اقتصادی

سید حسن نصرالله: هرگونه اشتباه محاسباتی دشمن ممکن است به زوالش منجر شود

دبیرکل حزب‌الله لبنان در پاسخ به تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی هشدار داد که هرگونه اشتباه محاسباتی دشمن در هر کشوری، ممکن است به بروز یک جنگ بزرگ در منطقه و احتمالا زوال و نابودی اسرائیل منجر شود.

به گزارش اخبار ورزشی، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان امروز پنجشنبه به مناسبت سالروز عید مقاومت و آزادسازی جنوب لبنان (مصادف با 25 مه) سخنرانی کرد.

وی در ابتدای سخنرانی خود سالروز عید مقاومت و آزادی سازی جنوب لبنان و رهایی از چنگال رژیم اشغاگر را تبریک گفت و از همه کسانی که در این پیروزی سهیم بودند، اعم از شهدا، مجروحان، اسرای آزاد شده، رزمندگان مقاومت و همه خانواده‌هایشان تقدیر و تشکر کرد.

دبیرکل حزب الله همچنین از ارتش لبنان، نیروهای امنیتی، گروه‌های فلسطینی، همه روسای جمهور و احزاب سیاسی و کشورهایی که از مقاومت  حمایت کردند، از جمله ایران و سوریه قدردانی کرد.

وی تاکید کرد: «هرکس تصور کند نبرد با رژیم صهیونیستی پایان یافته است، متوهم است زیرا دشمن هر روز تلاش می‌کند به سرزمین ما حمله کند».

دبیرکل حزب الله افزود: امروز اسرائیل پشت دیوارها و یا موشک‌ها و راکت ها پنهان شده است و نمی‌تواند شرایط خود را در هیچ مذاکره‌ای بر مردم فلسطین تحمیل کند.

سید نصرالله تصریح کرد: این پیروزی مجانی به دست نیامد بلکه حاصل سالها صبر و تحمل و آوارگی بود. این تجربه بزرگی است که نسل‌های بعد ما باید با آن آشنا شوند.

دبیرکل حزب الله گفت: یک جهان چندقطبی به نفع اسرائیل نیست، بلکه به یک جهان یکجانبه به رهبری آمریکا، به نقع اسرائیل است، اکنون همه چیز به سمت دنیای چندقطبی پیش می رود و این همان چیزی است که اسرائیل را نگران می کند.

دبیرکل حزب‌الله با تأکید بر اینکه پس از عقب‌نشینی سال ۲۰۰۰ از لبنان و عقب‌نشینی از غزه، دیگر چیزی تحت عنوان اسرائیل بزرگ و عظیم وجود ندارد، خطاب به نتانیاهو گفت: اکنون این شما نیستید که با جنگ بزرگ تهدید می‌کنید بلکه این ما هستیم که شما را تهدید می‌کنیم.

وی افزود: هر جنگ بزرگی در منطقه تمام مرزها را شامل می‌شود و عرصه این نبرد شاهد حضور صدها هزار رزمنده خواهد بود.از لحاظ نیروی انسانی برتری فوق‌العاده‌ای داریم.

وی با اشاره به سفر سید ابراهیم رئیسی به سوریه خاطرنشان کرد، مواضع رئیس‌جمهور ایران در سفر به سوریه پس از ۱۲ سال از آغاز جنگ  گویای همبستگی محور مقاومت بود.

سید حسن نصرالله جبهه داخلی اسرائیل را ضعیف و سست خواند و گفت که اسرائیلی‌ها آماده فرار هستند و این یکی از تحولات مهم است.

وی تأکید کرد که اسرائیلی ها تهدیدهای اخیر خود را به دلیل وحشت در شهرک‌ها، کاهش گردشگران، سقوط شیکل خود در برابر دلار و پس از آخرین مانور حزب الله پس گرفتند.

دبیرکل حزب الله خطاب به اسرائیلی ها گفت: ممکن است در کرانه باختری، فلسطین، سوریه یا ایران اشتباهی مرتکب شوید، این اشتباه محاسباتی شما ممکن است منجر به یک جنگ بزرگ در کل منطقه شود، اما این اشتباه ممکن است شما را به ورطه زوال و پرتگاه بکشاند.

سید نصرالله در پایان به مسئله اتهام فساد مالی ریاض سلامه رئیس بانک مرکز لبنان که از سوی پلیس اینترپل تحت تعقیب قرار دارد، گفت: سلامه یا خودش استعفا می دهد یا قوه قضاییه مسئولیت آنرا بر عهده می گیرد زیرا دولت پیشبرد امور، قدرت برکناری او را ندارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا