ورزشی

شوک بزرگ به پرسپولیس؛ بیرانوند جدال با رونالدو را از دست داد!

علیرضا بیرانوند روز گذشته در ترکیب اصلی تیم ملی فوتبال ایران حضور داشت و به عنوان دروازه‌بان شماره یک تیم ملی برابر بلغارستان به میدان رفت. در اتفاقی مشابه آنچه در جام جهانی ۲۰۲۲ و البته رقابت‌های کافا ۲۰۲۳ رخ داد، بیرانوند نتوانست تا پایان نیمه نخست در میدان مسابقه بماند و بعد از پرتاب بلندی که انجام داد، از ناحیه کشاله ران مصدوم شد و در دقیقه ۲۳ جای خود را به نیازمند داد.

بیرانوند در حالی از زمین مسابقه خارج شد که واکنش محمدرضا اخباری به صحبت‌های بیرانوند حکایت از آن داشت که مصدومیتی سخت گریبان‌گیر دروازه‌بان پرسپولیس شده و این احتمال وجود دارد که او از فهرست پرسپولیس دور شود؛ آن‌هم در شرایطی‌که سرخ‌پوشان پایتخت خود را برای حضور در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌کنند و مطمئنا یحیی گل‌محمدی حساب ویژه‌ای روی دروازه شماره یک تیمش باز کرده است.

دوری ۵-۴ هفته‌ای در انتظار بیرانوند

علیرضا حقیقت پزشک تیم پرسپولیس شب گذشته و بعد از اتمام دیدار ایران و بلغارستان درباره آخرین وضعیت بیرانوند توضیح داد: «طبق اعلام کادر پزشکی تیم ملی، بیرانوند از ناحیه کشاله پا دچار آسیب‌دیدگی شده و کارهای اولیه به سرعت برای او انجام شده است. قرار است که او فردا و پس از بازگشت به تهران برای انجام تصویربرداری پزشکی اعزام شود و پس از مشخص شدن جواب آزمایشات، میزان دقیق آسیب‌دیدگی او مشخص خواهد شد».

کاروان تیم ملی فوتبال ایران ظهر امروز (جمعه) وارد تهران شد که با چراغ سبز و موافقت امیر قلعه‌نویی، علیرضا بیرانوند از جمع ملی‌پوشان جدا و برای بررسی بیشتر ابعاد مصدومیت خود به کلینیک مراجعه کرد. بعد از بررسی‌های انجام شده از سوی تیم پزشکی مشخص شد که شدت مصدومیت بیرانوند بیش از آنچه تصور می‌شد، بوده و او نمی‌تواند ۴ تا ۵ هفته آینده همراه تیم باشگاهی‌اش باشد؛ آن‌هم در حالی‌که سرخ‌پوشان پایتخت ۱۱ روز دیگر باید در اولین بازی‌شان در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف النصر عربستان بروند.

فرصت ۴ روزه برای انتخاب جانشین بیرانوند!

پرسپولیس فصل گذشته از حضور احمد گوهری به عنوان دروازه‌بان دوم در فهرست خود بهره می‌برد اما این دروازه‌بان باتجربه به دلیل پر بودن فهرست بازیکنان بزرگسال پرسپولیس در بازار تابستانه از جمع سرخ‌پوشان پایتخت جدا شد و با وجود رایزنی‌های پرشمار با گزینه‌های مختلف داخلی و خارجی، پرسپولیسی‌ها ناکام در جذب دروازه‌بان جدید بودند و همین مسئله باعث شده تا برای دیدار حساس مقابل النصر عربستان، امیررضا رفیعی و مهرشاد اسدی در دسترس کادرفنی پرسپولیس باشند.

سرخ‌پوشان پایتخت تا یک هفته پیش از آغاز دیدار با النصر عربستان فرصت ویرایش‌کردن فهرست بازیکنان خود برای حضور در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را دارند که باید دید در این فاصله آیا مدیران باشگاه پرسپولیس موفق به جذب جانشینی مطمئن برای بیرانوند خواهند شد یا از میان دو دروازه‌بان جوان پرسپولیس که از چهره‌های آکادمی این باشگاه هستند، یک بازیکن در خط دروازه سرخ‌پوشان پایتخت قرار خواهد گرفت. بعد از دوئل تیم‌های ایران و پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۸، همگان در انتظار رویارویی دوباره علیرضا بیرانوند و کریستیانو رونالدو بودند که این اتفاق رخ نخواهد داد! در آن مسابقه که با تساوی ۱-۱ به پایان رسید، بیرانوند موفق به مهار ضربه پنالتی رونالدو شد.

شاگردان یحیی گل‌محمدی بعد از رویارویی با النصر عربستان، باید چهارم مهرماه در لیگ برتر به مصاف پیکان تهران بروند و سپس در دومین بازی خود در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا برابر الدحیل قطر صف‌آرایی کنند که با توجه به شرایط مصدومیت بیرانوند، او احتمالاً در این ۲ مسابقه هم غایب خواهد بود و باید دید در این شرایط بحرانی و ویژه، یحیی گل‌محمدی چه تصمیمی خواهد گرفت؛ آیا در ۴ روز آینده پرسپولیس اقدام به جذب دروازه‌بان جدید می‌کند یا با اعتماد به دروازه‌بانان جوان خود سرخ‌پوشان پایتخت برای حضور در ۳ مسابقه آینده پا پیش می‌گذارند!

۲۵۸ ۲۵۸

دکمه بازگشت به بالا