اقتصادی

ضرورت تشکیل کارگروه اقتصادی و مولدسازی در دانشگاه

استاندار یزد گفت: در حوزه بودجه کارگروه اقتصادی و مولدسازی نیاز است تا دانشگاه از اتکا به شهریه دانشجو بی‌نیاز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، هجدهمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد به ریاست محمد علی‌اکبری، معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی، محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد استان یزد و مهران فاطمی استاندار و سایر اعضای هیئت امنا در سالن سردار سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد.

مهران فاطمی استاندار یزد در این جلسه با اشاره به ماهیت متفاوت دانشگاه آزاد با دانشگاه دولتی اظهار کرد: این دانشگاه دارای یک ساختار درآمد و هزینه است و ساز و کار اداره آن متفاوت و سخت‌تر از دانشگاه‌های دولتی است؛ باید متناسب با آن برنامه‌ریزی کرد.

استاندار یزد افزود: اکنون ساختار مدیریتی دانشگاه با کم و زیادشدن دانشجو دارای نوسان است و تصمیمات بودجه‌ای دانشگاه باید مستقل از کم و زیاد شدن دانشجو برنامه‌ریزی شود.

فاطمی با بیان این که مأموریت دانشگاه فقط آموزش نیست، ادامه داد: اتکای اصلی بودجه به دانشجو مشکل‌ساز و باعث سلب قدرت مانور از مسئولان این دانشگاه شده است.

این مقام ارشد دولت در استان یزد، سازمان اقتصادی را نیاز دانشگاه یاد کرد و فروش زمین به عنوان اصلی‌ترین دارایی دانشگاه به صورت خام را برای دانشگاه بی‌فایده و شکل گیری کار گروه اقتصادی و مولدسازی را نیاز اصلی دانشگاه دانست.

استاندار استان یزد شکل‌گیری کارگروه اقتصادی و مولدسازی را نیاز اصلی دانشگاه برشمرد و کمک و مساعدت خود را جهت این کار بزرگ اقتصادی اعلام کرد.

وی  از حمایت استانداری از دانشگاه آزاد اسلامی گفت و آمادگی خود را برای هرگونه کمک در جهت چند برابر شدن ارزش افزوده زمین، این کار بزرگ اقتصادی در قالب کمیسیون ماده ۵ اعلام کرد.

دکمه بازگشت به بالا