اقتصادی

طوفان‌ شدید و هوای گرم میلیون‌ها آمریکایی را تهدید می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی، حدود ۴۰ میلیون نفر در جنوب و جنوب شرقی آمریکا در معرض خطر تشدید وضعیت آب و هوا و قطعی برق قرار دارند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» اداره هواشناسی آمریکا روز یکشنبه با اعلام خطر تشدید وضعیت هوا، سطح خطر را از سه به پنج افزایش داده است. مناطق پرخطر شامل «می‌سی‌سی‌پی»، «آرکانزاس»، «شمال لوئیزیانا»،«آلاباما» و «فلوریدا» است. همزمان با افزایش دما در برخی نقاط، وزش طوفان و  تگرگ و بادهای بسیار شدید پیش بینی شده است.

 

این اداره اعلام کرده است که بارش باران، رعد و برق و تگرگ سنگین ممکن است باعث وقوع سیل در بخش‌هایی از فلوریدا شود. این تغییرات آب و هوایی خطر افزایش دما را نیز به همراه دارد و اداره هواشناسی اعلام کرده که ممکن است دما تا سه رقم افزایش یابد. اداره هواشناسایی از شهرندان تگزاس تا فلوریدا خواسته است تا زمان حضور در فضای باز را محدود کنند.

 

بنابر اعلام اداره برق آمریکا، درشبانه روز گذشته بیش از ۶۰۰۰۰۰ مشترک در جنوب آمریکا به دلیل افزایش ناگهانی دمای هوا بدون برق بودند. در پی وقوع طوفان‌ها و گردبادهای شدید در ایالت‌های جنوبی آمریکا که صدها هزار نفر را بدون برق گذاشته دستکم تاکنون پنج نفر کشته شدند.

 

به دنبال طوفان‌های مهیب در جمعه گذشته در جنوب شرقی آمریکا، تگرگ به اندازه توپ بیسبال در بخش‌هایی از مرکز آرکانزاس گزارش شد.

چندی قبل نیز به دنبال وقوع گرد و خاک و طوفان در ایالت «ایلینوی» در آمریکا که منجر به برخورد ۷۰ خودرو در یکی از بزرگراههای آن شد دستکم ۶ نفر کشته و تعدادی مجروح شدند.

پایان پیام/.




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا