ضروری است با یافتن راه‌های ابتکاری از اثرگذاری تحریم‌های یکجانبه آمریکا بر روابط دو کشور جلوگیری کنیم

رئیس جمهور در دیدار نخست وزیر ژاپن:

رئیس جمهور با بیان اینکه روابط اقتصادی و تجاری ایران با بسیاری از کشورهای جهان رو به توسعه است، گفت: با توجه به سابقه طولانی همکاری ایران و ژاپن و در بسیاری از زمینه ها، می توان روابط دو کشور را بیش از پیش تقویت کرد.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر چهارشنبه به وقت محلی در دیدار با فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در محل اقامت رئیس جمهور، روابط دو کشور را دوستانه و طولانی خواند. ایستاد و تاکید کرد: باید راه‌های ابتکاری برای جلوگیری از تأثیر تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا بر روابط دو کشور یافت.

رئیس جمهور با گرامیداشت یاد و خاطره آبه شینزو نخست وزیر سابق و فقید ژاپن که تلاش و علاقه زیادی برای افزایش همکاری های دو کشور داشت، گفت: روابط اقتصادی و تجاری ایران با بسیاری از کشورهای جهان رو به توسعه است و با توجه به طولانی بودن روابط دو کشور سابقه همکاری ایران و ژاپن و چندین زمینه همکاری از جمله در توسعه بندر چابهار و همچنین همکاری های مرتبط با حوزه سلامت و محیط زیست می تواند به گونه ای تقویت شود که این روابط افزایش یابد.

با اشاره به خروج آمریکا از برجام که مورد انتقاد همه جهان قرار گرفت، سخنان جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته ای را منطقی و کاملاً قابل دفاع دانست و افزود: آماده دستیابی به یک توافق عادلانه هستیم و تاکید می کنیم که ما در حال بررسی تاریخ منفی آمریکا هستیم.»، باید تضمین هایی برای جلوگیری از تکرار آن تجربه تلخ به دست آورد.

رئیسی، ارتباطات و گفت‌وگوهای منطقه‌ای ایران رو به تعریف دانتس و گفت: برای موفقیت در این گفت‌وگوها لازم است که بیگانگان را درگیر مسائل منطقه نکنند و مسائل کشورهای منطقه را به حال خودشان واگذار کنند.

در این دیدار فویو کیشیدا نخست وزیر ژاپن نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و یادآوری خاطرات شیرین خود از سفر سال های گذشته خود به ایران، به همکاری های مستمر دو کشور در زمینه های بهداشت، آب اشاره کرد. محیط زیست و پیشگیری از بحران گفت: در حال افزایش همکاری ها با ایران در بخش های مختلف هستیم و به تلاش های مستمر برای دستیابی به توافق هسته ای احترام می گذاریم.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل