ورزشی

شکست تیم هندبال زنان ایران برابر قهرمان آفریقا – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، تیم ملی هندبال بانوان ایران در پنجمین دیدار خود در بیست و پنجمین دوره مسابقات قهرمانی زنان جهان در اسپانیا امروز شنبه ۲۰ آذرماه از ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران با قضاوت کوبل از رومانی قضاوت خواهد کرد. مقابل تیم ملی آنگولا، قهرمان قاره. او به آفریقا رفت و 41 بر 8 شکست خورد.

زینب بذرافکن، فاطمه خلیلی، هانیه لک، بهار ایزدگوشب، حدیثه نوروزی، آرزو کیانی آرا، مریم یوسفی، شقایق باپیری، مینا وطن پرست، سونا بیداد، شیما زارع، نگار زندبودی، الحانیه کریمی عباسی، بانوان ناظر، ایران تیم هندبال با هدایت عزت الله رزمگر و خدیجه قانع در مسابقات قهرمانی بانوان جهان برگزار شد.

در این دیدار تیم ایران تا دقیقه هشتم به گل نرسید و این بار آرزو کیانی توانست با زدن گل اول نتیجه را 5-1 کند. در پایان نیمه اول این دیدار تیم هندبال کشورمان با نتیجه 26 بر 4 مقابل تیم قدرتمند آنگولا از آفریقا متوقف شد.

اما در نیمه دوم، تیم آنگولا در فاز هجومی تری ظاهر شد و در حالت پاور پلی یعنی بدون دروازه بان به بازی ادامه داد. در نهایت تیم ایران این دیدار را با نتیجه 41 بر 8 مقابل این تیم واگذار کرد.

تیم آنگولا 13 قهرمانی هندبال زنان آفریقا و 15 جام جهانی را به دست آورده است که بهترین آنها هفتمین قهرمانی جهان در سال 2007 است. این تیم همچنین سابقه 8 بار حضور در المپیک را دارد.

تیم ایران در ادامه رقابت های مرحله دوم مسابقات جهانی موسوم به رئیس جمهور در گروه اول با تیم های آنگولا، ازبکستان و کامرون برای کسب مقام های 25 تا 32 رقابت خواهد کرد.

هندبالیست های کشورمان در ادامه این مسابقات روز دوشنبه 22 آذرماه به مصاف تیم کامرون خواهند رفت. کامرون سومین تجربه جام جهانی خود را سپری می کند و پس از کسب مقام دوم در آفریقا به جام جهانی راه یافته است.

لازم به ذکر است، تیم هندبال بانوان کشورمان برای اولین بار مقام چهارم آسیا را کسب کرد و جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کرد. این تیم اولین تیم کلاهدار در تاریخ این بازی است.

بیست و پنجمین دوره مسابقات قهرمانی هندبال بانوان جهان از 10 تا 28 آذرماه در اسپانیا برگزار می شود.

دکمه بازگشت به بالا