ورزشی

شکایت ایران از AFC به دادگاه حکمیت ورزش

1- همانطور که به اطلاع عموم رسیده است ، کنفدراسیون فوتبال آسیا با سلب حق میزبانی ایران از مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 قطر ، به بحرین حق میزبانی بازی گروه C را داده است.

2- به دنبال پیگیری های مقامات فدرال در مخالفت با اعطای حق میزبانی مقدماتی جام جهانی 2022 به بحرین و به دنبال درخواست رئیس فدراسیون فوتبال ایران برای دیدار با رئیس AFC برای تحقق ایران به عنوان میزبان ، دبیر کل AFC نامه ای به فدراسیون فوتبال فوتبال ایران ارسال کرد. این تصمیم توسط دبیرخانه AFC اتخاذ شد و رئیس ائتلاف (آقای شیخ سلمان) در تصمیم گیری و در جلسه بین رئیس AFC و رئیس فدراسیون فوتبال ایران در منامه (بحرین) ، برای تقویت همکاری های آینده بین AFC و فدراسیون فوتبال ایران مورد مذاکره قرار خواهد گرفت.

3. فدراسیون فوتبال ایران ، در پاسخ به نامه فوق ، با در نظر گرفتن اینکه وی اعلام کرده است تصمیم گیری برای میزبانی بحرین توسط دبیرخانه AFC گرفته شده ، از دبیرکل AFC درخواست کرده است. اصول و اسناد قانونی را که دبیرخانه AFC را قادر می سازد چنین تصمیمی بگیرد ، به فدراسیون فوتبال ایران ارائه دهید و از دبیرکل AFC خواسته شد شخصاً تصمیم خود را در یک کنفرانس ویدیویی مبتنی بر قانون توضیح دهد ، که متاسفانه هیچ پاسخی دریافت نکرد. به عقب نگاه نکن

4- از آنجا که دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده بود که موضوع جلسه رئیس فدراسیون فوتبال ایران و رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا تنها بحث در مورد تقویت همکاری های آتی دو کشور است ، با نامه ای به وی اطلاع داده شد که درخواست جلسه بین رئیس فدراسیون فوتبال ایران و اگر این موضوع در دستور کار جلسه نباشد ، برگزاری جلسه اکنون فوری نیست و موضوع راه های تقویت روابط این دو در جلسه دیگری در آینده نزدیک مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت .

5- دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا در پاسخ به نامه های فوق ، با پاسخ کلی و مختصر ، مجدداً تأکید کرد که تصمیم میزبانی از بحرین قطعی و غیر قابل لغو است.

6. در حالی که فدراسیون فوتبال ایران برای حل مسئله سازماندهی از طریق مذاكره تا آخرین لحظه صبر كرد ، پس از اعلام دبیركل AFC مبنی بر برگشت ناپذیر بودن تصمیم ، فدراسیون فوتبال از تصمیم دبیر كل AFC تجدید نظر كرد.)

Currently- در حال حاضر ، همانطور که فدراسیون فوتبال ایران از دادگاه داوری برای بررسی پرونده درخواست کرده است ، کنفدراسیون فوتبال آسیا باید ظرف 2 روز نظر CAS را در این مورد اعلام کند. بدیهی است که طبق قوانین CAS ، در صورت موافقت AFC ، دادرسی به سرعت برگزار می شود ، در غیر این صورت دادگاه معمولاً رسیدگی و تصمیم گیری می کند.

254 251

دکمه بازگشت به بالا