شرایط و هزینه تحصیل در قبرس اروپایی

تحصیل در مدارس قبرس

برای اتباع خارجی امکان تحصیل در مدارس بین المللی کشور قبرس وجود دارد. عموم این مدارس در بدو امر، آزمون ورودی برگزار خواهند نمود. تحصیل در مدارس قبرس از سن 3 تا 18 سالگی امکان پذیر است. تحصیل در مدارس قبرس برای کودکان و نوجوانان این کشور الزامی می باشد.

شرایط تحصیل در قبرس برای اتباع خارجی به این صورت است:

لازم به ذکر است که تحصیل پزشکی در قبرس سبب ساز اقامت والدین نخواهد بود و خانواده تنها به واسطه دریافت ویزای توریستی، امکان اقامت کوتاه مدت در کنار فرزندان خود را خواهد داشت.

بررسی شرایط تحصیل در مدارس قبرس جنوبی

قبرس جنوبی جزء اتحادیه اروپا می باشد که امکانات مدارسش مانند مدارس اروپایی است.این کشور دارای شرایط ویژه و منحصر به فردی برای تحصیل است که در این بخش به این موارد اشاره می کنیم:

هزینه کمپ های تابستانی ۲۰۰ الی ۳۰۰ یورو است. لازم به ذکر است که این مدارس دارای خوابگاه های بسیار لوکس و امکانات رفاهی بالایی می باشند.

تحصیل کارشناسی در قبرس

مواردی که باید در خصوص تحصیل در قبرس در مقطع کارشناسی بدانیم به صورت تیتروار در این قسمت بیان شده است.

تحصیل کارشناسی ارشد در قبرس

مواردی که باید در خصوص تحصیل در قبرس در مقطع کارشناسی ارشد بدانیم عبارتند از:

تحصیل دکتری در قبرس

از مهم ترین مواردی که می بایست در خصوص تحصیل در قبرس در مقطع دکتری بدانیم این است که تحصیل دکتری در قبرس، به دو طریق انجام می شود؛ روش اول پرداخت هزینه جهت تحصیل می باشد و روش دوم عبارتست از انتخاب یک استاد راهنما از دانشگاه های قبرس و دریافت بورسیه تحصیلی و در نتیجه استفاده از مزایای تحصیل رایگان در این کشور.

مراحل مهاجرت تحصیلی به قبرس

دارای مراکز درمانی قبرس شمالی وآموزشی و تحقیقاتی در کلاس جهانی است، و طیف گسترده‌ای از رشته ها در مقاطع کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می کند. دفتر پذیرش دانشگاه های قبرس اطلاعات لازم در مورد شهریه و سایر هزینه ها را در اختیار اختیار متقاضیان قرار خواهد داد.

هزینه تحصیل در قبرس

عمده ترین هزینه تحصیل در قبرس، مربوط به شهریه دانشگاه های این کشور می باشد که برای هر دانشگاه و مقطع مختلف تحصیلی، عدد متفاوتی را نشان می دهد.تحصیل رایگان در کشور قبرس وجود نداشته و تنها در صورت بهره مندی از شرایط بورسیه تحصیلی است که متقاضی، شهریه پرداخت نخواهد کرد. برای کسب اطلاعات کامل از شهریه دانشگاه های قبرس، جدول زیر را ملاحظه فرمایید:

دوره تحصیلی  شهریه دانشگاه EMU (دلار) شهریه دانشگاه NEU (یورو) دانشگاه CIU (یورو)
لیسانس 2200- 2700 1400 750
فوق لیسانس 1.700 1000 800
دکترا 2.800 1600 800

هزینه مهاجرت تحصیلی به قبرس

متوسط هزینه زندگی در قبرس برای دانشجویان بین ۲۵۰ تا ۷۰۰ یورو در ماه می باشد، که در مقایسه با هزینه تحصیل در دیگر کشورهای اروپایی مبلغ بسیار مناسبی می باشد. با تحصیل در قبرس شمالی و جنوبی می توانید از کیفیت آموزش با استاندار های اروپایی بهره مند شوید و این در حالی است که میزان  مانند هزینه اجازه خوابگاه یا مسکن و بیمه و.. در این کشور نسبت به سایر کشور ها به صورت ملموسی کمتر می باشدو جدول زیر هزینه زندگی دانشجویی در قبرس را نشان میدهد.

موارد هزینه (یورو)
خورد و خوراک 160 الی 300 یورو
بیمه دانشجویی 20 الی 30 هزار یورو برای دوره تحصیل
خوابگاه دانشجویی 160 تا 280
حمل و نقل 50 الی 60
اجاره مسکن یک خوابه 1200 یورو در ماه

تحصیل رایگان در قبرس

افرادی که قصد دارند تحصیل رایگان در قبرس را تجربه کنند باید بورسیه تحصیلی قبرس را دریافت نمایند. یکی از مزیت های تحصیل در قبرس این است که ورود به رشته پزشکی و زیرشاخه های آن نظیر دندانپزشکی و داروسازی در کشور قبرس برخلاف بسیاری از کشور ها حتی بدون آزمون ورودی امکان پذیر می باشد. البته شهریه در هر کدام از این رشته ها متفاوت است. به عنوان مثال، ، سالیانه مبلغی مابین 18 تا 22 هزار یورو، دندانپزشکی حدود 10 تا 15 هزار یورو و در رشته داروسازی مبلغی حدود 7 تا 9 هزار یورو را به خود اختصاص می دهد.

پزشکی دندانپزشکی داروسازی
مدیریت کسب و کار مدیریت گردشگری و مهمانداری مدیریت اطلاعات
مهندسی عمران مهندسی زیست محیطی مهندسی معماری

بورسیه تحصیلی قبرس

بورسیه تحصیلی قبرس در مقاطع مختلف تحصیلی، قابل دستیابی است. هر کدام از دانشگاه ها دارای شرایط متفاوتی برای اعطای بورسیه به دانشجویان دارند که برای برخورداری از مزایای بورسیه، باید شرایط و قوانین را رعایت کرد.

شرایط سنی تحصیل در  قبرس

خوشبختانه کشور قبرس از جمله کشورهایی است که پذیرش دانشجو با گپ تحصیلی بالای را دارد. افرادی که سن آنها زیر ۳۵ سال باشد بدون در نظر گرفتن گپ تحصیلی می‌توانند برای دریافت پذیرش تحصیلی اقدام کنند. گفته شد گپ تحصیلی مورد قبول برای تحصیل در قبرس ۱۵ سال می‌باشد، و محدودیت سنی حداکثر ۳۹ سال است.

تحصیل در  قبرس به زبان انگلیسی

تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی برای کلیه مقاطع لیسانس ارشد و دکترا امکان‌پذیر است. اگر زبان مادریتان زبان انگلیسی باشد نیاز به اثبات تسلط به زبان انگلیسی نخواهید داشت اما اگر زبان مادریتان انگلیسی نیست، باید به یکی از روش‌های زیر تسلط خود را به زبان انگلیسی ثابت کنید:

خروج از نسخه موبایل