ورزشی

شش بار قهرمان شدیم، هزار تومان پاداش نگرفتیم!

آفتاب‌‌نیوز :

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ابراز امیدواری کرد که تمیش علی‌رغم وجود مشکلات و سختی‌ها بتواند مسابقات را با پیروزی پشت سر بگذارد.

یحیی گل‌محمدی در نشست خبری بعد از دیدار تیمش مقابل تیم فوتبال تراکتور از سری رقابت‌های هفتم دوم لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه یادگار امام تبریز که با نتیجه یک بر صفر به پایان رسید، اظهار داشت: نمی‌دانم با چه زبانی از بازیکنانم تشکر کنم و فقط می‌توانم به غیرت آن‌ها درود بفرستم و امیدوارم این نتایج علی‌رغم سختی‌ها و مشکلاتی که وجود دارد، ادامه یابد.

وی افزود: امیدوار هستم با حمایت و دلگرمی هواداران تیم‌ بتوانیم راه خود را بهتر ادامه دهیم.

سرمربی تیم‌ فوتبال پرسپولیس بیان کرد: بازی بسیار جذابی بود و توانستیم نتیجه خیلی خوبی با توجه به سختی کار و جو فوق‌العاده‌ای که هواداران تراکتور برای تیم خود ساخته بودند، ‌ کسب کنیم و از هواداران اندک پرسپولیس در ورزشگاه تشکر می‌کنم. امروز از تک تک هواداران تشکر می‌کنم چرا که شاهد فرهنگ خوب هواداری بودیم.

گل‌محمدی با اشاره به اینکه در مجموع بازی زیبایی را دیدیم، عنوان کرد: ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در نیمه نخست بازی را به حریف دادیم و آن‌ها بر بازی مسلط بودند اما در دقایق دیگر بازی توانستیم هم موقعیت گل به دست آوریم. علی‌رغم اینکه سختی زیادی داشت، بازی خوبی را بازیکنان پرسپولیس به نمایش گذاشتند.

نمی‌دانم با چه زبانی از بازیکنانم تشکر کنم

وی افزود: بازیکنان تیم مشکلات زیادی دارند و متاسفانه توجهی به این مشکلات نمی‌شود، اظهار کرد: از بازیکنانم فقط می‌توانم تعریف کنم و باید بدانیم که تیم تراکتور در فاز حمله بازیکنان خوبی دارد اما بازیکنان پرسپولیس امروز اراده برد داشتند و نمی‌دانم با چه زبانی از آن‌ها تشکر کنم.

تراکتور می‌تواند یکی از مدعیان اصلی قهرمانی باشد

سرمربی تیم‌فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه آنالیز بخش مهمی از فوتبال است، خاطرنشان کرد: به دست آمدن نتایج حاصل یک کار جمعی است و از عوامل کادر فنی تشکر می‌کنم. خوشبختانه توانستیم شناخت خوبی از حریف به دست آوریم و با توجه به اینکه تراکتوری‌ها یک بازی بیشتر انجام نداده‌ بودند، عمده آنالیز ما روی مسائل فردی بود. تراکتور تیم پر مهره‌ای است و به نظرم می‌تواند یکی از مدعیان اصلی قهرمانی باشد.

تراکتور خط حمله زهرداری دارد

گل‌محمدی با اشاره به اینکه فکر می‌کنم پاکو خمس اثرات خوبی بر تراکتور داشته است، گفت:‌ تراکتور بازیکنان خوبی جذب کرده است و فکر می‌کنم هم تیم سال گذشته تراکتور و هم تیم امسال از جمله تیم‌های خطرناک لیگ به شمار می‌آیند اما تغییرات زیادی داشته‌اند و خط حمله زهرداری دارند و اگر به آن‌ها فضا داده شود می‌توانند موقعیت‌های خوبی ایجاد کنند.

وی ادامه داد: بازیکنان پرسپولیس امروز می‌دانستند از بازی چه می‌خواهند و در فاز دفاعی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند و به جز یک یا دو مورد که روی دروازه ما خطرناک بودند سایر دقایق بازی خیلی خوب کنترل کردند و واکنش‌های دفاعی خوبی داشتیم و کمترین موقعیت را به حریف دادیم و در یک بازی سخت نمایش خوبی داشتیم.

سرمربی تیم‌ فوتبال پرسپولیس با تاکید بر اینکه تیمش دوست ندارد توپ در اختیار تیم حریف باشد، خاطرنشان کرد:‌ در هر صورت وقتی یک گل جلو هستیم ناخودآگاه تیم شما دفاعی‌تر می‌شود اما در ضد حمله‌ها نشان دادیم می‌توانیم موقعیت خلق کنیم و در این بازی کار را تمام کنیم و به گل‌های دوم و سوم برسیم. خیلی مهم است بعد از اینکه توپ را از دست می‌دهید دفاع تیمی خوبی داشته باشید و زمانی که توپ را از دست دادیم به خوبی تیم حریف را تحت فشار قرار دادیم و از جلو پرس کردیم و توپ را از حریف گرفتیم.

پرسپولیس رها شده است

گل‌محمدی در مورد تیم‌های عربستانی و فضای به وجود آمده در لیگ این کشور، گفت: تیم های عربستانی به نوعی از فوتبال آسیا فاصله می‌گیرند و به سمتی می‌روند که احساس می‌کنیم برای آسیا نمی‌جنگند و هدف‌های بزرگتری دارند؛ تیم های عربستانی و قطری هزینه‌های زیادی می‌کنند اما در هر صورت امسال محدودیت هایی با قوانین جدید وجود دارد، مشکلات مالی هم هست. در هفت سال اخیر شش بار قهرمان ایران شدیم اما این وضعیت باشگاه ماست! پاداشی که از سوی فدراسیون داده نشده است و امکاناتی هم نگرفتیم، این تیم رها شده است و توجهی به آن نمی‌شود و باید با حریفانی مسلح بازی کنیم.

وی در رابطه با اینکه برخی مسائل را نمی‌توان عنوان و با آبروی باشگاه بازی کرد، گفت: از دو سال قبل طلب داریم. اگر می‌خواهیم در آسیا موفق باشیم باید همه کمک کنند، ۲۰ روز دیگر زمین تمرین ما از بین می‌رود و زمین تمرین نداریم! نمی شود وارد جزییات شد اما بازیکنانم توجه بیشتری می‌خواهند. چرا پرسپولیس، سپاهان، استقلال یا تراکتور دنبال بازیکنان چند میلیون دلاری نمی‌روند؟ اگر لیگ ما حرفه‌ای است باید اسپانسرهای خوب، حق پخش و … وجود داشته باشد.

هزار تومان پاداش نگرفتیم

سرمربی تیم‌ فوتبال پرسپولیس افزود: دیدگاه ما حرفه‌ای نیست و هدف اصلی برگزارکنندگان تمام شدن بازی‌هاست. در این هفت سال شش قهرمانی به دست آوردیم اما هزار تومان پاداش نگرفتیم! منبع درآمدزایی نداریم، مشکلات زیادی در فوتبال ایران است و بارها گفته شده اما توجهی نمی‌شود. نگاه حرفه‌ای و سرمایه‌ای در فوتبال ایران وجود ندارد در حالی که استعدادها و هواداران خوبی داریم. ۷۰ هزار نفر یا نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر برای یک بازی به ورزشگاه آمدند و این سرمایه بزرگی است تا تیم ها را قوی کنیم اما نگاه کلانی به ورزش وجود ندارد.

دکمه بازگشت به بالا