ورزشی

شباهت‌ یوزها و سامورایی‌ها در اولین سکانس!

تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن در نخستین دیدار خود از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا گنگ و پیچیده بودند و در حال حاضر نه در مورد ترکیب اصلی و نه میزان قدرت دو تیم، نمی‌توان ارزیابی دقیقی داشت.

به گزارش اخبار ورزشی، دیروز (یک‌شنبه) تیم ملی فوتبال ژاپن از ساعت ۱۵ در گروه D رقابت‌ها جام ملت‌های آسیا به مصاف تیم ملی ویتنام رفت و ۴ بر ۲ پیروز شد و تیم‌ملی فوتبال ایران نیز در نخستین دیدارش از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا از گروه C به مصاف فلسطین رفت و با پیروزی ۴ بر یک به کار خود پایان داد.

سامورایی‌ها و یک تقابل غافلگیرکننده

ژاپن‌ که با ترکیبی متفاوت از دیدارهای دوستانه خود مقابل تیم‌هایی نظیر آلمان و کانادا در دیدار مقابل ویتنام به میدان رفته بود، در نیمه اول این بازی غافلگیر شد و پس از به ثمر رساندن گل اول با دو گل از حریف که فلیپ تروسیه را به‌ عنوان سرمربی روی نیمکتش داشت، عقب افتاد. در ادامه اما سامورایی‌ها موفق شدند در همین نیمه، دو گل دیگر به ثمر برسانند و نیمه اول با نتیجه 3 بر 2 به پایان برسد. ژاپن در نیمه دوم هم نسبت به حریف برتری داشت و موفق شد یک گل دیگر به ثمر برساند تا در پایان با نتیجه 4 بر 2 برنده شود.

نکته مهم قابل اشاره در مورد تیم ملی فوتبال ژاپن در این دیدار، روند این تیم در طول 90 دقیقه بود. سامورایی‌ها نه تنها ترکیب اصلی خود مقابل ویتنام را روانه میدان نکرده بودند، بلکه حتی زمانی که با غافلگیری از حریف خود عقب افتادند با آرامشی خاص بازی را ادامه دادند و حتی هاجیمه موریاسو، سرمربی تیم‌ ملی ژاپن برای حضور بازیکنان اصلی و حضور بلافاصله آن‌ها در زمین مسابقه به آب و آتش نزد و در نهایت هم با برتری 4 بر ۲، آماده تقابل بعدی خود مقابل عراق به عنوان حریف اصلی‌ در مرحله گروهی شد.

شباهت‌ یوزها و سامورایی‌ها در اولین سکانس!

ایران و یک دیدار دوستانه جدی

تیم‌ملی فوتبال ایران نیز که با ترکیبی متفاوت از ترکیب‌های اصلی خود در چند دیدار اخیر مقابل تیم ملی فوتبال فلسطین به میدان رفته بود هر چند خیلی سریع به گل نخست دست یافت اما فشار حداکثری به حریف خود وارد نکرد و حتی پس از این که گل اول را از حریف خود دریافت کرد با طمانینه کار را پیش برد و شرایط به گونه‌ای پیش رفت که بازیکنان با توجه به خشن بازی‌ کردن تیم‌ حریف مراقب ساق‌های خود بودند تا از مصدومیت در امان بمانند.

در این دیدار ابتدا ایران با سه گل کریم انصاری‌فرد در دقیقه یک، شجاع خلیل‌زاده در دقیقه ۱۱ و مهدی قایدی در دقیقه  ۳۸ به گل رسید و تامر سیام در دقیقه ۷+۴۵ برای فلسطین گلزنی کرد. در ادامه نیز سردار آزمون پس از حضور در میدان مسابقه موفق شد در دقیقه ۵۵ برای ایران گل چهارم را به ثمر برساند.

از نکات قابل اشاره در مورد ترکیب ایران می‌توان به حضور احسان حاج‌صفی، کریم انصاری‌فرد و مهدی قائدی در ترکیب اصلی توسط امیر قلعه‌نویی اشاره کرد و نیمکت‌نشینی رامین رضاییان با توجه به این که اخیرا دوران مصدومیت خود را پشت سر گذاشته و سردار آزمون که به تازگی از جمع بازیکنان رم جدا و خود را به اردوی ملی‌پوشان ایران در دوحه رساند، طبیعی بود.

شباهت‌ یوزها و سامورایی‌ها در اولین سکانس!

در هر صورت ایران نیز همانند ژاپن ترکیب اصلی خود را در اولین دیدار خود از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا روانه میدان نکرد و در طول ۹۰ دقیقه مسابقه نیز برای گلزنی به تیم حریف فشار حداکثری را وارد نکرد تا هر دو تیم با سیاستی تقریبا مشابه آماده دومین مسابقه خود شوند، با این تفاوت که سامورایی‌ها در دیدار مقابل عراق برای کسب صدرنشینی گروه، اولین نمایش خود با قدرت حداکثری را در دستور کار دارند و تیم‌ملی ایران برای این اتفاق باید منتظر بازی با امارات در سومین دیدار خود از مرحله گروهی باقی بماند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا