ورزشی

ظرفیت سانتریفیوژ‌های نسل جدید را از ۲۰ درصد به ۶۰ افزایش دادیم

در حاشیه دولت

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: افزایش ظرفیت را از 20 درصد به 60 درصد آغاز کرده ایم و سانتریفیوژهای نسل اول را با سانتریفیوژهای جدید جایگزین می کنیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به مصوبه شورای حاکم بر ایران، گفت: همانطور که قبلا اعلام شده بود، وجود دارد. فشارها و اقدامات سیاسی بود که به آنها توجه نمی شد.

وی افزود: سازمان انرژی اتمی ایران در راستای اقدام حقوقی راهبردی برای رفع تحریم سایت های فردو و نطنز برای غنی سازی ظرفیت جدیدی ایجاد کرده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: همچنین افزایش ظرفیت را از 20 درصد به 60 درصد آغاز کردیم و سانتریفیوژهای نسل جدید جایگزین نسل اول خواهند شد.

اسلامی همچنین خاطرنشان کرد و خاطرنشان کرد: فشار سیاسی و قطعنامه ها موضوع قطعنامه نیست.

وی تصریح کرد: استانداردها و معیارهای رفتاری با دادسرا یکسان نیست و رفتار حرفه ای این اداره لازم است در پیشبرد برنامه توافقی مطابق با توافقنامه 2015 فعال و مؤثر باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: آمریکا که از این سند 2015 خارج شد، نه تنها به تعهدات خود عمل نکرد، بلکه مانع از اجرای تعهدات دیگران شد و امیدوارم به همان متن توافق و مقررات بازگردند. و دیگر اجازه عملیات روانی را ندهند جوسازی سیاسی به کار خود ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا