ورزشی

شادی عبدالوند: انتظار شکست تیم‌های بزرگ بسکتبال ناعادلانه است/ به مسابقات می‌رویم که بجنگیم

تیم ملی بسکتبال بانوان می گوید انتظار ندارد یک تیم بزرگ در المپیک توکیو از دست بدهد غیرمنصفانه است ، اما تیم ایران تمام تلاش خود را می کند تا بهترین عملکرد خود را نشان دهد.

به گزارش اخبار ورزشی ، تیم بسکتبال بانوان سه نفره این کشور دارای دو عنوان مهم المپیک هستند و باید شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک توکیو امتحان کنند. این تیم تاکنون چندین اردو را پشت سر گذاشته است.

اولین رویداد در 5 تا 9 ژوئن 1400 به میزبانی اتریش برگزار می شود که 40 تیم (20 تیم زنان و 20 تیم مردان) از 36 کشور و 3 سهمیه (در هر بخش زنان و مردان) توزیع می شود. ایران در گروه B با ژاپن ، اوکراین ، ترکمنستان و استرالیا هم گروه است.

مسابقه دوم در ژوئن 2021 (ژوئن 1400) با حضور 6 تیم به میزبانی بوداپست مجارستان برگزار می شود و سهمیه ها توزیع می شود. تیم ایران در این دیدار شانس بیشتری برای کسب سهمیه نسبت به بازی اتریش دارد.

شادی عبدالوند در مورد وضعیت آمادگی تیم ملی پیش از انتخابی المپیک به اخبار ورزشی گفت: اولین اردوی تیم بعد از عید برگزار شد ، ما خوب آماده نمی شدیم اما مرحله به مرحله بهتر می شویم. هنوز یک اردوگاه برای اعزام وجود دارد و من فکر می کنم ما تقریباً آماده هستیم.

وی آمادگی خود را نشان داد و اظهار داشت: بعد از عید تقریباً همیشه در اردو بودیم و حتی چند روز در اردوها در سالن بدنسازی مرخصی گرفتیم. من آسیب ندیدم و خوشبختانه کاملا آماده بودم.

عبدالوند به امید سرمربی به این بازیکن برای پر کردن جای سعیده علی در تیم ملی اشاره کرد و گفت: حضور سعیده برای تیم ملی بسیار خوب است و هیچ کس نمی تواند جای او را بگیرد. به عنوان بزرگسالان و بازیکنان با اخلاق ، مکان خالی است ، اما ما باید هر روز خداحافظی کنیم. نه اینکه بتوانم جای سعیده را بگیرم اما تمام تلاشم را می کنم تا به تیم و بازیکنان کمک کنم یک بازی قابل قبول ارائه دهند.

این بازیکن به حضور ایران در مسابقات بین المللی بدون برگزاری مسابقات تدارکاتی اشاره کرد و گفت: ما دو سه سال است که به مسابقات بین المللی اعزام شده ایم و آخرین باری که در مسابقات جهانی شرکت کردیم در هلند بود. ما در آن مدت پیشرفت زیادی داشته ایم. البته من نمی گویم که ما عالی کار می کنیم ، اما در حال بهتر شدن هستیم. متأسفانه ، بعد از این مسابقه ، کرونا کار ما را قطع کرد و اگر این اتفاق نمی افتاد ، ممکن است فرصت های بیشتری داشته باشیم و شرایط بهتری را برای مسابقات سهمیه بندی داشته باشیم. همه تیم ها قبل از ورود به مسابقات رسمی در مسابقات و جلسات تدارکاتی شرکت می کنند اما ما چنین شرایطی را نداریم.

وی افزود: در اردوی داخلی 10 نفر برتر در جایگاه قرار دارند. ما در لیگ با هم بازی کرده ایم و اگرچه ممکن است از نظر بدنی آماده باشیم اما برای رقابت با بازیکنان قدرتمند نیاز به پیشرفت داریم اما چنین شانسی نداریم بیایید قبل از قرارگیری خود مقدمات را انجام دهیم و این بدترین نقطه ضعف ایران است. با این حال ، ما خود را وقف شرایط کرده ایم و از سالهای گذشته بهتر هستیم و اطلاعات بیشتری نسبت به بسکتبال سه طرفه داریم.

عبدالوند ابراز امیدواری کرد تا تیم برتر جهان را در یک رقابت سهمیه ناعادلانه شکست دهد و گفت: ما تمام تلاش خود را می کنیم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم. در مقدماتی اتریش ، ما با استرالیا ، ژاپن ، اوکراین و تایلند هم گروه هستیم و استرالیا و ژاپن پیشرو هستند. من شخصاً پیروز نمی شوم ، اما جنگیدم و احساس کردم که بیش از هر زمان دیگری پیشرفت کرده ام. اگر تیم را ببریم خیلی بهتر می شود. فکر می کنم ما در مسابقات مجارستان شانس بیشتری داشتیم و بازی ما سبک تر بود.

تیم ملی بسکتبال بانوان در پایان گفت: “امیدوارم که عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.” بگذارید همه ما را حمایت كنند و بدانند كه ما با انواع دشواریها و امكانات مختلف ورزش و دعا می كنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا