ورزشی

طغیان قلعه‌نویی علیه پرسپولیس/عکس – اخبار ورزشی

شاهین تیم منضبط و پرقدرت اواسط دهه ۶۰ با دو نایب قهرمانی جام باشگاه های تهران در سال های ۶۴ و ۶۵ که هر دو با شکست برابر استقلال و پرسپولیس بود، رقابت های جام باشگاه های تهران در سال ۶۶ را به بدترین شکل ممکن آغاز کرد.

آنها تا پایان هفته ششم با 5 تساوی و یک برد در رده ششم جدول رقابت ها قرار دارند و بعد از تساوی برابر استقلال در هفته ششم، در هفته هفتم باید به مصاف می رفتند.

ستاره آن روزهای شاهین امیرقلعه نویی ۲۴ ساله بود که در حضور بزرگان شاهین بازوبند کاپیتانی را نیز به بازو می‌بست و نشان می‌داد از دوران جوانی قدرت رهبری بالایی دارد.

تیم تحت رهبری نصرالله عبداللهی بعد از بازی درخشان شاگردانش در ۲۵ فروردین ۱۳۶۶ برابر استقلال که با بد شانسی به تساوی بدون گل رسید، در ۴ اردیبهشت در حضور ۸۰هزار هوادار پرسپولیس به مصاف شاگردان علی پروین رفتند. پرسپولیس قبل از این بازی با 4 برد دو تساوی در صدر جدول رده بندی قرار داشت و هوای این تیم آمده بود تا با شکست شاهین صدر جدول محکم راتر از قبل در اختیار داشته باشید.

بازی دو تیم در روز درخشش به یاد ماندنی امیر قلعه نویی در میانه میدان و دو گل کریم باوی با دو گل به سود شاهین به پایان رسید، تا آنها انتقام فینال فصل قبل را از رقیب سرسخت آن روزهای خود بگذرانند.

این یکی از ماندگارترین بازی های تاریخ فوتبال امیر قلعه نویی است، روزی که او به تنهایی هافبک های پرسپولیس را در میانه میدان خلع سلاح کرد و نقشی اساسی در برد تاریخی شاهین با بازوبند کاپیتانی در ۲۴ برابر برابر پرسپولیس داشت.

یان قلعه نویی علیه رسپولیس/عس

یان قلعه نویی علیه رسپولیس/عس

راستی:

دکمه بازگشت به بالا