فعالان کسب و کار

شیره خرما چیست ؟ نحوه تهیه و خواص

ارزش غذایی شیره خرما

خرید انلاین خرما: ارزش غذایی بالا است. فقط بخشی از عناصر معدنی و املاح موجود در این محصول شامل؛ پروتئین، ویتامین‌های گروه B  مثل A1 ، B1 ، B2 ، B3 ، B5 و ویتامین C  است. آهن. اسید فولیک، فسفر، پتاسیم و منیزیم نیز از عناصر مهم موجود در شیره خرما است. این محصول همچنین انرژی بالایی دارد که از قند طبیعی موجود در آن نشأت می‌گیرد.

خواص شیره خرما

خواص شیره خرما را نمی‌توان در چند بند کوتاه توضیح داد. با این وجود مهم‌ترین خواص این محصول عبارتند از:

درمان کمخونی

خرید خرما کبکاب: شیره خرما یک محصول طبیعی غنی از آهن و اسید فولیک محسوب می‌شود. مصرف منظم این محصول گلبول‌های قرمز خون را افزایش می‌دهد. این یک ماده عالی برای درمان کم‌خونی محسوب می‌شود. به خصوص ترکیب شیره خرما و شیره انگور ماده موثری برای درمان کم خونی است.

افزایش انرژی و بهبود خلق و خو

خرید انلاین خرما خاصویی: شیره خرما را به وعده صبحانه خود اضافه کنید. بعد از مدتی که این محصول پایه ثابت سفره صبحانه شما بشود، بعد از مدتی شاهد افزایش سطح انرژی و بهبود خلق و خوی خود خواهید بود. این محصول خستگی را برطرف کرده و به شما برای انجام فعالیت‌های کل روز توان می‌بخشد. شیره خرما طبع گرم دارد و سستی و کسالت را از شما می‌گیرد.

خواص شیره خرما برای چاقی |خواص شیره خرما برای مردان

تقویت استخوانها

این خاصیت شیره خرما ناشی از کلسیم و منیزیم فراوانی است که در شیره خرما وجود دارد. این محصول بیماری‌های مربوط به التهاب مفاصل را به میزان قابل‌توجهی بهبود می‌دهد.

وزن گرفتن کودکان کم وزن

اگر کودکتان به صورت غیرطبیعی کم‌وزن و لاغر است، این محصول را به عنوان صبحانه یا میان وعده در برنامه غذایی او بگنجانید. شیره خرما کالری بالایی داشته و همچنین سرشار از پروتئین است. پروتئین موجود در این محصول عضلات کودکان شما را تقویت کرده و لاغری را برطرف می‌کند.

کاهش کلسترول خون

یک خاصیت مهم این محصول نقشی است که در کاهش کلسترول خون دارد. این محصول تقریبا بدون چربی و کلسترول است.

سلامت دستگاه گوارش

این محصول میکروب‌های مضر معده را می‌کشد. به علاوه اگر یبوست دارید، این شیره یک ملین قوی و در عین حال طبیعی محسوب می‌شود.

بهبود کیفیت پوست

یکی از خواص جالب این محصول به تاخیر انداختن بروز نشانه‌های پیری در پوست است. ویتامین سی و ویتامین دی در این شیره، پوست را تقویت می‌کنند. ازطرفی این محصول دارای آنتی‌اکسیدان است و به این شکل نیز از پیری پوست پیشگیری می‌کند.

زایمان راحت

اگر می‌خواهید زایمان راحتی داشته باشید یک راه آن مصرف شیره خرما در دوران بارداری است.

 تقویت موها

این محصول همچنین فولیکول های مو را تقویت می‌کند. به علاوه افزایش گردش خون در پوست سر که بواسطه مصرف این ماده غذایی حاصل می‌شود، رشد موها را بهتر می‌کند.

تقویت قوای جنسی

از این محصول سالها است که به دلیل طبع گرم و مقوی بودنش با هدف تقویت قوای جنسی استفاده می‌شود.

روشهای استفاده از شیره خرما

این ماده غذایی را می‌توان به طرق مختلف مصرف کرد. برای مثال شما می‌توانید این شیره را جایگزین بخش شیرین غذاها و دسرهای مختلف کنید. همچنین روش‌های زیر برای گنجاندن این محصول در برنامه غذایی وجود دارد:

صبحانه

شیره خرما در صبحانه به شما انرژی می‌دهد تا تمام طول روز بدون خستگی و ضعف فعالیت‌ کنید. شیره خرما با ارده، خامه، کره، سرشیر و … در صبحانه و به همراه نان تازه یک صبحانه خوشمزه و مقوی به حساب می‌آید.

 شیره خرما با شیر

شیر را کمی گرم کنید و مقداری از این شیره را به آن اضافه کنید. حتی می‌توانید شیره انگور را هم به این ترکیب اضافه کنید. این ترکیب یک میان وعده عالی است که در عین حال کم‌خونی را نیز برطرف می‌کند.

حلوا

حاصل ترکیب آرد، روغن و این شیره دسر معروف ایرانی یعنی حلوا است.

انواع دسر

برای اضافه کردن شیرینی به انواع دسر می‌توان به جای شکر و شیرین‌کننده‌های مصنوعی از این محصول طبیعی استفاده کرد.

شربت شیره

شیره طبع گرم دارد. به همین دلیل در بعضی از فرهنگ‌ها از ترکیب شیره و آب شربت تهیه کرده و آن را همراه با غذا میل می‌کنند. مصرف این شربت سردی غذا را خنثی می‌کند.

شیربرنج و شیره خرما

شیربرنجی که از شب قبل تهیه شده است را با مقداری شیره خرما در صبحانه میل کنید. این ترکیب بسیار لذیذ و جذاب است.

شیره و برف

ترکیب برف و شیره یک خوراکی منحصر به فرد است که مردم شهرهای مختلف در ایران به آن علاقه دارند.

سه شیره

از ترکیب شیره خرما، شیره توت و شیره انگور ترکیبی تهیه می‌شود که به آن سه شیره می‌گویند. سه شیره یک ترکیب بسیار موثر در درمان کم‌خونی است. حتی خیلی از پزشکان برای بیماران دچار کم‌خونی شدید استفاده منظم از این محصول را تجویز می‌کنند. سه شیره همچنین قوای کلی بدن را بالا می‌برد

شیره خرما عموما با فرآوری و روشهای سنتی و صنعتی تولید می شود. شیره به عنوان شیرین کننده جایگزین شکر و اغلب به عنوان شیرین کننده برای شیرین کردن نوشیدنی و چای استفاده می شود. ۶۰ درصد گوشت خرما از قندهای طبیعی تشکیل شده است که برای بدن مفید است و آن را به یک منبع انرژی عالی و سرشار از فیبر تبدیل می کند که برای پیشگیری و درمان یبوست عالی است. اگر این میان وعده خوشمزه را دوست دارید، این بخش از مقاله را بخوانید تا در مورد مزایا و معایب آن و طرز تهیه آن بیشتر بدانید. از و مطالب خوبی منتشر کرده است. در این مطلب از شیره خرما و خواص آن اطلاعاتی در اختیارتان قرار میدهیم.

 شیره خرما طبع گرم و خشکی دارد. این ماده مغذی می تواند شیرین کننده مناسبی به جای شیرین کننده های تصفیه شده باشد. یکی از فواید شیره خرما آهن طبیعی آن است که می تواند به بازسازی و افزایش گلبول های قرمز خون کمک کند. این ماده مغذی فواید زیادی دارد و سرشار از مواد مغذی است. این یک غذای مغذی است که می تواند به سلامت بدن و حتی برای برخی بیماری ها کمک کند. این ماده مغذی فواید زیادی دارد و مغذی است. مصرف این غذا برای صبحانه انرژی مورد نیاز در طول روز را به شما می دهد.

 برخی افراد از این ماده مغذی در صبحانه خود استفاده می کنند که می تواند واقعا انرژی زا باشد. مصرف این ماده مغذی به عنوان میان وعده نیزمفید است. برخی افراد در تهیه حلوا و کیک به جای شکر از این ماده مغذی استفاده می کنند. این ماده مغذی به دلیل دارا بودن مواد مغذی مانند فیبر یا آنتی اکسیدان جایگزین مناسبی برای شکر است.

 شیره خرما به دو روش صنعتی و سنتی تولید می شود:

نحوه مصرف و خواص غذایی و فواید شیره خرما چیست؟

 اساسا این ماده مغذی با حرارت دادن خرما در آب، مخلوط کردن خرما، فشار دادن مخلوط از طریق صافی برای صاف کردن حفره‌ها و قسمت‌های نامحلول خرما و سپس تبخیر آبی که داخل آن ریخته شده است، تهیه می‌شود.

 فواید و ویتامین‌های این ماده مغذی: شیره خرما حاوی پروتئین‌ها، قندهای طبیعی، مواد معدنی و ویتامین‌هایی مانند ویتامین B3، B2، B1، B5، A1 و C است. اگر شیره خرما مصرف کنید، دیگر به مولتی ویتامین نیاز نخواهید داشت. این ماده مغذی حاوی قندهای طبیعی مانند گلوکز، ساکارز و فروکتوز است. بنابراین می تواند انتخاب خوبی برای میان وعده باشد.

 این ماده مغذی انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند. مصرف شیره خرما می تواند قدرت یادگیری کودکان و دانش آموزان را بهبود بخشد

دکمه بازگشت به بالا