اقتصادی

طرح لوکاشنکو برای حضور «گشت‌های مسلح» در خیابان‌های بلاروس

رئیس‌جمهور بلاروس از سازمان‌های مجری قانون خواست تا گشت‌زنی با سلاح‌های سبک را در خیابان‌های شهرهای بلاروس سازماندهی کنند تا «امنیت مردم تضمین شود.»

به گزارش اخبار ورزشی، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس طی نشستی با نهادهای امنیتی عالی کشورش بیان کرد: مردم باید در هر زمانی روز در خانه، محل کار و خیابان احساس امنیت کنند.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس‌جمهور بلاروس افزود: اگرچه میزان جرم و جنایت در بلاروس رو به کاهش است اما این کشور در معرض خطر جنایاتی با ماهیت افراط‌گرایی قرار دارد.

الکساندر لوکاشنکو تصریح کرد: امروز این مهمترین جنبه حفظ نظم و قانون است. سرکوب اقدامات اراذل ‌و اوباش و جلوگیری از، از دست رفتن جان‌هایی که هنوز به طور کامل متوجه نشده‌اند که عوامل خارجی آنها را هدف قرار می‌دهند، مهم‌ترین اقدام است.

او در پایان گفت: من به وزارت کشور، سرویس اطلاعات، سرویس‌های ویژه و دادستانی هشدار می‌دهم که این موضوع را باید کنترل کنیم. نیروهای گشت‌زنی ما باید در خیابان‌ها حضور داشته باشند و آنها باید دست‌کم به سلاح‌های سبک نظیر سلاح کمری مجهز شوند.

در ماه ژانویه، مقامات بلاروس تحقیقاتی را درباره گروهی متشکل از ۲۰ تحلیلگر و مفسر مستقل که اکنون در خارج از کشور حضور دارند و به «توطئه برای به دست گرفتن قدرت و ترویج افراط‌گرایی» متهم هستند، آغاز کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا