اقتصادی

طالبان از آغاز جنگ داخلی از سوی دولت افغانستان خبر داد/پنجمین استان هم سقوط کرد/570 تن از اعضا و رئیس طالب کشته شدند

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در مصاحبه با الجزیره مدعی شد که دولت افغانستان تصمیم به جنگ گرفته است.وی با اشاره به این که دولت کابل در چندین ولایت شروع به جنگ کرده است ، تاکید کرد که هیچ توافقی در مورد آتش بس در افغانستان وجود ندارد و نسبت به دخالت آمریکا در امور این کشور هشدار داد.

با ادامه درگیری ها میان طالبان و دولت افغانستان ، منابع محلی در کندز و سرپل گزارش دادند که طالبان دفاتر و مراکز دولتی را در این دو ولایت تصرف کرده اند.

عبدالاحد توریال کاکار ، عضو شورای ولایتی قندوز ، گفت که درگیری ها در قندوز چند روز است ادامه دارد و شبه نظامیان طالبان صبح یکشنبه وارد شهر شدند.

پس از قندوز ، طالقان ، پنجمین پایتخت افغانستان به دست طالبان افتاد

یکی از اعضای شورای ولایتی تخار افغانستان گفت که شهر طالقان در مرکز ولایت تخار افغانستان نیز پس از ولایت های جوزجان ، سرپل ، قندوز و نیمروز به دست طالبان افتاده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ، روح الله رئوفی ، عضو شورای ولایتی تخار افغانستان افزود که “شهر تالقان به طور کامل فرو ریخت و دولت و نیروهای مردمی دیروز به شهر فرخار عقب نشینی کردند”.

روزنامه کابل صبح همچنین نوشت که شهر تلگان ، مرکز ولایت تخار ، بعدازظهر یکشنبه زندانیان خود را از زندان مرکزی شهر تلگان آزاد کرد.

به گفته سرلشکر سامی السادات ، فرمانده ارتش در ولایت هلمند ، درگیری ها در ولایت های مرکزی هلمند و غزنی همچنان ادامه دارد ، زیرا طی 11 روز 1400 طالبان در لشکرگاه کشته و 2000 نفر زخمی شده اند.

طالبان از آغاز جنگ داخلی توسط دولت افغانستان خبر می دهد / سقوط منطقه پنجم / کشته شدن 570 عضو و فرمانده طالبان
* پرچم طالبان بر فراز مرکز شهر قندوز

شکست طالبان در هرات

عصر روز یکشنبه به نقل از مقامات امنیتی در ولایت هرات ، خبرگزاری افغان طلوع نیوز گزارش داد که خطوط طالبان در شهر هرات ، مرکز این ولایت قطع شده و شبه نظامیان از شهر و روستاهای جنوب آن اخراج شده اند.

هرات افغانستان

مقامات ولایت هرات گفتند که ارتش و نیروهای غیرنظامی افغانستان به عملیات زمینی و هوایی خود علیه طالبان ادامه می دهند و جنگجویان طالبان متحمل تلفات سنگینی شده اند.

وزارت دفاع افغانستان: 570 جنگجوی طالبان در یک روز گذشته کشته شدند

وزارت دفاع افغانستان روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که در عملیات نیروهای امنیتی افغان و حملات هوایی آمریکا در یک روز گذشته بیش از 572 جنگجوی طالبان کشته و 309 نفر زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا امروز هند ، وزارت دفاع افغانستان در بیانیه ای در توئیتر نوشت: طی 24 ساعت گذشته ، در نتیجه عملیات های مختلف نیروهای مدافع خلق افغانستان در ننگرهار ، لغمان ، غزنی ، پکتیا ، پکتیکا ، قندهار ، ارزگان ، هرات ، فراه ، جوزجان ، سرپل ، فاریاب ، هیرمند ، نیمروز و تخار ، ایالت های کندز ، بدخشان و کاپیسا 572 کشته و جنگجویان طالبان و 309 تن دیگر زخمی شدند.

این وزارتخانه همچنین گفت که حداقل 45 جنگجوی طالبان از جمله سه شبه نظامی وابسته به القاعده در حملات هوایی شنبه شب در حومه لشکرگاه ولایت هلمند کشته شدند.
گفته می شود مولوی هگرت رهبر طالبان شنبه شب در حملات هوایی در هلمند کشته شد.

وزارت دفاع افغانستان مدعی شد که در حمله هوایی دیگر در درعا ، زری و حومه ولایت قندهار دست کم 47 جنگجوی طالبان کشته و 26 تن دیگر زخمی شدند.

روز جمعه ، نیروهای افغان مدعی شدند که 112 جنگجوی طالبان ، از جمله 30 خارجی وابسته به القاعده را در حومه لشکرگاه کشته اند.

درگیری های سنگینی در داخل و اطراف عسکرگاه رخ داد و نیروهای هوایی آمریکا و افغانستان چندین حمله هوایی را در این شهر انجام دادند. به گزارش آسوشیتدپرس ، طالبان 9 منطقه از 10 منطقه این شهر را در کنترل خود دارند.

آسوشیتدپرس همچنین به نقل از غلام ربانی ربانی ، عضو مجله افغانی ، گفته است که طالبان روز یکشنبه کنترل بخش هایی از استان قندوز در مرکز شمال افغانستان را در دست گرفته اند.
این مقام افغان افزود: بیشتر مناطق شهر قندوز در کنترل طالبان است و در اطراف دفتر والی و مقر پلیس درگیری وجود دارد. ساختمان اصلی زندان در قندوز تحت کنترل طالبان است.
در چند هفته گذشته نیروهای طالبان به پیشروی گسترده در مناطق مختلف افغانستان ادامه دادند و پس از نبردهای سنگین موفق شدند چندین منطقه کلیدی را تصرف کنند.
این درگیری ها در حالی صورت می گیرد که نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج شده اند.

310 310

دکمه بازگشت به بالا