ورزشی

طلای تاریخی علی اکبر یوسفی در سنگین وزن قهرمانی جهان

به گزارش شفاف ، در ادامه دومین دوره رقابتهای 3 وزنه کشتی قهرمانی جهان 2021 که در اسلو نروژ برگزار شد ، علی اکبر یوسفی نماینده ایران با وزن 130 کیلوگرم و دارنده مدال طلا برای نوجوانان و زیر 23 سال در جهان و طلا بزرگسالان در فینال بازی آسیا مقابل دارنده مدال برنز اروپا زورابی گادخاری از روسیه به روی تشک رفت و در نهایت با نتیجه 5 بر 1 برنده شد و اولین مدال طلای تاریخ کشتی ایران در وزن سنگین قهرمانی جهان را از آن خود کرد. کشتی گیر روسی در نیمه دوم مبارزه ای نکرد و یوسفی با شرایط بدنی خوب خود توانست چندین بار حریف را از روی تشک بیرون بکشد و امتیاز کسب کند.

کشتی سنگین وزن ایران هنوز به فینال مسابقات جهانی راه پیدا نکرده است و یوسفی پیش از این به عنوان اولین سنگین وزن تاریخ کشتی ایران معرفی شده بود که به فینال مسابقات جهانی راه یافته بود. پیش از این ، تنها بشیر باباجان زاده در مسابقات جهانی 2011 استانبول در وزن سنگین مدال برنز جهان را کسب کرده بود.

یوسفی پیشتر در دور نخست مقدماتی وزنه برداری که دیروز (جمعه) برگزار شد ، استراحت کرد و سپس با نتیجه 6 بر 1 مقابل آواساپیان از ارمنستان به برتری رسید. در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی ، اسکار مارویک از نروژ را 2-1 شکست داد و راهی نیمه نهایی شد و به فینال راه یافت.

مشاهیر جهان و المپیک مانند کوبا لوپز و رضا کیالپ ترکیه ای در این مسابقه حضور نداشتند.

پیش از این محمد هادی سراوی در وزن 97 کیلوگرم مدال طلای جهان را کسب کرده بود و مهرداد مردانی دیگر نماینده ایران در سه وزن دوم نیز از دور رقابت ها حذف شد.

همچنین قبل و در پایان 4 وزن اول ، محمد علیگرایی در 77 کیلوگرم و پژمان پشتام در 82 کیلوگرم مدال برنز را کسب کردند اما سجاد عباسپور در 55 کیلوگرم حذف شد و محمدرضا مختاری در 72 کیلوگرم نیز در مکان پنجم قرار گرفت. به
بدین ترتیب در پایان رقابتهای 7 وزن تیم ملی کشتی 2 مدال طلا توسط محمد هادی سراوی در سال 1997 و علی اکبر یوسفی با وزن 130 کیلوگرم و محمدعلی گرایی در 77 کیلوگرم و پژمان پشتام با وزن 82 کیلوگرم و همچنین 2 مدال طلا کسب کرد. آنها یک مدال برنز کسب کردند.

ایران همچنین در 3 وزن آخر دو فینالیست دارد ، میثم دلخانی در 63 کیلوگرم و محمدرضا گرایی در 67 کیلوگرم. آنها فردا شب (یکشنبه) برای کسب مدال طلای جهان راهی فینال می شوند اما رامین طاهری در وزن 87 کیلوگرم حذف می شود. شد.

امیرحسین زارع در مسابقات کشتی آزاد که قبل از کشتی برگزار شد ، پس از 32 سال از مدال طلای مرحوم علیرضا سلیمانی ، مدال طلای سنگین وزن جهان را از آن خود کرد.

دکمه بازگشت به بالا