فعالان کسب و کارورزشی

عایق سازی دیوار استودیو

 دیوار استودیو

احتمالا شما هم از سر و صدای غیر قابل تحمل بچه های کوچک همسایه تان خسته شده اید و یا تصمیم به عایق کاری دفتر کار و یا منزل خود گرفته اید.

به منظور جلوگیری از انتقال صدا و ایجاد محیطی با آرامش نسبی، می بایست از فوم های صداگیر یا جذب کننده های صوت که به آن ها  و یا  گفته می شود استفاده نمود.

هزینه عایق صوتی دیوار منزل متناسب با چگونگی انجام آن می تواند متفاوت باشد. اگر قصد را دارید ابتدا بهتر است انواع آن ها را بشناسید. همراه آرام گستر پارس باشید تا با انواع عایق های صوتی و موارد مصرف هر یک از آن ها آشنا شوید…

عایق صوتی دستگاه های نیروگاه منطقه آزاد انزلی عایق صوتی برای سیستم کال سنتر شرکت شاپرک عایق صوتی درب پارتیشن بندی همراه با عایق صوتی برای شرکت کارآفرینان صنعت ذوب فلزات

عایق صوتی درب – لمسه کوبی درب پروژه عایق سفارت فرانسه اجرای باکس دیزل ژنراتور شرکت صبا باتری

به طور کلی برای استفاده در منازل مسکونی و آپارتمان ها ، دفاتر کار و استودیو ها می توان از دو نوع استفاده نمود :

عایق دو طرف صاف

قابل استفاده به عنوان ، دیوار مشترک، عایق صوتی سقف آپارتمان، مکان های عمومی، جلوگیری از لرزش و صدا در سقف، حذف صداهای عمومی داخل آپارتمان، قطار، مترو، هواپیما، کانال انتقال هوا، کانال های فاضلاب، ، ، ساده و حرارتی

ضمنا از  به عنوان در سالن ها به منظور جلوگیری از ورود گرمای خورشید در فصل تابستان و خروج هوای گرم در فصل زمستان به منظور بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش هزینه ها استفاده می شود.

عایق شانه تخم مرغی

قابل استفاده برای صداگیری وسایل صنعتی، محفظه توربین ها، پمپ ها، ژنراتورها، کمپرسورها، مکان های عمومی مانند سالن های آمفی تئاتر، کنسرت ها و سینماها، استودیو ها و اتاق های ضبط صدا، سالن جلسات و کنفرانس، چاله و کابین آسانسور، عایق صوتی دیوار مشترک در آپارتمان، عایق صوتی روکار کف.

این نوع از عایق های صوت با توجه به شکل ظاهری شبیه به شانه تخم مرغ در یک سمت خود، به یا عایق صوتی شانه تخم مرغی معروف هستند. این فوم ها می توانند طیف وسیعی از صداها با فرکانس های بالا را جذب کرده و از پژواک آن جلوگیری نمایند.

به دلیل حالت شش وجهی که دارند و در نتیجه سطح مقطع بیشتری که نسبت به حالت دو طرف صاف دارند، جذب فوق العاده ای داشته و اکثر اوقات به صورت نمایان (Expose) در پروژه ها و در حالتی که سمت تخم مرغی رو به منبع صوت باشد نصب می گردند.

در صورتی که در ساختمانی چند طبقه زندگی می‌کنید که امکان انتقال صدا از کف یا سقف به طبقه‌ی دیگر وجود دارد، می‌توانید از هم استفاده کنید.

دیوار مشترک یکی از اولین قسمت هاییست که در فرآیند عایق صوتی آپارتمان عایقکاری می شود.

به طور کلی دو روش برای عایقکاری وجود دارد که عبارت است از و داخل کار. در تصویر زیر می توانید سطوح محتلف یک دیوار مشترک را هنگام ببینید. در این تصویر از عایق صوتی دو طرف صاف استفاده شده است.

شما می توانید از فوم های صداگیر دو طرف صاف آرام گستر پارس به صورت روکار نیز استفاده نمایید.

به دلیل چسب دار بودن این عایق ها فقط باید چسب آن را جدا کرده و روی سطح مورد نظرتان بچسبانید. ضمنا این دسته از عایق ها نسوز بوده و حتی در برابر شعله مستقیم آتش نیز شعله ور نمی شوند از این رو به نیز مشهور می باشند.

روش دیگر استفاده از فوم های شانه تخم مرغی می باشد. این دسته از عایق ها بر خلاف مدل قبلی فقط در حالت قابل نصب می باشند و به دلیل چسب دار بودن به راحتی روی سطح مورد نظرتان قرار خواهند گرفت.

از انواع پرفروش عایق‌های صوتی روکار، است. این محصولات که در رنگ‌های مختلف به صورت پنل‌های مربع‌شکل و مستطیلی تولید می‌شوند، علاوه بر عایق صوتی، استفاده‌ی تزئینی نیز دارند. با کنار هم چیدن این پنل‌ها، با اشکال دلخواه، می‌توانید طرحی مناسب با دکوراسیون منزل خود روی دیوار ایجاد کنید. این مدل عایق، تاثیر زیادی روی جذب اکو و نرم کردن صدا دارد.

از مهم ترین ویژگی های عایق های صوتی آرام گستر پارس در مقایسه با دیگر نمونه های موجود در بازار ایران، ساختار سلول باز بودن آن می باشد. این ویژگی مهم قابلیت جذب بسیار بالای صدا را ایجاد می کند. و با توجه به دانسیته بالای آن (۷۰ کیلوگرم در هر متر مکعب)، تمامی فرکانس های صوت را در طول ضخامت عایق (۴ سانتی متر) از بین می برد.

ضریب جذب صوت در این عایق های صوت، ۰٫۷ می باشد. این ضریب جذب صوت بسیار بالا جزء بهترین عایق های صوتی در دنیا به حساب می رود.

این فوم های عایق صوت، علاوه بر جذب صدا که ویژگی اصلی آن ها می باشد، مانند عایق حرارتی نیز هستند و دارای کلاس حریق می باشند. به همین دلیل در مقابل شعله آتش مقاوم است، به هیچ عنوان چکه نمی کند و دارای خاصیت خوداطفا می باشد. پس از موارد کاربرد مهم آن ها می توان از عایق حرارتی بودن نیز اشاره کرد، که در صورت ایجاد حریق در محیط، از انتشار آن به فضاهای دیگر جلوگیری می نماید.

این عایق های صوتی، کار جذب صدا را بدون نیاز به هرگونه ترکیب اضافی نظیر پشم سنگ، ، مینرال پلاس و … انجام می دهد.

امروزه با توجه به قیمت برق و گاز و همچنین کمبود این منابع، اهمیت صرفه جویی بر هیچ کسی پوشیده نیست. و بسیاری از افراد با صرفه جویی سعی در کاهش هزینه های پرداختی خود دارند. در همین راستا، عایق ها راه حل مطمئن و مقرون به صرفه ای برای این موضوع می باشند و در بسیاری از کشورهای دنیا به این امر توجه ویژه ای دارند این محصولات دارای کلاس جهانی می باشند و همانطور که گفته شد دارای استانداردهای معتبر می باشند. این محصولات در زمان های سرد سال که از وسایل گرمایشی استفاده می شوند، گرمای خانه را حفظ می کنند. همچنین در زمان گرم سال نیز باد خنک و دمای مناسب کولر و اسپیلت ها را در منزل نگه می دارند. و در کنار صرفه جویی در هزینه های شما، موجب افزایش کارآیی و طول عمر وسایل شما نیز می شوند.

ساختار این محصولات، به گونه ای می باشد که در حین اجرا و همچنین در زمان استفاده، در مقابل پارگی بسیار مقاوم می باشد. و از استحکام فیزیکی بسیار بالایی برخوردار می باشند.

باتوجه به وزن کم و انعطاف پذیری فوق العاده بالا، می توان به آسانی آن ها را بر روی دیوار مشترک و سایر سطوح نصب کرد.

فوم های آرام گستر پارس ضد باکتری و قارچ می باشند و با محیط زیست سازگار می باشند.

رول ها یا ورقه های این فوم ها دارای چسب مسلخ نخ دار در پشت خود می باشند. به همین دلیل به راحتی بر روی تمامی سطوح صاف و صیقلی تمیز (بدون گرد و خاک، روغن، گریس و هر گونه کثیفی) مانند گچ، چوب، پلاستیک، بتن و فلزات روی و چسبیده می شوند بنابراین شما می توانید به عنوان از آن ها استفاده کنید.

این محصول به صورت شیت های ورق می شود و در صورت نیاز برای نصب می توان با تیغ و یا چاقو آن ها را به راحتی برش داد.

این عایق ها در محدوده دمایی -۳۰ تا +۱۳۰ درجه سانتی گراد کاملا موثر می باشند. و با این محدوده دمایی بالا تقریبا در اکثر شرایط دمایی موجود قابل استفاده می باشند.

حتما دیده اید که گاهی اوقات سطوح حالت نمناکی به خود می گیرند. پدیده  کندانس که به دلیل اختلاف دمای داخلی پنجره ها و دیوارهای نازک رخ می دهد معمولا در ابتدا به صورت شبنم خود را نشان می دهد. همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می کنید این موضوع در طول زمان موجب آسیب دیدگی دیوارها و شیشه ها می شود، یکی دیگر از مزایای عایق های صدای آرام گستر پارس جلوگیری از پدیده کندانس می باشد.

از دیگر ویژگی های این محصولات می توان به ذخیره انرژی اشاره کرد که در ادامه آن را توضیح می دهیم.

امروزه با توجه به قیمت برق و گاز و همچنین کمبود این منابع، اهمیت صرفه جویی بر هیچ کسی پوشیده نیست. و بسیاری از افراد با صرفه جویی سعی در کاهش هزینه های پرداختی خود دارند.

در همین راستا، عایق ها راه حل مطمئن و مقرون به صرفه ای برای این موضوع می باشند و در بسیاری از کشورهای دنیا به این امر توجه ویژه ای دارند.

اما این مسئله در کشور ما کمی نسبت به دنیا مورد غفلت واقع شده است و بسیاری از سازندگان ساختمان برای کاهش هزینه ها از انواع عایق ها استفاده نمی کنند.

به همین دلیل ما در آرام گستر پارس ضمن درک این مسئله و بررسی بازار، اقدام به عرضه محصولات مختلف عایق کرده ایم.

این محصولات دارای کلاس جهانی می باشند و همانطور که گفته شد دارای استانداردهای معتبر می باشند. این محصولات در زمان های سرد سال که از وسایل گرمایشی استفاده می شوند، گرمای خانه را حفظ می کنند.

همچنین در زمان گرم سال نیز باد خنک و دمای مناسب کولر و اسپیلت ها را در منزل نگه می دارند. و در کنار صرفه جویی در هزینه های شما، موجب افزایش کارآیی و طول عمر وسایل شما نیز می شوند.

شما با صرف کمی زمان برای محاسبه بین هزینه های استفاده از عایق های صوتی و صرفه جویی که از کاهش هزینه ها و همچنین افزایش طول عمر وسایل خود، می توانید به مقرون به صرفه بودن استفاده از این محصولات در طول زمان پی ببرید.

نتیجه دیگری که استفاده از این محصولات در پی دارد، جلوگیری از پدیده کندانس می باشد. این پدیده به دلیل اختلاف دمای داخلی پنجره ها و دیوارهای نازک رخ می دهد.

معمولا در ابتدا به صورت شبنم خود را نشان می دهند و سطوح حالت نمناکی به خود می گیرند. این موضوع در طول زمان موجب آسیب به دیوارها و شیشه ها می شود. که این محصولات باعث جلوگیری از این پدیده می شوند.

بیشترین کاربرد این عایق ها در منازل مسکونی، دفاتر کار، استودیوها و کارخانجات می باشد. که از دو نوع محصول استفاده می شود. که در ادامه به بررسی و مقایسه مشخصات فنی این دو نوع می پردازیم.

جنس هر دو این محصولات نیز از فوم های ضد صدای نانو می باشد که توانایی جذب صوت و جلوگیری از انعکاس و انتقال آن، کنترل شدت صدای اطراف، کاهش خروج صدا از دیوارها و نهایتا ایجاد محیطی آرام و به دور از تنش را فراهم می کند.(همانطور که گفته شد، تیم فنی آرام گستر پارس، همواره آماده ارائه مشاوره رایگان می باشد.)

مواردی که ذکر می شود بیشترین استفاده را در عایق صوتی دارند. البته هر کدام از این مواد آکوستیک نیز در یکی از این دسته ها قرار می گیرد. جذب صدا، عایق صدا، از بین بردن صدا.

این ماده که فوم استودیویی نیز نامیده می شود، معمولا دارای گوه و شکل هرمی مشخصی است که در جذب صدا بسیار موثر است. آن ها به صورت تابلو به دیوارها متصل می شوند، از سقف آویزان می شوند و یا در گوشه ها به عنوان تله های باس قرار می گیرند.

عایق صدا نوارهای ساخته شده از پشم معدنی، پشم سنگ و فایبرگلاس است که به گونه ای طراحی شده است که در قسمت شکاف دیوارها قرار بگیرد. آن ها جلوی فضایی را که باعث انتقال صدا می شود را می گیرند.

این نمونه های تزئینی عایق صدا و فوم جذب صدا هستند. آن ها در رنگ ها، الگوها و پارچه های گوناگون تولید می شوند تا علاوه بر عایق صدا بودن، زیبایی را نیز به محیط اضافه کنند.

پارچه های آکوستیک نسبت به سایر پارچه ها ضخیم تر و سنگین تر هستند. آن ها در پرده های تئاتر، پتوهای ضخیم استودیویی و مواردی که از پرده ها به عنوان عایق صدا استفاده می شود، کاربرد دارند.

موادی مانند MVL(Mass Loaded Vinyl) یک لاستیک متراکم مانند از مواد است که در بسیاری موارد مختلف مانند عایق صوتی خودرو، ماشین آلات، وسایل و همچنین به عنوان زیرلایه کارها مورد استفاده قرار می گیرد. آن ها به عنوان مانع صدا عمل می کنند.

در کف خانه ها که از چوب و یا انواع کاشی استفاده می شود. برای عایق صوتی کردن آن ها نیاز به جدا کردن کف می باشد تا انتقال نویز کاهش یابد. و این کفپوش ها به عنوان مواد زیر لایه استفاده می شوند.

این گروه شامل مواردی است که در ساختار ساختمان به کار می رود. مانند: پنجره های عایق صوتی، دیوارهای ضد صدا، درها و سایر محصولات جدا شدنی که در واحدهای مسکونی و ادارای و همچنین کارخانه ها استفاده می شود.

پنل آکوستیک دیوار |عایق صوتی چسبی

امواج صوتی به جای اینکه نویز را منعکس کنند، به این نوع مواد جذب می شوند. ای نکار باعث می شود تا صدای اکو نرم شود. و بخشی از انرژی صدا را به خود بگیرد.

یکی از مواد مفید پارچه ها هستند که به عنوان پرده های سنگین صوتی و پتو استفاده می شوند. محبوب ترین ماده این دسته فوم آکوستیک می باشد. یک ماده ویژه با ساختار سلول خاص و چگالی برای انحراف صدا و جذب صداهای ناخواسته طراحی شده است. آن ها معمولا در استودیوها، تئاترها و مراکز تفریحی مورد استفاده قرار می گیرند.

بهترین استفاده: برای بهبود صدا در اتاق های کوچک و متوسط مانند: استودیوهای ضبط، اتاق های کنترل و یا سینماهای خانگی کوچک.

آن ها معمولا در رنگ ذغالی ارائه می شود و همچنین دارای شکل ها و اندازه های متفاوت هستند. آن ها برای نوازندگان، کسانی که پادکست ضبط می کنند و همچنین دوست داران سینمای خانگی مناسب است.

بهترین استفاده: به عنوان گزینه ای برای استودیوها می تواند باشد. این فوم ها در رنگ های گوناگون از جمله: ذغالی، آبی، قرمز و بنفش وجود دارند. به طور مثال از رنگ های روشن آن برای اتاق های تئاتر، اتاق های بازی استفاده می شود و آن ها را جذاب تر می کند.

آن ها را می توان در دیوارهایی که مشکل انعکاس نویز و صداهای مزاحم داشته باشند، استفاده کرد. یا همچنین آن ها را به عنوان کاشی های سقفی برای کاهش اکو استفاده کرد.

و همین حالا برای اطلاع از قیمت با ما تماس بگیرید، همچنین برای راحتی شما مشاورین ما برای انتخاب نوع عایق صوتی به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید!

ساخت یک فضای آکوستیک شامل دو فرایند عایق صدا و حل مشکلات آکوستیکی است. عایق صدا یا دقیق تر ایزوله سازی از درز اصوات مزاحم به داخل اتاق جلوگیری کرده و با ممانعت از تراوش صدا به بیرون از اتاق جلوی مزاحمت خانواده و همسایه ها را هم می گیرد. حل مشکلات آکوستیکی دو قدم مهم دارد، قدم اول زوایای هندسه اتاق و بهره مند شدن از فضای موجود و قدم بعدی بهبود جذب و انتشار مشکلات فرکانسی برای رسیدن به محیط صوتی بالانس شده!

اشاره کنیم که این دو فرایند به صورت کامل از هم جدا می باشند و هیچ یک در دیگری دخالت ندارد. یعنی با اجرای عایق صدا به وجهه آکوستیکی اتاق ورود نمی کند و مورد بعدی هم کاری به عایق سازی صدا ندارد؛ اما هر دو فرایند برای ساخت یک محیط حرفه ای برای ضبط و پخش صدا حیاتی می باشند. در این مقاله نکاتی درباره عایق صدا استدیو خواهیم گفت و به شما کمک می کنیم یک استودیوی حرفه ای برای تمرین بسازید.

شما می توانید بسته به هزینه ای که می خواهید برای این کار پرداخت کنید، از موارد بالا به دلخواه چند مورد را انتخاب کنید و آن ها را انجام دهید. البته بعضی از موارد که به آن ها اشاره می کنیم کاملا رایگان هستند و شما با چند جابجایی در وسایل می توانید در کاهش صدا موثر عمل کنید. مثل استفاده از کتابخانه در جای مناسب یا آویزان کردن پتوهای کلفت. عایق صدا استدیو

پنل آکوستیک چیست؟

شاید برایتان سوال باشد که آکوستیک یعنی چه و پنل آکوستیک چیست؟ تصور کنید در یک فضای خالی از تجهیزات باشید. در این فضا اگر شروع به حرف زدن بکنید میتوانید انعکاس صدای خودتان را بشنوید. اکنون اگر تعدادی وسیله مانند فرش، مبل، تابلو و … به محیط اضافه کنید میزان این انعکاس به طرز قابل توجهی کاهش می یابد.

این مسئله برای محیط های معمولی مسکونی کافی است و با اضافه کردن تجهیزات مشکل انعکاس حل می شود. اما در استودیوهای موسیقی فرد می بایست صدا را به درست ترین شکل ممکن بشنود. برای این کار نیاز است که محیط با پنل های آکوستیک طوری تجهیز شود که در محیط تقارن برقرار شود. پنل های آکوستیک انواع مختلفی دارند و هرکدامشان صدا را در یک بازه فرکانسی مشخصی کنترل می کنند.

ابزوربرها صدا را جذب میکنند و مانع از انعکاس آن از سطوح می شوند. دیفیوزرها امواج سهمگین صدا را می شکنند و در جهات مختلف پخش می کنند و باعث می شوند پس آوای صدا در محیط کمتر شود. بیس ترپ ها در کنج ها نصب می شوند و فرکانس های پایین را کنترل می کنند. عایق صدا استدیو

برای ساخت یک استودیو در منزل، نیاز نیست که هزینه های گزافی انجام دهید. تجهیزات مورد نظر، در همه ی رنج های قیمتی با کیفیت مناسب وجود دارند. از پنل آکوستیک ارزان تا نمونه های لاکچری تر. ضبط موسیقی کاریست که قبلا فقط توسط متخصصان در استودیوهای بزرگ انجام می شد. اما هم اکنون در ابعاد کوچک تر و خانگی هم به کمک انواع کامپیوتر، لپتاپ، تبلت و حتی تلفن های هوشمند قابل انجام است.

اگر شما هم از فعالان حرفه ی موسیقی هستید، احتمالا نام اتاق مرگ یا Dead Room را شنیده اید. این اتاق یک اتاق کاملا اکوستیک مخصوص ضبط صدای ساز یا خواننده است. اگر شما هم قصد ساخت یک همچین اتاقی برای استودیو خانگی یا استودیو حرفه ای خود دارید می توانید از پنل های اکوستیک آپ دکو استفاده کنید. عایق صدا استدیو

یک گزینه، استفاده از عایق های مختلف برای دیوار و عایق کوبه ای برای کف اتاق است. اما شما می توانید با صرف کمی زمان و تلاش، به کمک پنل های آکوستیک موجود در بازار، یک استودیو خانگی یا حرفه ای برای خود راه اندازی کنید. با استفاده از این تجهیزات، امکان عایق کاری صوتی هر اتاقی در منزل وجود دارد. با تجهیزات آکوستیک، می توانید حتی عایق صدا اتاق خواب را هم انجام دهید. در این صورت، این اتاق هم محل مناسبی برای استراحت خواهد بود. هم می توانید با خیال راحت در آن کار کنید. عایق صدا استدیو

شاید برای بسیاری از ما پیش آمده است که در منزل نشسته ایم. ناگهان صدایی از خیابان یا صدای بلند برنامه های تلویزیون همسایه هایمان را می شنویم. دلیل این امر آن است که ارتعاشات صوتی به طور طبیعی از طریق هوا و دیوارهای مشترک عبور می کنند. این فرکانس ها را در جاهای مختلف، در طول ساعات شبانه روز دریافت می کنیم. با استفاده از عایق کاری اتاق محل زندگی یا کار، یا با استفاده از دیوارپوش عایق صدا، می توان مانع ورود این سر و صدای مزاحم به داخل اتاق شد. عایق صدا استدیو

فوم و پنل اکوستیک، در بسیاری از مکان ها قابل استفاده است. با توجه به آسان بودن نصب فوم آکوستیک استفاده از این تجهیزات امروزه در مکان های مختلفی دیده می شود. خانه ها، آمفی تئاترها و حتی سالن های ورزشی از مکان هایی می باشند که استفاده از این پنل ها در آن ها رواج دارد.

فوم آکوستیک یا ابر آکوستیک یک نوع فوم صداگیر است. به عایقی گفته می شود که وظیفه ی آن جذب صوت، کاهش ارتعاش صدا، و نهایتا از بین بردن آلودگی صوتی است. فوم های آکوستیک در انواع ضخامت ها،چگالی ها و ضریب جذب صوت های مختلف ارائه می شوند که البته میزان صداگیری آن ها هم با این پارامترها رابطه مستقیم دارد.

پنل آکوستیک، یکی از بهترین انتخاب ها برای عایق کاری صوتی اتاق است. بعضی از مزایای استفاده از این تجهیزات را در ادامه بررسی می کنیم. عایق صدا استدیو

امواج صوتی درست مانند نور، می توانند از طریق حتی کوچکترین منفذ، در، دیوار یا هر ماده ای عبور کنند. فوم های آکوستیک برای کاهش آلودگی صوتی نصب می شوند. چرا که صدا و صداهای پس زمینه را بدون مسدود کردن صدا، بلکه با جذب آن، حذف می کنند. فوم آکوستیک برای کنترل انعکاس صوتی استفاده می شود. بنابراین عملکرد آن با عایق صدا تفاوت دارد. عایق صدا استدیو

به صورت کاشی های هرمی یا گوه ای برش داده می شوند. آن ها نه تنها برای جذب صدا، بلکه با کاهش اکو، برای افزایش کیفیت صدا و گفتار در یک اتاق هم کارکرد دارند.

