اقتصادی

عربستان از ادامه مذاکرات با ایران خبر داد

رئیس دستگاه دیپلماسی عربستان روز شنبه در گفت و گو با فرانس 24 گفت: چهار دور قبلی مذاکرات با ایران مقدماتی بود اما دو طرف متعهد به ادامه مذاکرات هستند.

فیصل بن فرحان افزود: هنوز به نتیجه ملموسی نرسیده ایم، اما او آماده ادامه مذاکرات است.

وی در خصوص توافق برجام و فعالیت‌های هسته‌ای ایران، بدون اشاره به زرادخانه‌های پر از کلاهک‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی به عنوان بزرگترین تهدید برای امنیت خاورمیانه، گفت: ایران به فعالیت‌های هسته‌ای خود سرعت بخشیده است که نمی‌تواند صلح را به ارمغان بیاورد. ” برنامه هسته ای این کشور را توجیه کنید زیرا سطح غنی سازی اورانیومی که ایران انجام می دهد بسیار بالاتر از آن چیزی است که برای یک برنامه هسته ای صلح آمیز لازم است.

این مقام سعودی با بیان اینکه ریاض معتقد است در توافق اولیه نقص هایی وجود دارد، گفت: امیدواریم مذاکرات آتی در وین به خوبی پیش برود.

وی مدعی شد: امیدواریم ایران با سایر طرف‌ها به توافقی دست یابد که به ما و همسایگانمان این اطمینان را بدهد که برنامه هسته‌ای ایران فقط برای اهداف صلح‌آمیز است.

فیصل بن فرحان همچنین مدعی شد که عدم دسترسی آژانس به تاسیسات و فعالیت های هسته ای ایران بسیار نگران کننده است زیرا این محدودیت ها ممکن است منجر به عدم شفافیت در فعالیت های هسته ای ایران شود.

وزیر امور خارجه عربستان درباره اختلافات اخیر دیپلماتیک بین کشورش و لبنان نیز با بیان اینکه ادعاهایی علیه حزب الله لبنان وجود دارد، گفت: بین عربستان و لبنان بحران وجود ندارد، اما در داخل لبنان بحران وجود دارد.

وی افزود: شرایط سیاسی و اقتصادی لبنان دلیلی است که ما در حال حاضر نیازی به حضور سفیر خود در بیروت نمی بینیم.

وزیر خارجه عربستان همچنین مدعی شد که گزارش های منتشر شده درباره خروج نیروهای سعودی از یمن نادرست است. وی افزود: وضعیت یمن به بن بست نظامی و دیپلماتیک رسیده است.

311311

دکمه بازگشت به بالا