اقتصادی

شناسایی شهید گمنام پس از 41 سال

به گزارش خبرگزاری اخبار ورزشی استان همدان، پیکر پاک و مطهر یکی از شهدای گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس که در شهر گلگیر استان خوزستان به خاک سپرده شده بود، پس از 41 سال شناسایی شد. ص

پیکر پاک و مطهر این شهید والامقام که به عنوان شهید جاویدالاثر شناخته شده بود از طریق آزمایش DNA شناسایی شده و خانواده معظمش از چشم‌انتظاری درآمدند.

این شهید بزرگوار، جلیل شادمانی نام دارد و اهل روستای حیران از توابع شهرستان همدان است که در دوران دفاع مقدس، همراه با دیگر رزمندگان به جبهه رفت و در عملیات آزادسازی خرمشهر شرکت داشت.

شهید جلیل شادمانی در بهار سال 1361 از تیپ ذوالفقار ارتش به عنوان سرباز به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد که در عملیات بیت‌المقدس مجروح و به اسارت دشمن بعثی درآمد.

این دلیرمرد همدانی پس از اسارت به دست دشمن، به بیمارستان بصره انتقال یافت ولی به دلیل شدت جراحات به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در عراق به خاک سپرده شد.

پیکر پاک شهید جلیل شادمانی پس از سال‌ها غربت روز پنج‌شنبه 17 آبان‌ماه سال 1397 همراه با یک شهید گمنام دیگر در سالروز شهادت غریبانه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در شهر گلگیر از توابع شهرستان مسجدسلیمان تشییع و در یادمان شهدای این شهر آرام گرفت.

حالا پس از گذشت پنج سال از تشییع، پیکر پاک و مطهر این شهید عزیز، از طریق آزمایش DNA شناسایی شده است.

آیین استقبال از خانواده معظم شهید جلیل شادمانی روز جمعه 15 دی‌ماه سال 1402 از ساعت 9 صبح برگزار می‌شود که اقشار مختلف مردم، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران شهرستان مسجدسلیمان و شهر گلگیر در این برنامه حضور خواهند یافت.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا