اقتصادی

طرح تایوان برای حفظ فرودگاه‌های خود برابر حملات احتمالی جنگنده‌های چین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی، یک مقام  وزارت دفاع تایوان روز دوشنبه گفت که برای درامان ماندن از حملات هوایی و موشکی  چین، باندهای ۷ فرودگاه  نظامی این کشور تعریض خواهند شد.

 به گزارش وبگاه  «تایپه تایمز» این منبع گفت که مقام‌های وزارتخانه و مشاوران آمریکایی پس از بررسی داده‌های نظامی تصمیم گرفتند  باند‌های فرودگاه‌ها را تا ۶۰ متر افزایش دهند.

تنش تایوان با چین کماکان ادامه دارد و روزانه جنگنده‌ها و ناوهای چین اطراف این جزیره جولان می‌دهند.

تحلیلگران نظامی بر این باورند که هدف از رزمایش‌های نظامی چین شکستن روحیه تایوان، خسته کردن خلبانان و پرسنل ارتش این جزیره و فرسودگی تجهیزات آنهاست.

این مقام تایوانی افزود که تعریض باند‌های فرودگاه اجازه می‌دهد جنگنده‌ها بتوانند زودتر بلند شوند و فرود آیند و حتی برای بمب‌افکن‌های «بی-۵۲» و هواپیماهای ترابری بزرگ قابل استفاده خواهند شد.

کارشناسان نظامی بر این باورند که علیرغم تجهیز تایوان به سامانه‌های پدافندی و دفاع موشکی، نیروی هوایی این جزیره توان ایستادگی برابر نیروی هوایی چین را ندارد.

 

نیروی هوایی تایوان حدود ۷۰۰۰۰ نیرو و بیش از ۴۰۰ هواپیمای جنگی دارد. اینها شامل  ۱۸ جنگنده «اف-5» ۶۰ فروند جنگنده «میراژ-۲۰۰۰» ساخت فرانسه و بیش از ۱۰۰ جنگنده بومی است، با این حال، نیروی هوایی تایوان به سختی با همتای چینی خود قادر به مقابله است. نیروی هوا دریای چین ناوگانی متشکل از ۱۷۰۰ فروند هواپیمای جنگی است.

به گفته این مقام تایوانی، در سناریوی جنگی چین، پایگاه های هوایی تایوان هدف قرار خواهند گرفت.

این منبع مطلع گفت:«اگر باندهای فرودگاه در زمان جنگ مورد اصابت موشک‌ها یا سلاح‌های دیگر قرار گیرند، ممکن است عملیات برخاست و فرود فلج شود بنابراین باید آماده باشیم.»

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا