ورزشی

شوک FIBA ​​از فعالیت بازیکنان بسکتبال بانوان ایران

رئیس کمیته بسکتبال بانوان ایران گفت: فدراسیون جهانی بسکتبال از سطح فعالیت بانوان در ایران شوکه شده است.

در مصاحبه با اخبار ورزشی ، طالین طهماسانیان ، رئیس کمیته بسکتبال بانوان ، به گزارش فیفا در مورد وضعیت بسکتبالیست های زنان ایران اشاره کرد و گفت: “فیبا از من خواست تا درباره رشد و پیشرفت بسکتبال بانوان ایران اطلاعاتی کسب کند و درباره همه فعالیت ها سؤال کرد.” یک کشور نمی داند. در مصاحبه خود گفتم که در گروه های سنی مختلف پنج لیگ داریم که همه آنها به مرحله نهایی رسیده اند اما به دلیل شیوع ویروس عروق کرون متوقف شده اند. مسابقات قهرمانی کشور را در پنج رده سنی برگزار می کنیم: مینی بسکتبال ، نوجوانان ، نوجوانان ، نوجوانان و امید. علاوه بر این ، ما در دسته های زیر 18 سال ، زیر 23 سال و بزرگسالان سه مسابقه داریم.

در همین راستا ، وی اضافه کرد: “تحت هدایت آقای طباطبایی ، من مسئولیت بسکتبال بانوان را بر عهده دارم و ما دو تغییر اساسی در نحوه برگزاری مسابقات لیگ و اضافه شدن لیگ جوانان ایجاد کرده ایم.” علاوه بر این ، فیبا بالاترین لیگ یک کشور را رصد می کند و از من درباره وضعیت این لیگ و تعداد تیم ها سوال می کند و من می گویم 12 تیم عقب و جلو بازی می کنند. در عوض ، ما تمام استانداردهای FIBA ​​، از جمله استانداردهای سخت افزاری و شرایط رقابت را رعایت می کنیم. آنها نمی دانستند که بسکتبال بانوان در ایران به چه صورت است ، و از اینکه ما آنقدر در سمت بانوان فعال بودیم ، شگفت زده و خوشحال شدند.

تیم ملی بانوان ایران در مسابقات بین المللی عملکرد خوبی دارد

این بررسی به نظر فیبا در مورد تیم ملی بسکتبال بانوان اشاره کرد و گفت: “FIBA در مورد وضعیت تیم ملی و چگونگی کسب مقام سوم در وهله اول سؤالاتی دارد.” علاوه بر این ، وی سؤال كرد كه آیا باید دیدگاه زنان ایرانی از دوم تا اول در آسیا ارتقا یابد. من اعلام می کنم که ما چنین پتانسیل هایی داریم زیرا لیگ ما پویا است و نتیجه تیم ملی است. هرچه لیگ پویاتر باشد ، تیم ملی بهتر می شود. پس از سالها مسدود کردن درپوش ، بسکتبالیست های زن ایرانی به خارج از کشور اعزام شدند تا بازی کنند و رکوردهای قابل قبولی بدست آورند. علاوه بر این ، به دلیل سن کم ، شاهد حضور بازیکنان جوان در لیگ برتر هستیم و نتایج رقابت های ما بصورت آنلاین در وب سایت فدرال منتشر می شود. به طور کلی ، ما سعی می کنیم استانداردهای بین المللی را رعایت کنیم.

وی افزود: چشم انداز مدیریت موجود در توسعه بسکتبال بانوان مؤثر نبوده است. خوشبختانه ، نظرات آقای طباطبایی در توسعه این بخش نقش داشته است. علاوه بر این ، اخبار لیگ بانوان را بعد از پلی آف در یورو بسکتبال ساختیم که تأثیر مثبتی در معرفی دخترانمان به جامعه بین المللی داشت. رسانه های محلی همچنین به ما کمک می کنند تا تلاش مقامات ، بازیکنان و داوران را ببینیم.

ما می خواهیم رزمندگان بر روی زمین مستقر شوند

رئیس کمیته بسکتبال بانوان به تصمیمی برای برگزاری فینال بانوان اشاره کرد و گفت: “ما می خواهیم قهرمان را در این زمینه مشخص کنیم بنابراین منتظر هستیم تا ستاد کاپیتولاسیون شرایط را برای ما اعلام کند.” اگر وزارت ورزش تصویب کند ، ما این بازی را انجام خواهیم داد زیرا هنوز یک یا دو بازی باقی مانده است. ما برنامه ریزی لازم را انجام می دهیم و به تیم فرصت می دهیم تا تمرین کند ، اما اگر آنها دستور دیگری به ما بدهند ، با افسر تیم صحبت خواهیم کرد و تصمیم می گیریم.

وی در پاسخ به اینکه سرمربی گرگان اعلام کرده است که مشکلی در معرفی بهمن به عنوان قهرمان ندارند ، اظهار داشت: باشگاه گرگان به طور رسمی چنین چیزی را به فدراسیون اعلام نکرده است و اگر آنها نامه ای را در این رابطه ارسال کنند ، ما جلسه ای برگزار می کنیم. اتحاد و ما آخرین اخبار را اعلام می کنیم.

طهماسانیان در پایان گفت: برای همه دوستان و ورزشکاران ایرانی آرزوی سلامتی و موفقیت دارم. امیدوارم با رعایت توصیه های بهداشتی این مرحله دشوار را پشت سر بگذاریم و همه ما به زمین بسکتبال باز خواهیم گشت زیرا دلمان برای بسکتبال تنگ شده است. با تشکر از رسانه ها به خاطر حمایت از بسکتبال بانوان.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا