ورزشی

طرح ملی استعدادیابی علمی در ورزش ناشنوایان

رئیس کمیته شناسایی استعدادهای ورزشی ناشنوایان گفت: با اجرای یک برنامه شناسایی ملی استعدادها ، ما تلاش می کنیم ورزش ناشنوایان را به صورت علمی تزریق کنیم و افراد واجد شرایط را به تیم ملی تزریق کنیم.

آزاده سادات سفیداری در گفت و گو با اخبار ورزشی ، در مورد اجرای برنامه ملی شناسایی استعدادها در ورزش ناشنوایان اظهار داشت: “ما به دنبال اجرای برنامه شناسایی ملی استعدادها در ورزش ناشنوایان هستیم تا بتوانیم در آینده استعدادهای واجد شرایط را شناسایی کنیم و آنها را به تیم ملی تزریق کنیم.”

وی اظهار داشت: در زمینه کورونا این فرصت خوبی است تا آموزش های لازم در زمینه شناسایی استعداد را به افراد با استعداد از جمله رئیس کمیته تشخیص استعدادها ارائه دهیم تا بتوانیم استعداد را در 17 ورزش شناسایی کنیم و سرمایه گذاری های لازم را انجام دهیم. آنها ” ولش کن.

رئیس کمیته شناسایی استعدادهای ورزشی ناشنوایان افزود: چشم انداز ما برای این پروژه چهار سال است و ما در تلاش هستیم تا استعدادهای واجد شرایط را در گروه های سنی شیرخواران و نوجوانان شناسایی کنیم و به تدریج تیم ملی برای ناشنوایان ، با همکاری مدارس آموزشی فوق العاده در کل کشور ” جوان بودن.

وی در پاسخ به این سؤال که چگونه شناسایی استعدادها در ورزش ناشنوایان در گذشته وجود دارد ، گفت: در گذشته شناسایی استعدادها در ورزش ناشنوایان سنتی و جالب و در قالب برنامه های ملی نبود. ما می خواهیم برنامه ملی شناسایی استعدادهای ورزشی ناشنوایان را پیاده سازی کنیم تا براساس سوابق بدست آمده در ورزش های مختلف بر اساس آزمایش های علمی که انجام داده ایم بتوانیم افراد واجد شرایط را شناسایی کنیم.

وی اظهار داشت: متأسفانه فاصله سنی تیم ملی در برخی از ورزشها بالای 30 سال است و در چند سال گذشته حمایت عالی از ورزش ناشنوایان صورت نگرفته است. امیدواریم با اجرای برنامه های ملی جستجوی استعدادهای ملی در آینده ورزشکاران جوان و با استعدادی را به تیم ملی تزریق کنیم تا در آینده بتوانیم در مسابقات مختلف با جوانان شرکت کنیم.

سفیداری اظهار داشت: با تأسیس کمیته استعدادیابی ورزش ناشنوایان ، تلاش می کنیم دیدگاه حرفه ای و علمی در مورد ورزش ناشنوایان داشته باشیم.

سرانجام وی گفت: ایجاد تمرکز علمی و رفع نقاط ضعف سیستم ارتباطی مبتنی بر وجود انجمن های ورزشی ، فدراسیون ها ، مدارس و سازمانهای آموزشی فوق العاده و نمایندگی منطقه ای از اهداف اصلی این کمیته بوده و افزود: استعدادیابی استعدادیابی در مدارس آموزشی استثنایی ، و ما تلاش می کنیم کار را به صورت علمی پیش ببریم تا بتوانیم گام های موثری در این زمینه برای ورزش ناشنوایان برداریم. اجرای این طرح قطعاً زمان بر است و در حال حاضر ما فقط این فرصت را داریم که با آموزش استعدادیابی استعدادی در آینده کارهای خود را بطور علمی انجام دهیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا