اقتصادی

ضرورت «توانمندسازی» نیازمندان به عنوان یک راهبرد اساسی/وظیفه مهم خیرین حفظ کرامت و عزت مستمندان است 

به گزارش خبرنگار اخبار ورزشی کرمانشاه، محمدطیب صحرایی عصر امروز (سه‌شنبه ٢۵ آنلاین ماه) در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که امروز ما را در این مراسم دور هم جمع کرده تکریم خدمت به خلق خدا است و یکی از برکات وجود حضرت امام (ره) در اولین اقداماتش در پیروزی انقلاب اسلامی تأسیس کمیته امداد بود.

وی افزود: در حال حاضر شاهد خیرات و برکات بیشمار این کمیته هستیم و این یک انگیزه بسیار خوب و الهی است و امید است که همه ما در این کار خیر جزء شریکان خوب باشیم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: بهترین کار در انجام کار خیر این است که برای رضای خداوند باشد.

وی ادامه داد: مهمترین نکته‌ای که باید در کار خیر مد نظر قرار دهیم حراست و پاسبانی تمام عیار از عزت و کرامت افرادی است که مخاطب قرار می‌گیرند.

صحرایی اذعان کرد: نکته دومی که باید مدنظر قرار دهیم و در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید جدی شده تمرکز در یک راهبرد بسیار مهم به نام «توانمندسازی» است.

مدیر ارشد استان کرمانشاه ابراز کرد: در فعالیت‌های کمیته امداد خیرین و هر مجموعه دیگری که در این حوزه فعالیت دارد تمرکزمان را بر نسل نو بگذاریم.

وی عنوان کرد: توجه به نسل نو فقط آموزش الفبا به آن‌ها نیست بلکه در توانمندسازی، تربیت فرهنگ کار و در تقویت قوه خلاق و رفاه کودکان است. ضرورت «توانمندسازی» نیازمندان به عنوان یک راهبرد اساسی/وظیفه مهم خیرین حفظ کرامت و عزت مستمندان است 

ایجاد ٢۴٠٠ شغل برای مددجویان کمیته امداد کرمانشاه

پیمان ترکمانه مدیرکل پیشین کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه در ادامه این مراسم اظهار کرد: در طول ۳۱ سال خدمت تلاش کردم اصولم را زیر پا نگذارم و بیش از یک دهه مدیر کلی در مقاطع مختلف در کشور عراق، استان همدان و کرمانشاه تلاش کردم بر روی هدفم متمرکز شوم.

مدیرکل پیشین کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه تصریح کرد: تلاش کردم شخصیت مستقلی داشته باشم و وابسته به کسی نباشم و خود را یک خدمتگزار می‌دانستم که کاملاً در اختیار مجموعه کمیته امداد و مردم باشد.

وی عنوان کرد: تا کنون هیچ نیازمندی پشت درب کمیته امداد منتظر دریافت خدمت نیست و این را بزرگترین افتخار برای نظام می‌دانم.

ترکمانه ابراز کرد: با این حال در طول ۲۷ ماه که در این حوزه خدمت کردم ۹ هزار و ۶۹۶ خانواده به مجموعه مددجویان اضافه شده‌اند و سه هزار و ۸۴۳ خانواده در طول این ۲۷ ماه با کمک امدادگران این حوزه با اقدامات توانمندساز خودکفا شده و بهبود شرایط پیدا کردند.

وی اذعان کرد: تلاش کردم که در حوزه اعلام گزارش به اصحاب رسانه دقت کافی را داشته باشم و اخبار را به طور صحیح، دقیق و به موقع به دست اصحاب رسانه رسانده‌ام.

ترکمانه گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ شغل ایجاد کرده‌ایم و در حوزه مشاغلی که به کمک امدادگران برای نیازمندان کرمانشاه ایجاد شد به عنوان دومین استان کشور در صحت سنجی با ۹۹/۲ درصد دومین استان کشور بودیم.

وی تأکید کرد: در این مدت همکاران کمیته امداد چهار هزار و ۹۳۶ فعالیت در حوزه خرید یا ساخت مسکن برای محرومین یا احداث فضای جانبی و تعمیر منازل محرومین انجام دادند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه منابع انسانی کمیته امداد افزود: از ظرفیت جوانان استان در کمیته امداد استفاده کرده و در این ۲۷ ماه هشت مدیر جوان در کمیته امداد به حوزه مدیریت اضافه شد.

ترکمانه خاطرنشان کرد: در شرایطی که ۱۲۷ نفر در طول این ۲۷ ماه از مجموعه کمیته امداد خارج و بازنشسته شدند که بخشی از این‌ افراد مددکار بودند در این شرایط ۳۷ نفر را به این مجموعه اضافه کرده‌ و اجازه ورود آسیب به حوزه مددکاری را نداده‌ایم.

وی بیان کرد: تعداد پرونده‌های مددجویان که در ابتدای سال ۱۴۰۰ به مددکاران سپرده شده بود برای سرپرستی و مدیریت از ۶۲۶ پرونده امروز به ۳۱۰ پرونده رسیده است.

اصالت اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) تغییر از چرخه حمایت به توانمندسازی است

جعفر صباغیان قائم مقام رئیس کمیته امداد کشور در ادامه این مراسم اظهار کرد: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اولین یا دومین نهادی که به دستور رهبر انقلاب شکل گرفت در سال ۱۳۵۷ کمیته امداد امام خمینی (ره) بود.
وی افزود: از مهمترین اهداف امام خمینی (ره) با تمام مشغله‌ها رسیدگی به قشر نیازمند جامعه بود، در تاریخ بعد از انقلاب خدماتی که کمیته امداد به مردم ارائه داد در ابعاد مختلف اثرگذار و اثربخش بود.

قائم مقام رئیس کمیته امداد کشور تصریح کرد: در قالب ۱۷ برنامه و ۱۲۰ نوع خدمت به افراد تحت پوشش ارائه می‌شود که یکی اشتغال، مسکن رسیدگی به امور درمانی مددجویان، رسیدگی به نیازهای معنوی و فرهنگی افراد تحت پوشش است.

این مقام مسئول بیان کرد: منابعی که ارائه می‌شود در قالب منابع بودجه سنواتی است و در حوزه اشتغال و مسکن طبق سنوات گذشته خدمات اساسی صورت گرفته است.

وی گفت: اصالت اصلی کمیته امداد تغییر از چرخه حمایت به توانمندسازی است.

فرصت خدمت به مردم را ارزشمند می‌شمارم

در پایان رضا طاهری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه افزود: جا دارد از اعتمادی که هیئت مدیره و استاندار کرمانشاه به اینجانب داشته اند، قدردانی کنم.

وی بابت فرصتی که برای خادمی مردم به وی محول شده و توفیق یافته همسنگر با همکاران خود در استان کرمانشاه شود، ابراز خرسندی کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه تصریح کرد: امید است که بتوانیم در راستای اهداف رهبر معظم انقلاب اسلامی همانا رشد ایمانی خانواده‌های نیازمند، ایجاد درآمد خوب و خودکفایی و خود اتکایی خانواده‌های نیازمند را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در یک فضای همدلی ذیل هدایت‌ها و حمایت‌های استاندار و همدلی همه مدیران دستگاه‌های اجرایی این مهم را به شایستگی در تراز نظام جمهوری اسلامی در استان کرمانشاه محقق کنیم‌.

در پایان از زحمات پیمان ترکمانه به عنوان مدیرکل پیشین کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه تقدیر شد و رضا طاهری رسماً به عنوان مدیرکل جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه معارفه شد.ضرورت «توانمندسازی» نیازمندان به عنوان یک راهبرد اساسی/وظیفه مهم خیرین حفظ کرامت و عزت مستمندان است 

ضرورت «توانمندسازی» نیازمندان به عنوان یک راهبرد اساسی/وظیفه مهم خیرین حفظ کرامت و عزت مستمندان است 

دکمه بازگشت به بالا