شمارش معکوس برای شروع پارالمپیک ۲۰۲۰/غیبت ۲۱ کشور و رژه ۶۳ ایرانی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگاران اعزامی آنلاین به توکیو ، مراسم افتتاحیه شانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک ساعت 20 امروز سه شنبه به وقت توکیو (15:30 به وقت تهران) آغاز می شود و ورزشکاران 162 کشور در رشته های مختلف به رقابت می پردازند.

تداوم ریاضت اقتصادی المپیک در پارالمپیک

بازیهای المپیک و پارالمپیک توکیو خاص است اکثر یک دوره از این مسابقه وجود دارد. شیوع ویروس کرونا علاوه بر به تاخیر انداختن بازی ها برای یک سال ، محدودیت های زیادی را برای شرکت کنندگان ، تماشاگران ، رسانه ها و ورزشکاران و تیم ها ایجاد کرده است. این قاطعیت است آره قبل از اعزام تیم به توکیو ، آنها با آزمایش پروتکل و کرونا شروع می کنند و تا پایان بازی ادامه خواهند داشت. در توکیو ، داوطلبان در بخشهای مختلف تمام مشکلات بهداشتی را زیر نظر دارند و به محض نقض پروتکل ها به مهمانان در ژاپن هشدار می دهند.

برگزاری مسابقات در 22 رشته

طبق اعلام رسمی وب سایت بازی های پارالمپیک ، بازی های توکیو در 22 رشته مانند تیراندازی با کمان ، دو و میدانی ، بدمینتون ، بوجا، دوچرخه سواری ، اراسوارار، فوتبال پنج هیچ یکآتش لبال، جودو ، پاراکانواین اراسه انه، وزنه برداری، پارو زدن، تیراندازی ، بازی والیبال ، شنا ، تنیس روی میز ، تکواندو ، بسکتبال با ویلچر ، شمشیربازی روی ویلچر ، راگبی با ویلچر و تنیس روی ویلچر.

5 کشور برای اولین بار در پارالمپیک شرکت کردند

بازیهای پارالمپیک توکیو به ویژه برای پنج کشور خاص خواهد بود. بوتان ، گرانادا، مالدیو ، پاراگوئه و سنت روز وینسنت گرانادین آنها برای اولین بار در تاریخ خود در پارالمپیک شرکت می کنند و برنامه های توسعه این کمیته را مورد بحث قرار می دهند بین المللی مزایای دریافت کنید

عدم حضور 21 کشور به دلایل مختلف

21 کشور به دلایل مختلف در بازیها شرکت نکردند. راهنمایی اکثر ممکن است افغانستان غایب باشد که به دلیل وقایع اخیر در این کشور و حکومت طالبان قادر به داشتن دو ورزشکار نیست. غیبت های پارالمپیک توکیو عبارتند از:

* کومور، جیبوتی ، سیشلسودان (به دلیل تعلیق)
* آندورا ، نوا دان باربوداآتش لیختن استاینآتش سان مارینو (بدون شرکت ورزشکار)
* کریباتیساموآ تونیاآتش وانواتو (به دلیل تاج)
* کشور برونئی، کره شمالی ، ترکمنستان ، تیمور شرقی (تصمیم دولت)
* افغانستان ، میانمار ، ترینیداد و توباگو (به دلایل مختلف)
* ماکائو ، نام سورین (تصمیم به عدم اعزام ورزشکاران)

افزایش تعداد کشورها در مقایسه با پارالمپیک توکیو

بر اساس گزارش کمیته بین المللی صلیب سرخ ، اگرچه 21 کشور در توکیو وجود دارد بین المللی پارالمپیک ، تعداد کشورهای پارالمپیک توکیو (162 کشور) نسبت به دوره قبلی ریو (159 کشور) افزایش یافته است. یکی از این کشورها تیم پارالمپیک پناهندگان است که دومین حضور خود را در پارالمپیک تجربه کرد. در پارالمپیک لندن ، تعداد کل کشورها 164 کشور بود که از سایر پارالمپیک ها بیشتر است.

شمارش معکوس برای شروع پارالمپیک 2020 / عدم حضور 21 کشور و راهپیمایی 63 ایرانی
زکیا خدادادی ، ورزشکار افغانستانی که به دلیل وضعیت در کشور پارالمپیک را از دست داد

رئیس کمیته میانی بین المللی پارالمپیک: حضور 162 کشور در توکیو مایه افتخار است

«اندرو ارسونز»رئیس کمیته میانی بین المللی وی در مورد این بازیها گفت: “من به حضور 162 کشور در پارالمپیک توکیو افتخار می کنم.” 18 ماه گذشته برای همه شرکت کنندگان در پارالمپیک چالش برانگیز بوده است. این یک چالش مداوم است فرسا نتایج بسیار خوب است. من بسیار خوشحالم که پنج کشور برای اولین بار در پارالمپیک شرکت می کنند ، زیرا هر پنج کشور در سال های اخیر در توسعه ورزش معلولان شرکت کرده اند.

به اهتزاز درآوردن پرچم افغانستان در توکیو

زکیا خدادادی و حسین رسولی نماینده افغانستان در پارالمپیک خواهند بود اما تسلط طالبان بر افغانستان ، ناآرامی در این کشور و لغو پروازها باعث شد این ورزشکاران با وجود تلاش و تقاضای زیاد بین بین المللی، حضور در توکیو ممنوع است. مطابق با ارسونز، به نشانه همبستگی با افغانستان ، پرچم این کشور در مراسم افتتاحیه به اهتزاز در می آید.

حضور ایران با 62 ورزشکار در 10 رشته

کاروان ورزشی ایران «سردار دل» نام دارد آرهدر بازی های پارالمپیک توکیو ، با سیاست کیفی و کاهش تعداد ورزشکارانی که شانس کسب مدال را نداشتند ، انتخاب شد و در مجموع با 62 ورزشکار به 10 رشته اعزام شد. تیراندازی ، تیراندازی با کمان ، والیبال ، بسکتبال با ویلچر ، پاراکانودوچرخه سواری ، جودو ، وزنه برداری ، دوومیدانی و تکواندو رشته هایی هستند که ایران در آن ورزشکارانی خواهد داشت.

رژه کاروان ایران در پارالمپیک سیدنی

رژه 52 ورزشکار در توکیو

در مراسم افتتاحیه بازیها ، 52 ورزشکار ایرانی رژه می روند که 11 نفر از مقامات کاروان به آنها اضافه می شوند. روز دوشنبه ، 53 ورزشکار ایرانی در توکیو حضور داشتند ، اما مهدی محمدی ، دوچرخه سوار ایرانی ، به دلیل نزدیک شدن زمان مسابقه به افتتاحیه ، از کاروان خارج شد. گروه دیگر ورزشکاران ایرانی تا دوشنبه شب وارد توکیو نشدند.

نعمتی و روخی رچمداران کاروان ایران

در طول بازیهای المپیک و پارالمپیک ، هر کشور مجاز به داشتن دو پرچم (یک زن و یک مرد) است. فرصتی برای پارالمپیک پرچم اصلی کاروان کشورمان به زهرا نعمتی (پاراتیروئید) دن نورمحمد بایگانی (پارادوکس) رسیده.

خروج از نسخه موبایل