ورزشی

شماره‌ای که «یتیم» نشد/ امیدها به ماندگاری ستاره «نجیب»

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا ، تعدادی از آنها به صورت پیراهن تیمی در دنیای فوتبال باقی می مانند. بدون شک پیراهن شماره 10 لیونل مسی در بارسلونا پس از خداحافظی در مستطیل سبز به بازیکنان دیگر خواهد رسید ، اما بسیاری دوست دارند او را به خاطر درخشش بی سابقه خود در بارسا بمانند و به نمایشگاه شکوه کاتالان ها اضافه شود.

این بازیکن افسانه ای صاحب پیراهنی شد که با آن اتفاق مهمی را رقم زد. هواداران بارسلونا مسی را “نجیب” خواندند زیرا او بدون حاشیه برای ارتقا Barcelona بارسلونا درخشید ، اما جوزپ ماریا بارتومئو کاری کرد که مسی را راضی به ترک تیم کند. برخی از هواداران بارسلونا وقتی فهمیدند مسی قصد دارد این باشگاه را ترک کند ، از کلمه “یتیم” برای بارسلونا استفاده کردند ، هرچند که این اتفاق نیفتاد و مسی حداقل یک فصل دیگر در بارسلونا بازی خواهد کرد.

لیونل مسی

بسیاری از بازیکنان بزرگ در سال های اخیر در بارسلونا بازی کرده اند و پیراهن باشگاهی را بر تن کرده اند. داوید ویا ، پدرو رودریگز ، فیلیپه کوتینیو ، آنتوان گریزمان ، نیمار و دیگران کسانی هستند که می توانند در این باشگاه بمانند. یکی از بازیکنانی که هنوز به عنوان No. 8 آندرس اینیستا است. او سال ها برای حبشی ها بازی کرد و نام او به یادگار ماند. نه یک بار 4 متعلق به پپ گواردیولا بود و پیش از این رونالد کومان و کوئیک کوستاس صاحب این پیراهن بودند.

بازیکن دیگری که طرفداران شماره وی را به خاطر می آورند ژاوی هرناندز است. کاپیتان پیشین بلوگرانا به دلیل عملکرد عالی در بارسلونا ، همیشه به عنوان دفاعی ترین بازیکن شناخته می شود. بسیاری معتقدند که اگر لوئیز سوارز زودتر به بارسلونا می آمد ، پیراهن شماره 9 او برای هواداران موثرتر بود. البته لازم به ذکر است که افرادی مانند ساموئل اتوئو و پاتریک کلایورت نیز با شماره 9 از بازیکنان مدافع بارسلونا هستند.

نباید فراموش کرد که پیراهن شماره 14 لباس پوشیده توسط یوهان کرایف هنوز هم در ذهن هواداران قدیمی بارسلونا است. پیراهن یک بار به پسرش جوردی کرایف داده شد. اما او بازیکنی به اندازه پدرش نیست. تیری هانری و خاویر ماسکرانو نیز با پیراهن های شماره 14 بدرخشند. شماره پیراهن 22 مورد استفاده آرتورو ویدال نیز می تواند یک عدد ثابت باشد. اما این بازیکن شیلیایی موفق به درخشش با او نشد.

هرکسی که نام برد برای موفقیت بارسلونا خوب بازی کرد اما هیچ چیز به اندازه لیونل مسی برای هواداران بارسا دشوار نیست. مسی بیش از هر بازیکن دیگری در تاریخ بارسلونا به موفقیت تیم کمک کرده است ، به همین دلیل هواداران زیادی هستند که می خواهند مسی شماره 10 برای همیشه به نام او باقی بماند. با این حال ، این در دنیای فوتبال حرفه ای خیلی معمول نیست.

انتهای پیام / 4048 / ص

دکمه بازگشت به بالا