فوم های صوتی، با کاهش دامنه امواج، انرژی صوتی را به عنوان گرما پراکنده می کند. برای افزایش این اثر، باید به اندازه ی مناسب شکاف هوا بین پانل های فوم و دیوارها وجود داشته باشد. در نتیجه، انرژی مورد نیاز برای گرم کردن اتاق هم کاهش می یابد. عایق صدا استدیو

در فروشگاه آپ دکو انواع عایق های صدا – عایق آکوستیک – فوم های هرمی و … وجود دارد که هر کدام برای یک مشکل مورد استفاده قرار می گیرند. عایق صدا استدیو

شما می توانید برای خرید انواع فوم هرمی با ما تماس بگیرید. در فروشگاه بزرگ آپ دکو انواع فوم های هرمی وجود دارند که می توانند نیاز شما را رفع کنند. قیمت این محصولات به شدت رقابتی می باشد. تماس بگیرید و مشاوره رایگان برای خرید فوم هرمی و دیگر محصولات دریافت کنید! محصولات آپ دکو به سراسر ایران ارسال می شوند و همگی دارای ضمانت اصالت و سلامت کالا می باشند.

اکثر صاحبان خانه، پنل آکوستیک را برای استودیوهای موسیقی یا مناطق کاری خود در نظر می گیرند تا بتوانند حریم خصوصی و تمرکز بیشتری در انجام کار خود داشته باشند. فوم آکوستیک از فوم پلی اورتان سلول-باز ساخته شده است. عایق های صوتی روکار با استفاده از این تجهیزات، می تواند در زیبایی دکوراسیون اتاق هم تاثیر داشته باشد. عایق صدا استدیو

انواع رنگ ها و بافت های فوم آکوستیک وجود دارد و شما می توانید این تم را هم به طراحی داخلی خانه خود اضافه کنید. بعضی از افراد می خواهند یک اثر کانتور برای اضافه کردن پیچیدگی و ظرافت در اتاق اعمال کنند. علاوه بر این، پنل های آکوستیک در اندازه ها و ضخامت های مختلف در دسترس می باشند و می توان آن ها را به دیوارها، سقف، درب ها و سایر نقاط یک اتاق متصل کرد. عایق صدا استدیو

همچنین یک انتخاب مناسب برای عایق هایی که با طراحی اتاق سازگار باشند، عایق دکوراتیو است. این محصولات که در رنگ های مختلف عرضه می شوند، علاوه بر خاصیت عایق، می توانند در تزئین اتاق هم به کار روند. عایق صدا استدیو

قبل از طراحی اتاق، نه تنها باید به نشتی ها، رنگ دیوار، کف، ارتفاع سقف و بسیاری از موارد دیگر را بررسی کرد، بلکه برای کنترل صدایی که وارد اتاق می شود یا از آن خارج می شود هم، باید برنامه ای داشت. نصب پنل آکوستیک که امواج صوتی را به شدت کاهش می دهد یک راه ارزان برای عایق صدا خانه ی شماست.

از فوم های آکوستیک در صنعت، در زمینه های زیر استفاده ی زیادی می شود: عایق صدا استدیو

این فوم ها آنقدر قوی می باشند که در تمامی سینماها، سالن های کنفرانس و مناطق بسیار نزدیک به سر و صداهای بسیار بلند از آن ها استفاده می شود.

برای عایق سازی اتاق یا محیط تمرین، به غیر از ساخت و ساز آن چاره ای ندارید. این کار فقط با آویزان کردن جاذب های صدا روی دیوارها امکان پذیر نیست. کارهایی مثل تعبیه مواد عایق در دیوار یا استفاده از دیوارهای ضد صدا مستلزم ابزارها و مهارت هایی است که امکان دارد در دسترستان نباشد. هر زمان خواستید این روش ها را اجرا کنید از شخصی باتجربه و آگاه کمک گرفته و کار را به فردی بسپارید که در این کار تخصص دارد. عایق صدا استدیو

بهترین ها را از آپ دکو بخواهید! این مجموعه بهترین همراه شما جهت عایق صدا خانه و محل کار است.

هر بنا و سازنده ای به این کار تسلط ندارد؛ چون امکان دارد به خوبی از پس کارهای ساخت و ساز برآید اما به خاطر عدم وجود دانش آکوستیک بعضی نکات ظریف را رعایت نکند. با این حال اگر اطلاعات خوبی در این زمینه داشته باشید به نتیجه مورد نظر می رسید. آپ دکو یکی از بهترین مراکزی است که عایق اتاق خواب، سقف، دیوار مشترک و … را اجرا می کند، می توانید از این تیم برجسته کمک بگیرید! عایق صدا استدیو

آپ دکو بهترین عایق صدا را برای شما به ارمغان می آورد تا بتوانید به ارامشی که همیشه درنظر داشتید برسید!

اگر می خواهید اتاق خود را در برابر نفوذ صدا حفاظت کند طبیعی است که اول محیطی که اتاق در آن محصور شده یعنی دیوارها، سقف و کف را درست کنید.

در روش اول از موادی میان دیوار استفاده می شود که سرعت انتقال صدا را کاهش می دهد و در روش دوم به شیوه پنجره های دو جداره عمل می شود؛ یعنی وسط دیوار یک لایه خالی از هوا قرار می گیرد تا میزان انتقال حرارت و صدا کم شود. با کمک این دو روش نحوه عایق سازی صوتی دیوار، سقف و کف اتاق را بررسی کنیم. عایق صدا استدیو

متداول ترین تکنیک عایق صدا برای کف اتاق، شناور کردن آن است؛ یعنی بین کف اتاق و زمین فاصله ایجاد کنیم. باید قبل از دیوار و سقف سراغ کف اتاق بروید. فرقی ندارد که در خانه ویلایی زندگی یا در طبقه همکف ساختمان یا در طبقه چندم آن، خلاصه باید این کار را انجام دهید. شما می توانید کف اتاق را خراب و از نو یک کف شناور درست کنید؛ این کار به شما کمک می کند اما به خاطر هزینه بالا و دستکاری محیط شاید به صرفه نباشد. راهکار دیگر اضافه کردن یک کف کاذب به اتاق است. عایق صدا استدیو

در واقع یک سری مواد را در کف اتاق تعبیه می کنید و بعد از شاسی کشی، لایه دیگری که همان کف کاذب است را روی آن قرار می گیرد. این روش برای کف و سطوح عمودی مثل دیوارها و حتی سقف اتاق استفاده می شود. این عایق صدا اصولا بین دو لایه دیوار گچی قرار گرفته تا شدت انتقال صدا را به کمترین حد برساند.

برای تماس بگیرید.

بعد از زمین مرحله بعد ها است. خیال کنید که با دیوارهای خشک سروکار دارید. دیوار خشک به ورقه ای از گچ می گویند که میان دو لایه ضخیم از کاغذ یا مقوای فشرده قرار گرفته و برای ساخت دیوارهای جداکننده داخلی و سقف از آن بهره می گیرند. از SheetBlok برای عایق سازی دیوارها کاربرد بالایی دارد. این ماده با پوشاندن سطح دیوارها ۴ دسیبل بیشتر از سرب خالص در بحث انتقال صدا تاثیرگذار است. عایق صدا استدیو

شیت بلاک طوری ساخته شده که به راحتی روی هر سطحی از دیوار می توانید نصب کنید و به صورت چشمگیری میزان انتقال صدا را کاهش می دهد. با کمک کانال های Auralex RC8 به راحتی می توان یک ساندویچ پنل با پشتیبانی از دو لایه گچ به ضخامت ⅝ اینچ به همراه یک لایه شیت بلاک میان آن ایجاد کرد. این محصول به شکلی ساخته شده که دیوار ثانویه را تا از سازه اصلی بنا جدا می سازد.

اگر اتاق شما به اندازه ای بزرگ باشد که بتوانید چند اینچ دیگر از فضای آن را فدا کنید می توانید لایه دیگری از دیوار خشک که با پوششی از SheetBlok حائل شده فضایی خالی از هوا ایجاد کنید.

مسلما ساخت این سازه های پیشرفته یک فرد حرفه ای نیاز دارد اما قطعا ارزش یک محیط بی سروصدا را خواهد داشت. یعنی شما یک اتاق دیگر درون اتاق فعلی خود بنا کرده اید؛ این تکنیکی است که در بیشتر استودیوهای حرفه ای دنیا انجام می شود.

برای عایق صدا استدیو ما بهترین خدمات را به شما ارائه می کنیم! تماس بگیرید و از مشاوره رایگان این مجموعه استفاده کنید! مشاورین آپ دکو کاملا به نفع شما عمل کرده و عایقی را پیشنهاد می کنند که با همه شرایط شما جور باشد.

نکته: اضافه کردن صدها کیلو مواد ساختمانی در داخل بنای فعلی به نظارت معمار یا مهندس حرفه ای ساختمان نیاز دارد. اضافه کردن بار اضافه به اتاق بدون در نظر گرفتن اصول ایمنی و استانداردهای موردنیاز بسیار خطرآفرین است. عایق صدا استدیو

عایق سقف هم به همان صورتی که برای دیوار و کف اتاق انجام شد انجام می شود که البته سخت ترین بخش عایق صدا استدیو است. ساخت یک سقف کاذب روی سقف فعلی کار بسیار دشواری است. در تئوری همه چیز مثل دیوار است. با دولایه دیوار خشک و SheetBlok یک ساندویچ پنل می سازید و سپس با کمک Auralex RC8 به سقف وصل می کنید.

با توجه به شرایط بهترین کار این است که سقف کاذب را روی لایه ای از SheetBlok و کف پوش چوبی قرار دهید. این کار کمک زیادی به عایق سازی سقف می کند. با این حال گاهی انجام این کار ممکن نیست. مثل کوتاه بودن سقف اتاق و … .

همینطور قرار دادن لایه ای از پشم شیشه یا پشم سنگ Auralex Mineral Fiber بین سقف اصلی و کاذب ایده خوبی برای ایزوله سازی است. عایق سقف از بقیه بخش ها سخت تر بوده و در مقابل و اهمیت بالایی دارد؛ هم به لحاظ ایمنی و هم برای عایق صدا استدیو !

علاوه بر دیوارها، کف و سقف اتاق نکات دیگری هم برای عایق وجود دارد. مثلا یکی از ساده ترین کارها استفاده از درزگیرهای آکوستیکی مثل Auralex StopGap است. این درزگیرها در محل تقاطع دیوار با کف و سقف اتاق، پنجره و هر جایی که شکافی به وجود آمده نصب می شوند. با توجه به این که صدا از طریق هوا منتشر می شود و هر جایی که هوا باشد امکان رخنه کردن صدا هم وجود دارد همه نقاط احتمالی را با کمک این درزگیر محکم کنید. عایق صدا استدیو

کمی روی مدل درب و پنجره و راهکارهای مناسب برای عایق صدا آن فکر کنید. مثلا در صورت استفاده از پنجره های معمولی می توانید از نوع دو جداره آن کمک بگیرید که در برابر صدا مقاوم تر است؛ این پنجره ها کمی گران تر از پنجره های معمولی می باشند اما عملکرد خوبشان ارزش هزینه بیشتری را دارد.

به همین صورت درب دو جداره هم در بازار وجود دارد. این درب ها به صورت پشت به پشت روی یک چارچوب مشترک که با لایه ای از هوا از هم جدا شده مستقر شده اند. استفاده از درب های ضخیم بیشتر در سازه های قدیمی متداول بوده که به خاطر افزایش وزن و البته استفاده از مواد بیشتر دیگر مقرون به صرفه نبوده و اکنون با روش های ارزان تری مثل ساندویچ پنل جایگزین شده است. عایق صدا استدیو

موضوعی که کمتر به آن پرداخته می شود استفاده از سیستم های تهویه مطبوع کم صدا است. اتاق جدید به تهویه نیاز دارد. یعنی به سیستم گرمایشی و سرمایشی هم باید داشته باشد؛ اما اگر این موضوع را نادیده بگیرید، سکوت حاکم در اتاق با روشن کردن این دستگاه ها به هم می خورد. این کار هم به مشاوره حرفه ای نیاز دارد و اهمیت بالایی هم دارد.

با توضیحاتی که دادیم به اهمیت عایق صدا استدیو پی برده اید و البته این را هم می دانید که بسیار حساس بوده و به یک متخصص نیاز دارد.

اگر بخواهید خودتان مهندسی کنید امکان دارد با دو مشکل روبرو شوید: اولا در انتخاب مواد و شیوه استفاده از آن ها دچار اشتباه می شوید و صرفا باید به حرف فروشنده ها که بیشتر کارشناس نیستند گوش کنید و دوما کوچک ترین اشتباهی در به کار گیری روش های بیان شده باعث اتلاف و هزینه دوباره برای خرید آن موارد می شود.

صرفا درزگیری اتاقی که کف و دیوارهای آن عایق صدا نشده به غیر از اتلاف زمان و هزینه، نتیجه ای نخواهد داشت. کار را یکبار اما درست و اصولی پیش ببرید. آپ دکو یکی از بهترین مجریان برای فروش و اجرای عایق صدا در همه نقاط تهران اینجاست تا با ارائه بهترین خدمات و مشاوره شما را یاری کند.

در هر صورت اگر قصد خرید عایق آکوستیک برای منزل باید بدانید که عایق ­های آکوستیک جلوی خروج صدا از محیط مورد نظر را می گیرند. مثلا اگر شما قصد ساخت یک استودیو خانگی دارید یا می خواهید با صدای بلند به موسیقی گوش دهید یا وقتی همه­ افراد خانواده خواب می باشند تلویزیون تماشا کنید طوری که صدا بیرون نرود و باعث اذیت دیگران نشود عایق­ های آکوستیک انتخابی مناسب است. عایق صدا استدیو

پس اگر می خواهید یک استودیو ضبط بسازید، خرید عایق آکوستیک بهترین کاری است که می توانید انجام دهید. اگر از طبقه بالا صدا­های زیادی از سقف وارد منزل شما می شود باز هم خرید پنل­ های آکوستیک به صرفه است. برای اطلاعات بیشتر از قیمت اجرای عایق صدا استدیو می توانید با ما تماس بگیرید. ما در آپ دکو به بهترین شکل به شما کمک می کنیم یک عایق صدا عالی داشته باشید!

البته هرینه مورد استفاده در خرید عایق­ های آکوستیک به متراژ محیط مورد نظر شما، جنس، ضخامت، انعطاف ­پذیری مواد به کار رفته در عایق بستگی دارد. از آن جایی که این تنوع بالایی دارد؛ پیش از خرید باید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا هزینه اضافه در دوش خریدار نباشد. ما با کمک بهترین کارشناسان خود به شما کمک می کنیم! عایق صدا استدیو خود را به ما بسپارید!

دکمه بازگشت به بالا