ورزشی

ضریب هوشی بهناز طاهرخانی بالا رفت/ ترخیص خواجویی در ۲ روز آینده

اخبار ورزشی/کرمان رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال با اشاره به بهتر شدن وضعیت ضریب هوشی بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان گفت: تکان دادن طاهرخانی از نظر علمی و طبق نظر اساتید جراحی اعصاب درست نیست، زیرا ریسک بالایی دارد و شاید خونریزی مجدد رخ دهد و فعلا وقتی شرایط به سمت بهبودی پیش می‌رود، دلیلی ندارد بخواهیم ریسکی را بپذیریم.

دکتر سعید سیدالحسینی شامگاه چهارم دی ماه با حضور در بیمارستان پاستور بم و بررسی سی تی اسکن بهناز طاهرخانی وضعیت او را نسبت به روز حادثه امیدبخش اعلام کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه در سانحه تصادف دچار خونریزی مغزی شده بود، در حال حاضر ضریب هوشی او به سمت بهتر شدن رفته است.

سیدالحسینی با اشاره به اینکه در حال حاضر ضریب هوشی طاهرخانی روی ۱۳ و ۱۴ متغیر است، گفت: خونریزی به‌طور کامل جذب نشده و مقداری اثر فشار در مغز وجود دارد و همین امر باعث حالت گیجی در فرد می‌شود و تا زمانی که خون ریزی به صورت کامل جذب شود، این حالت عادی است.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال اظهار کرد: طاهرخانی از لحاظ  تنفسی، قلبی، معاینات داخلی و خونریزی داخلی تاکنون مشکلی نداشته و امیدواریم که هیچ اتفاق بدی رخ ندهد.

وی در خصوص حالت خواب آلودگی او افزود: حالت خواب‌آلودگی که قبلا بهناز طاهرخوانی داشت بهتر شده و به دلیل اینکه یکسری دارو دریافت می‌کند، خواب الودگی در فرد ایجاد می‌کند.

سیدالحسینی با اشاره به آسیب دیدن مهره گردن این بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان بیان کرد: بعد از اینکه مرحله مغزی بیمار پایدار شد، به سمت درمان مهره‌گردن می‌رویم.

وی تصریح کرد: بیمار به دلیل اینکه از بدن سالم و قوی نیز برخوردار است، همین امر در روند درمانش کمک کرده و سرعت ترمیم مغز نیز بیشتر از یک فرد عادی و روند درمانش سریع‌تر اتفاق افتاده است.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه پرسنل بیمارستان پاستور بم زحمات زیادی برای این دو بیمار کشیدند که جای تشکر دارد، گفت: تکان دادن طاهرخانی از نظر علمی و طبق نظر اساتید جراحی اعصاب درست نیست، زیرا ریسک بالایی دارد و شاید خونریزی مجدد رخ دهد و فعلا وقتی شرایط به سمت بهبودی پیش می‌رود، دلیلی ندارد بخواهیم ریسکی را بپذیریم.

وی افزود: وضعیت زهرا خواجویی نسبت به طاهرخوانی بهتر است و شکستگی در لگن دارد که طبق نظر پزشکان متخصص اورتوپد نیاز به عمل جراحی نیست و خودش قابل ترمیم و جوش خوردن است.

سیدالحسینی بیان کرد: شکستگی در مچ دست داشته که گچ گرفته و آتل بسته‌اند و طی یکی دو روز آینده به تهران یا محل زندگی‌اش منتقل می‌شود.

به گزارش اخبار ورزشی، جلسه کمیسیون پزشکی درباره وضعیت بازیکنان تیم فوتبال خاتون بم که در سانجه رانندگی مصدوم شده‌اند، شامگاه چهارم دی ماه با حضور پزشکان متخصص، رئیس بیمارستان پاستور بم و خانواده‌های دو فوتبالیست در محل این بیمارستان برگزار شد.

یادآور می‌شود: بر اثر حادثه رانندگی در بامداد سوم دی ماه، ملیکا محمدی بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان و خاتون بم، جان خود را از دست داد و دو هم تیمی او مصدوم شدند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا