ورزشی

صاحبان نامطمئن قفس‌های توری

به گزارش اخبار ورزشی؛ این روزها وضعیت دروازه بان مدعی پوشیدن پیراهن تیم ملی فوتبال دلگرم کننده نیست. دروازه بان در دو لیست قبلی دراگان اسکوچیچ و دروازه بان اعتراف به پوشیدن پیراهن تیم ملی در یکی دو ماه اخیر عملکرد خوبی نداشته اند تا نگرانی مربی تیم ملی در مورد داشتن یک دروازه بان آماده و مطمئن را برطرف کنند.

در اردوی قبلی ، دراگان اسکوچیچ رشید مظاهری ، پیام نیازمند و امیر عابدزاده را به اردوی تیم ملی دعوت کرد. در آن زمان عابدزاده در ماریتو می درخشید و نیازمند و مظاهری به دلیل برتری در لیگ نوزدهم مورد توجه سرمربیان تیم ملی قرار گرفتند. با وجود درخشش با تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا ، لک در لیست تیم ملی قرار نگرفت و علیرضا بیرانوند روی نیمکت این باشگاه راهی به لیست بازیکنان مورد نیاز تیم ملی پیدا نکرد. مربی ورزشی.

با این حال امروز دروازه بان مطمئنی در فوتبال ایران نمی بینیم. دروازه باني كه در دو ليست قبلي تيم ملي بود سقوط كرده و ساير رقبا عملکرد خوبي ندارند.

به همین دلیل ، وضعیت دروازه بان مدعی پوشیدن پیراهن تیم ملی را بررسی کردیم.

علیرضا بیرانوند؛ فراز و نشیب کامل

36

علیرضا بیرانوند پس از جدایی از پرسپولیس روز خوبی را سپری نکرد و به بلژیک رفت. بیرانوند آنقدر بدشانس نبود که در بدو ورود به بلژیک مصدوم شد. این می تواند اوج بدشانسی یک فوتبالیست آسیب دیده به محض پیوستن به تیم جدید باشد و وقتی دروازه بان از ایران مرکزی به بلژیک مرکزی می رود و تیم جدیدش را با مصدومیت غافلگیر می کند ، دشوارتر می شود. بیرانوند پس از بهبودی از مصدومیت راهی به دروازه آنتورپ پیدا نکرد و مدتها نیمکت نشین بود تا اینکه رقبای فرانسوی وی مصدوم شدند تا اینکه دروازه بان ایرانی سرانجام عزم را در تیم جدید خود احساس کرد. وی پس از بهبودی از مصدومیت رقیب علی بیرو ، یکی یکی در ترکیب آنتورپ قرار گرفت و ظاهر او به گونه ای نبود که بتواند کادر فنی تیمش را برای پیشرفت متقاعد کند. در حقیقت ، بیرانوند روز پر از فراز و نشیب را در بلژیک گذراند و هیچ وضعیت پایداری در آنتورپ نداشت.

امیر عابدزاده؛ جداسازی روی نیمکت

29

امیر عابدزاده برخلاف سایر دروازه بان های لژیونر ایرانی در اروپا در تیم خود از فرم خوبی برخوردار است. در آغاز لیگ پرتغال ، عابدزاده دروازه بان مار گل تیمو و عضو تیم ملی در دو اردو قبلی بود. وی حتی در دیدارهای دوستانه مقابل ازبکستان و بوسنی برای تیم ملی بازی کرد. او مانند بیرانوند اوقات خوبی در تیم باشگاهی خود ندارد. گاهی می ماند و گاهی نیمکت است. این اتفاق زمانی رخ داد که فوتبال ایران به آینده این دروازه بان جوان خوش بین بود اما نیمکت نشینی او در تیم باشگاهی اش باعث نگرانی شدید سرمربی تیم ملی شد که می خواست امیر را به عنوان دروازه بان اصلی تیمش انتخاب کند.

رشید مظاهری؛ زوال کاذب

جلسه استقلال + تیم + فوتبال + پیکان + تیم فوتبال

رشید مظاهری یکی از بهترین دروازه بان های لیگ برتر فوتبال ایران است. پس از جدایی بحث برانگیز از تراکتور ، رشید دو هفته اول لیگ را از دست داد زیرا اجازه بازی در استقلال را نداشت اما از هفته سوم در دروازه تیم استقلال بود و عملکردی استثنایی از خود نشان داد. مظاهری در دیداری که برای استقلال بازی کرد به عنوان ناجی ظاهر شد و امتیازات مهمی را برای تیمش خریداری کرد. مظاهری با یک واکنش غیرمعمول استقلال را به بالای جدول می آورد اما به نظر می رسد او نیز وارد زمان نزول خواهد شد. مظاهری در بازی های اخیر همیشه به استقلال نپرداخته است و در هفته آخر نیم فصل اول لیگ برتر انگلیس مقابل سپاهان ، عملکرد غیرمنتظره ای داشت تا تیمش را در نقش جهانی با 2 گل حساس تحویل دهد. به نظر می رسد حاشیه استقلال بر عملکرد مظاهری نیز تأثیر می گذارد و او از آن روزهای خارق العاده دوری کرده است.

پیام مورد نیاز است از نظر آماری فاجعه

ضروری

پیام به یکی از دروازه بان های جوان و جدید نیاز دارد که به نظر می رسد آینده درخشانی در فوتبال ایران دارد. دروازه بان سپاهان یکی از بهترین های فصل گذشته بود اما در لیگ بیستم نیز عملکرد غیرمنتظره ای داشت. نیازمند که فصل گذشته را در رویای تیم سپاهان سپری کرد و بهترین عملکرد خود را ترک کرد ، در این فصل آمار ناامیدکننده ای دارد و در پایان هفته چهاردهم ضعیف ترین دروازه بان لیگ برتر است. نیازمند با 18 گل خورده ، بیشترین نتیجه گیری گل در بین دروازه بانانی را دارد که در این فصل بازی کرده اند و او را به ضعیف ترین دروازه بان لیگ برتر تبدیل کرده است. مطمئناً نمی توان نیازمند را سرزنش کرد زیرا تعداد زیادی گل مشت سپاهان را مشت کرده است ، با این وجود او در 15 هفته گذشته در لیگ دروازه بان بوده است و قطعاً باید او را بخاطر مشت مشتی سپاهان سرزنش کرد.

حامد لک؛ به خاطر دفاع پرسپولیس

503

حامد لک ، دروازه بان پرسپولیس که با وجود بازی در لیگ قهرمانان آسیا در اردوی قبلی به تیم ملی راه پیدا نکرد ، یکی از بهترین دروازه بان های لیگ است. لک تنها با 8 گل خورده در 14 بازی آماری شگفت انگیز دارد ، اما بدون شک عملکرد دفاعی خارق العاده پرسپولیس و برخی از موقعیت های گل این تیم به رقبا ، در تعداد گل های لک تأثیرگذار بوده است. البته لک گاهی لرزان است و برخی از کارشناسان معتقدند که باید وی را مقصر گل پرسپولیس دانست و دلیل آمار بهتر او نسبت به سایر گل های لیگ برتر خط دفاعی منسجم قرمزها و عدم فرصت گلزنی رقبا است. باید دید با توجه به عملکرد سایر دروازه بان ها ، اسکوچیچ در اردوی بعدی لک را به تیم ملی دعوت می کند یا خیر.

در لیگ امسال دروازه بانانی مانند حسین پورحمیدی ، دروازه بان آلومینیوم و محمدحسین اکبرمانادی از سایپا عملکرد خوبی داشته اند اما بعید است اسکوچیچ به آنها اعتماد کند و دوست دارد آنها را به عنوان دروازه بان اصلی به تیم ملی دعوت کند.

باید منتظر ماند و دید آیا عملکرد دروازه بان ایرانی به گونه ای خواهد بود که اسکوچیچ با نفر اول گل تیم ملی احساس آرامش کند یا شبکه تیم ملی متزلزل شود.

نکیسا: دروازه بان فوتبال ایران فرسایش پیدا کرد

58

دروازه بان سابق تیم ملی و پرسپولیس در گفتگو با خبرنگاران گروه ورزشی خبرگزاری اخبار ورزشی در مورد وضعیت دروازه بان پذیرفته شده برای دعوت به تیم ملی گفت: ما یک دروازه بان خوب داریم که می تواند در لیست تیم ملی باشد. اگرچه این دروازه بان ها فراز و نشیب هایی را تجربه می کنند اما در مجموع فاکتور مثبت تری دارند. ما اکنون بیرانوند را در بلژیک داریم ، که علی رغم عملکرد بسیار خوب آن ، ناپایدار است و همیشه پایدار نیست. رشید مظاهری تا 2 هفته پیش عملکرد بسیار خوبی داشت و حیرت انگیز بود. حامد لک از ابتدای حضور در تیم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر به طور غیر منتظره ظاهر شده است. پیام نیازمند ، اگرچه سپاهان گلهای زیادی را به ثمر رساند ، اما علی رغم اینکه سال گذشته عملکرد بهتری داشت ، این نسبتاً خوب بود. با این وجود همه این افراد از بهترین دروازه بان های فوتبال ایران هستند اما ممکن است به دلیل سختی بازی یا خستگی در این موقع از سال سقوط کنند و عطش مسابقه آنها را تحت تأثیر قرار داده است.

او اضافه کرد: یکی از مهمترین عوامل برای گلر پایداری است. در حقیقت ، جریان حرکت نمی تواند سینوسی باشد. دروازه بان موفق کسی است که در همه چیز تبحر داشته باشد ، به عنوان مثال در هر قسمت مهارت ندارد اما در تسلیم مشکل دارد. یک دروازه بان خوب باید در همه عوامل 85٪ خوب باشد و در تمام پارامترها موفق باشد. اکنون در فوتبال ایران دو دروازه بان داریم که این شرایط را دارند اما مهم این است که آنها همیشه پایدار باشند تا بتوانند در مسابقات مهم به آنها اعتماد کنند. 5

دکمه بازگشت به بالا