع، ارتش اوکراین هنوز واقعاً از خط اول دفاع روسیه عبور نکرده است.

یکی از مقامات ارشد ارتش آمریکا گفت که عدم پیشرفت قابل توجه یکی از دلایلی است که نیروهای اوکراینی اغلب به  خاک روسیه حمله می‌کنند تا آسیب پذیری روسیه را نشان دهند.

 

 در این حملات، ناو روسی «اولنگورسکی گورنیاک» توسط پهپاد اوکراینی در پایگاه دریایی «نووروسیسک» آسیب دید و «مسکو» پایتخت روسیه اخیراً هدف حملات پهپادی متعددی قرار گرفت.

سی‌ان‌ان نوشت، انتظارات اولیه بیش از حد خوش بینانه از پاتک می‌تواند نه تنها به فشار به اوکراین برای آغاز گفت‌وگوهای صلح با روسیه کمک می‌کند، بلکه می‌تواند و وحدت اتحاد را بین حامیان اوکراین تضعیف کند.

«دیمیتری مدودوف» نایب رئیس شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه روز سه‌شنبه بار دیگر بر محقق شدن اهداف عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین تاکید کرد.

مدودوف گفت که روسیه قدرت کافی برای رسیدن به تمام اهداف عملیات نظامی ویژه و دستیابی به صلح بر اساس شرایط خود را دارد.

 وی  که طی هفته‌های اخیر و در پی افزایش کمک‌های نظامی غرب به اوکراین برای جنگ با روسیه، مواضع تندتری از خود نشان داد، افزود: «ما قدرت کافی برای اجرای تمام مأموریت‌های عملیات ویژه نظامی را داریم. پیروزی از آن ما خواهد بود!»

در تحولی تازه، رسانه‌ها‌ی اوکراین روز سه شنبه اعلام کردند که آمریکا قصد کمک‌رسانی جدید  نظامی به این کشور برای مقابله با ارتش روسیه را دارد. دو مقام آمریکایی اعلام کردند که این کشور قصد دارد یک بسته کمک نظامی جدید ۲۰۰ میلیون دلاری به اوکراین را اعلام کند(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا