اقتصادیفعالان کسب و کار

شکایت از کلاهبرداری لوله بازکنی

شما میتوانید برای به دست آوردن نرخ مصوب لوله بازکنی در تهران و همچنین دریافت لیست افراد متخصص و با مجوز در زمینه چاه بازکنی به اتحادیه لوله بازکنی تهران مراجعه نمایید. از آنجایی که اتحادیه مشخصی برای لوله بازکنی و چاه بازکنی وجود ندارد، شکایات، پیگیری ها و نرخ اتحادیه لوله بازکنی در سال 1402 را می توانید در صنف “اتحادیه آهنکاران ساختمان تهران” جویا شوید.

به هشدار اتحادیه صنف لوله بازکنی توجه کنید!

با توجه به کلاهبرداری های بسیاری که در لوله بازکنی توسط افراد شیاد و نامعتبر می شود، اتحادیه چاه بازکنی برای جلوگیری از این کلاهبرداری ها اعلامیه مهمی را درج کرده است. این اعلامیه مهم ممنوعیت استفاده از هر نوع محلول لوله بازکنی توسط متخصصین چاه بازکنی در تهران را شامل می شود.

Complaint about pipe opening fraud

ترفندهای کلاهبرداران لوله بازکنی

روش های کلاهبرداری لوله بازکن ها به صورت زیر است:

  • اعلام قیمت نامعقول
  • بهانه شکستن سه نظام، که در اینجا باید بررسی کنید واقعا سه نظام شکسته است یا خیر؟
  • آسیب وارد کردن به لوله و عدم رفع گرفتگی لوله و چاه فاضلاب

چنانچه با هر یک از این موارد برخورد داشتید یا درخواست خود را لغو کنید و یا برای شکایت از لوله بازکنی تهران به اتحادیه اقدام کنید تا این افراد شناسایی شوند.

اتحادیه لوله بازکنی چه خدماتی را پوشش می دهد؟

اتحادیه لوله بازکنی هر نوع خدماتی که در راستای چاه بازکنی می باشد را پوشش می دهد. از جمله خدماتی که می توان نام برد موارد زیر است:

  • چاه بازکنی توالت
  • لوله بازکنی حمام، آشپزخانه، حیاط و…
  • رفع بوی فاضلاب
  • در آوردن اشیاء از چاه
  • لایروبی و حفاری
  • تخلیه چاه
  • لجن زدایی
  • ترمیم چاه
  • و…

اگر درخصوص هر یک از این موارد از شما کلاهبرداری شده است یا می خواهید از نرخ روز آن با خبر شوید کافیست با شماره ای که قرار داده است تماس بگیرید و با کارشناسان اتحادیه لوله باز کنی در این صنف صحدر بسیاری از رده‌های شغلی افرادی سودجویی هستند که تنها با در نظر گرفتن سود بیشتر، به انجام کار می‌پردازند و هیچ توجهی به کیفیت یا تعهد کاری خود ندارند. یکی از این رده‌های شغلی که به تازگی شکایت‌هایی زیادی در خصوص آن ثبت شده است، لوله بازکنی است.

سرویس لوله بازکنی و شکایت از آنها در شهری مانند تهران با جمعیت بالا، بیشتر است، به همین دلیل تصمیم گرفتیم ادامه‌ی این مطالب را به شکایت از لوله بازکنی تهران اختصاص دهیم. پس اگر می‌خواهید به روش‌های مختلف کلاهبرداری مانند کلاهبرداری سه نظام لوله بازکنی و …، همچنین نحوه شکایت از کلاهبرداری لوله بازکنی تهران مسلط شوید، در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • رایج‌ترین روش‌های کلاهبرداری لوله بازکنی
  •      محلول‌های گران قیمت
  •      کلاهبرداری سه نظام لوله بازکنی
  •      استفاده از فنرهای مخصوص
  •      افزایش بی دلیل قیمت
  • نحوه شکایت از کلاهبرداری‌های لوله بازکنی
  • جزای قانونی فرد کلاهبردار

رایج‌ترین روش‌های کلاهبرداری لوله بازکنی

یکی از مواردی که سبب می‌شود در برخورد با افراد سودجو، آگاه‌تر عمل کنید این است که روش‌های مختلف کلاهبرداری را بدانید. البته روش‌هایی که در ادامه می‌گوییم تنها روش‌های رایج‌تر است و ممکن است این افراد روش‌های ابداعی دیگری نیز داشته باشند. آشنایی با روش های کلاهبرداری، منجر می شود حواس شما جمع تر بوده و دیگر نیازی به شکایت از لوله بازکنی تهران نداشته باشید.

محلول‌های گران قیمت

برخی از لوله بازکنان برای اینکه پول بیشتری از شما بگیرند، محلول‌هایی را جهت رفع مشکل شما معرفی می‌کنند که خاص و نایاب هستند، به همین سبب قیمت بالایی نیز دارند. باید بدانید که اکثر این محلول‌ها نه تنها خاص نیستند بلکه بسیار معمولی‌اند و قیمت مناسبی نیز دارند. این مورد یکی از رایج‌ترین موضوعات شکایت از کلاهبرداری لوله بازکنی تهران بوده است. برای جلوگیری از این اتفاق می‌توانید قبل از اینکه اجازه استفاده از این محلول را صادر کنید با لوله بازکن‌های دیگر نیز مشورت کنید و یا در خصوص آن محلول به طور مجزا تحقیق کنید.

کلاهبرداری سه نظام لوله بازکنی

مانند هر شغل دیگری، لوله بازکن‌ها نیز در خصوص ارائه خدمات مختلف دارای مصوبات یکسانی هستند که به آن‌ها اجازه نمی‌دهد فراتر از آن مصوبه، هزینه دریافت کنند. یکی از روش‌های کلاهبرداری که منجر به شکایت از لوله بازکنی تهران شده است کلاهبرداری سه نظام لوله بازکنی می باشد. در این روش لوله بازکن به بهانه استفاده از سه نظام به جای فنر، تا چهار یا پنج برابر قیمت معمول درخواست هزینه می‌کند، این درحالی است که استفاده از سه نظام تغییر زیادی در قیمت به وجود نمی‌آورد. برای رفع این مشکل حتما باید با کسانی کار کنید که قبل از شروع کار و در همان ابتدا بتوانید در خصوص قیمت به توافق برسید. به طور مثال پلتفرم لوله بازکنی و چاه بازکنی با ایجاد بستری برای توافق برروی قیمت قبل از ارائه خدمات، از بروز این اتفاق جلوگیری کرده است.

استفاده از فنرهای مخصوص

یکی دیگر از موضاعات رایج در شکایت از کلاهبرداری لوله بازکنی تهران در خصوص فنرهای مورد استفاده در لوله بازکنی می باشد. برخی افراد برای اینکه بتوانند پول بیشتری از شما دریافت کنند می‌گویند که لوله شما با فنرهای معمول باز نشده و حتما نیاز به استفاده از فنرهایی مخصوص با مته‌هایی الماسی و … دارید. در این خصوص باید بدانید استفاده از هر نوع فنری نمی‌تواند موجب تفاوت زیاد در هزینه نهایی شود.

افزایش بی دلیل قیمت

یکی از مسائلی که متاسفانه در این شغل و حتی دیگر شغل‌های خدماتی زیاد است، افزایش قیمت بی‌دلیل پس از حضور در محل است که آمار شکایت از لوله بازکنی تهران را بسیار بالا برده است. در این روش فرد پس از بازررسی لوله قیمت بالاتری نسبت به آنچه که از قبل توافق شده بود را درخواست می‌کند. این اتفاق ممکن است با بهانه‌های مختلفی چون مواردی که در بالا گفتیم اتفاق بیافتد. در هنگام مواجهه با این اتفاق می توانید با تنظیم یک شکواییه از فرد خاطی شکایت نمایید.

نحوه شکایت از کلاهبرداری‌های لوله بازکنی

در قسمت‌های قبل در خصوص روش‌های مختلفی صحبت کردیم که ممکن است افراد سودجو به وسیله آن‌ها اقدام به کلاهبرداری کنند. در این قسمت به شما آموزش می‌دهیم که در هنگامی که این اتفاق برای شما پیش آمد چگونه حق خود را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنید. برای شکایت از لوله بازکنی تهران باید مراحل زیر را طی نمایید.

  1. ثبت نام در سامانه ثنا: امروزه برای تنظیم هرگونه شکواییه نیاز است در سامانه‌ ثنا ثبت نام کرده و حساب کاربری تشکیل دهید. برای ثبت نام در این سامانه از دو طریق می‌توانید اقدام کنید:
  • مراجعه حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
  • مراجعه به سایت ir: در هنگام ورود به این سایت به قسمت سامانه ثبت نام الکترونیک می‌روید و باقی مراحل ثبت نام را طی می‌نمایید.
  1. بعد از ثبت نام در سامانه ثنا برای ادامه روند شکایت از لوله بازکنی تهران باید شکواییه‌ای در یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تهران با مضمون کلاهبرداری لوله بازکنی تنظیم کنید. توجه داشته باشید در تنظیم این شکواییه به اطلاعاتی مانند مشخصات فرد شاکی و متهم و موارد شکایت نیاز است. همچنین اگر با لوله بازکن قراردادی دارید نیز باید ضمیمه این شکواییه شود.
  2. دفاتر خدمات قضایی پس از بررسی محتوای شکواییه شما آن را به دادسرای مربوطه ارجاع می‌دهند. (این دادسرا عمدتا در محل وقوع جرم است، به طور مثال در هنگام شکایت از لوله بازکنی تهران دادسرا نیز در تهران خواهد بود).
  3. دادسرای مربوطه پس از بررسی شکایت، دستور به حضور خوانده و خواهان را می دهد. در این هنگام ادله شاکی و توضیحات متهم بررسی و دستور به انجام تحقیقات اولیه مانند بازرسی از محل صادر می‌شود.
  4. پس از تحقیقات اولیه اگر کلاهبرداری لوله بازکن اثبات نشود، شکایت متوقف می‌شود اما اگر ثابت شود پرونده به دادگاه ارجاع داده می شود.
  5. در مرحله آخر، دادگاه پس از بررسی دوباره پرونده، متهم را در صورت اثبات جرم، محکوم و جزای قانونی مربوط به فرد را اعمال می‌کند.

این روند به دلیل وقت گیر بودن و داشتن بار روانی ممکن است توسط بسیاری از افراد انجام نگیرد. همین موضوع سبب شده تا افراد مختلف با خیال راحت‌تری اقدام به کلاهبرداری کنند. برای همین بهتر است قبل از انتخاب لوله بازکن و گرفتن این گونه خدمات، شرکت‌های معتبر را از طریق منابع مختلف پیدا و از طریق آن‌ها خدمات مورد نظر خود را دریافت کنید. به طور مثال لوله بازکنی با ارائه خدمات مختلف در مناطق مختلف تهران مانند لوله بازکنی پونک، لوله بازکنی تهرانپارس و… توانسته راهی امن برای حل مشکل شما بسازد. پلتفرم پس از ارائه خدمات، از طریق تیم پشتیبانی با شما تماس گرفته تا میزان رضایت شما را از کیفیت کار بسنجد، در صورت عدم رضایت، مشکل شما توسط آن ها پیگیری و رفع خواهد شد.

جزای قانونی فرد کلاهبردار چیست؟

شکایت از لوله بازکنی تهران شامل شمال، جنوب، شرق، غرب، لوله بازکنی ستارخان، لوله بازکنی شهرک ولیعصر، رباط کریم و… اگر به نتیجه برسد موجب می‌شود تا لوله بازکن خاطی و کلاهبردار خطاب شود و جزای قانونی جرم کلاهبرداری بر آن اعمال شود. جرم کلاهبرداری رکن‌های اساسی زیادی دارد که هرکدام جزای مخصوص به خود را دارند. از مهم ترین رکن هایی که ممکن است در روند شکایت از لوله بازکنی تهران با آن مواجه شوید عبارت است از:

  • به موجب قانون اول تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، کلاهبرداری و اختلاس، فرد کلاهبردار علاوه بر اینکه باید مال اصلی را به صاحب آن بازگرداند به شیش ماه تا ده سال حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم می‌شود.
  • طبق ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی اگر کلاهبرداری بیشتر از ۱۰۰ میلیون باشد و موجب اخلال در امنیت نشده باشد، جرم آن در یک نوبت در روزنامه محلی چاپ می شود.
  • در ماده ۱۶۰ قانون اساسی ذکر شده است که برای اثبات انجام جرم کلاهبرداری توسط لوله بازکن نیاز به اقرار، شهادت و سوگند است. فرد شاکی برای اثبات جرم باید از طریق این ادله اقدام نماید.

جمع بندی

در این مقاله سعی شد تا ضمن دادن آگاهی در خصوص روش‌های مختلف کلاهبرداری، مراحل مختلف ثبت شکایت را نیز بازگو کنیم تا در صورت بروز مشکل بتوانید به راحتی حقوق خود را مطالبه کنید. سایت لوله بازکنی به نشانی معتبرترین مرجع ارائه خدمات لوله و چاه بازکنی در سراسر تهران و محدوده های اطراف آن بوده و با داشتن یک تیم پشتیبان و رضایت سنجی قوی، هرگز اجازه نمیدهد مشتریان دچار مشکل شوند و نیاز به شکایت از لوله بازکنی تهران پیش بیاید.

دکمه بازگشت به بالا