ورزشی

ضربه مهلک کرونا به دوومیدانی ایران/ سهمیه‌ای که پرید!

به گزارش خبرنگار اخبار ورزشی خبرگزاری آنا ، المپیک را باید اولین و آخرین انگیزه همه ورزشکاران دانست. در حالی که المپیک توکیو برای اولین بار در تاریخ ورزش جهانی به تعویق افتاد ، برخی از ورزشکاران از این رویداد راضی بودند و برخی دیگر برای تمرین و آمادگی جسمی آب سرد را بر روی بدن خود ریختند. توصیه می شود برخی از ورزشکاران به دلیل نداشتن سهمیه المپیک ، آماده سازی ناکافی و آسیب دیدگی یک سال تعلیق المپیک داشته باشند. ممکن است افراد دیگر احساس ناراحتی کنند. در همین حال ، برخی از ورزشکاران به دلیل سن خود از تأخیر المپیک استقبال نمی کنند ، زیرا حفظ آمادگی جسمی آنها برای سال آینده دشوار است. با این وجود به تعویق انداختن المپیک فرصتی برای برخی افراد است که به سهمیه خود برسند. اما در برخی از ورزش ها ، خصوصاً دو و میدانی ، فرصت کسب سهمیه تقریباً از بین می رود.

فدراسیون دو و میدانی در سال گذشته چندین ازدواج داشته است. در سپتامبر سال گذشته ، دوره چهار ساله مجید کیهانی ، که احتمالاً قدیمی ترین دوره ریاست فدراسیون دو و میدانی است ، به پایان رسید و ایرج عرب سرمربی موقت فدراسیون دو و میدانی شد. در آن زمان به دلیل ناموفق بودن رکورد عرب در پرسپولیس ، حضور وی در فدراسیون دو و میدانی انتقادات زیادی را به همراه داشت. مخصوصاً به این دلیل که اعراب هیچ زمینه ای برای اجرا ندارند.

با این حال ، اعراب تا مارس سال گذشته ، هنگامی که افشین داوری رئیس جمهور فدرال شد ، دولت فدرال را نگه داشته است. این راهپیمایی رد شد زیرا برخی از روسای هیئت استانی معتقد بودند برگزاری انتخابات به دلیل شیوع ویروس کرونری نامناسب است ، اما وزارت ورزش و جوانان عدم اطمینان فدراسیون دو و میدانی را بدتر از تاج دانست. فدراسیون تشکیل شد.

با این حال ، وزارت ورزش و جوانان بعداً انتخابات را لغو کرد و افشین داوری به عنوان رئیس فدراسیون دو و میدانی انتخاب شد. بدین ترتیب مهدی مبینی رئیس این اتحاد در ایران شد. البته نگرانی های مادران همیشه ادامه دارد؛ فقدان منابع مالی ، نبود مکان مناسب برای تمرین تمام داستان های تکراری دو و میدانی ایران در سالهای اخیر. اما امروز ، نکته ای که بیشتر مردم از آن آگاه هستند ، سهمیه ای است که به دلیل شرایط فعلی ممکن است از دست برود.

محمد جعفر مرادی ، دونده ماراتن ایرانی که در المپیک ریو به رقابت پرداخت ، به دلیل شرایط فعلی در المپیک توکیو دچار آشفتگی شد. از آنجا که او در بهترین فصل مجبور بود هر بار یک بازی انجام دهد ، اما اکنون به دلیل ظهور تاج ویروس ، رقابت او یکی یکی لغو می شود. طبق اعلام فدراسیون جهانی ، هیچ فستیوال ماراتونی در فصل جام جهانی وجود نخواهد داشت. در عین حال ، اگر سهمیه در سال آینده به حالت تعلیق درآید ، وی در دو یا سه ماه باقی مانده قبل از المپیک قادر به کسب سهمیه نخواهد بود ، بنابراین ممکن است این سهمیه به مسیر و میادین ایران از دست داده باشد.

محمد جعفر مرادی |

آیا سهمیه المپیک ادامه دارد؟

شایعات در حال انتشار است که المپیک تابستان آینده برگزار نمی شود ، و با توجه به ناشناخته بودن کروناویروس و واکسن در دسترس نخواهد بود ممکن است المپیک توکیو در سال 2021 به چالش کشیده شود. البته کار سهمیه المپیک پس از تعویق المپیک هنوز ناشناخته است. فدراسیون جهانی دو و میدانی اعلام کرده است که چگونگی کسب سهمیه را اعلام می کند و این احتمال وجود دارد که سهمیه این ورزشکار برداشته شود. البته به نظر می رسد شرایط سهمیه کمی آسانتر است اما هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می افتد.

خطا به اینجا ختم نشد. در حالی که نیروهای ملی در صدر مقدمات ورود توکیو بودند ، شیوع کورو ویروس باعث قطع ورزش های جهانی شد. احسان حدادی ، هلدینگ دیسک ملی کشورمان ، سهمیه المپیک را به دست آورد و یکی از مهمترین فرصت های مدال المپیک در دو و میدانی محسوب می شد ، اما متأسفانه او تاج را بست و به گفته وی ، با مرگ دست و پنجه نرم کرد و روزهای سختی را پس از تحمل رنج برد. ویروس گذشت.

احسان حدادی

البته حدادی موفق شد این ویروس شرور را شکست دهد و تمرین خود را از سر گرفت. در ابتدا او تمرینات سبک را آغاز کرد و پس از آن قرار بود حداقل اواخر ماه مه تمرین خود را تمام کند. اما چیزی که نمی توان فراموش کرد فاصله از وضعیت جسمی و آمادگی آن است. اگر شناخته شده بود که برای بازی های المپیک توکیو ، او باید 66 متر صعود کند ، در حالی که قبل از ضربه زدن به کرونا ، پرتاب چنین چیزی برای او آسان نبود.

حالا پس از بیمار شدن ، وی موفق به شکستن ویروس شد اما حریف وی دچار پرتاب بسیار بیشتری شد و حدادی در آخرین پرتاب خود 65.10 را ثبت کرد. به گفته وی ، وی در حال حاضر هدف پرتاب 65 متری قرار دارد و هنوز مشخص است که آیا او به این رکورد دست خواهد یافت یا خیر. البته حدادی بارها و بارها پشتکار و توانایی خود را ثابت کرده است ، اما ما نمی توانیم فراموش کنیم که مسافت و بازی نکردن بازی ها بدترین کار برای یک ورزشکار است. در همین حال ، نگرانی هایی از تنگی نفس در زیر فشار کار سخت و سنگین وزن برای قهرمان دیسک ملی ما وجود دارد.

به هر حال ، مشکلات پیش روی ورزشکاران پیست و میدانی ایران به دلیل تاخیر یک ساله در المپیک. اما بحث و گفتگو در مورد رئیس فدراسیون دو و میدانی نیز برای آنها یک چالش است و اکنون امید می رود حداقل پس از ماه مبارک رمضان شرایط برگزاری انتخابات فدراسیون دو و میدانی فراهم شود ، زیرا ورزشکاران باید در زمان های معینی شروع به تمرین کنند. رسیدن به اوج آمادگی. اگر ریاست مشخصی در فدراسیون وجود نداشته باشد ، مشکلات همچنان ادامه خواهند داشت و این بار ممکن است از گذشته بدتر باشد.

انتهای پیام / 4057 /

دکمه بازگشت به بالا