ورزشی

صحبت‌های انتقادی دبیر اسبق کمیته فنی انجمن موی تای از شرایط فعلی این رشته

دبیر اسبق کمیته فنی انجمن موی‌تای گفت: در این مدت به هر ترفندی متوسل شدند تا در میان جامعه موی تای دو دستگی ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد پاشایی، داور بین‌المللی و دبیر اسبق کمیته فنی انجمن موی تای فدراسیون رزمی، اظهار داشت:همان زمان که از ادامه فعالیت در انجمن موی تای فدراسیون رزمی پا پس کشیدم، اعلام کردم که با کتمان حقیقت و سر دادن شعار‌های خالی از عمل نمی‌توان به پیشرفت امیدوار بود و حالا بعد از گذشت چندماه، این پیش‌بینی‌ها عینا رنگ واقعیت به خود گرفته است.

وی افزود: متاسفانه برخی شهامت عذرخواهی نداشته و همچنان معتقدند که مرغ یک پا دارد اما بدانند و آگاه باشند که باید در پیشگاه خداوند بابت رفتار و اعمال خود و همچنین لطمه‌هایی که به جامعه موی تای کشور وارد کردند، پاسخگو باشند.

داور بین‌المللی ادامه داد: آقایان در این مدت به هر ترفندی متوسل شدند تا در میان جامعه موی تای دو دستگی ایجاد کنند. حتی از روا دانستن تهمت و افتراء بر علیه متولی اصلی و قانونی این رشته دریغ نکرده و با طرح ادعا‌های بی اساس، پای وی را به دادگاه کشیدند. اما از آنجا که خداوند جای حق نشسته است، مکرشان را به خودشان بازگرداند و جواد نصیری از این آزمون، سربلند بیرون آمد.

پاشایی تصریح کرد: زمانی که در آن انجمن فعالیت داشتم، بار‌ها گوشزد کردم که مرجع و متولی اصلی موی تای در دنیا و مورد تایید IOC و OCA، فدراسیون بین‌المللی این رشته یعنی IFMA است و بدون آنلاین تایید و حمایت آنها، نمی‌توان کاری از پیش بُرد. اما متاسفانه نه تنها گوش شنوایی وجود نداشت، بلکه با لجبازی و استفاده از مشاوره‌های غلط باعث شدند تا بسیاری از علاقه‌مندان و ورزشکاران تحت پوشش، به جای قرار گرفتن در مسیر رشد و پیشرفت، بی بیراهه کشیده شوند.

این داور و مربی باسابقه در بخش دیگر صحبت‌های خود گفت: دوستان تنها یه یک سئوال من پاسخ داده و بگویند که در این مدت امکان شرکت در کدام رویداد رسمی و مورد ایفما را پیدا کرده‌اند؟! بهتر است با مخاطب شفاف باشند. این درست نیست که یک جشنواره را در ایتالیا به اسم مسابقات جهانی به بچه‌های مردم قالب کنند و نام تیم ملی ایران هم روی آن بگذارند. ما اگر دنبال پیشرفت در موی تای هستیم، راهی جز همکاری با ایفما نداریم. باید از موازی کاری پرهیز کنیم که ادامه آن مطمئنا تبعات و خسارت‌های بیشتری در پی خواهد داشت.‌ای کاش در فرهنگ عذرخواهی از کشور‌های دیگر درس بگیریم. درست مانند سرمربی تیم ملی فوتبال ژاپن که پس از حذف تیمش از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، مقابل هواداران تا کمر خم شده و عذرخواهی کرد.

پاشایی در پایان تاکید کرد: امیدوارم با پایان یافتن این کش و قوس ها، سرانجام وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با برقراری تعامل و حمایت لازم از نماینده رسمی فدراسیون بین‌المللی موی تای در ایران، زمینه را برای رفع دغدغه و نگرانی‌های قهرمانان واقعی موی تای کشور فراهم سازند. ملی‌پوشان موی تای بار‌ها ثایت کرده‌اند که لایق حمایت هستند و مطمئنا با این کار، شاهد افتخارآفرینی و خلق دستاورد‌های بیشتر از سوی آن‌ها خواهیم بود.

دکمه بازگشت به بالا