ورزشی

عسگری: کم کردن داوران لازم بود اما کافی نیست/ لیگ برتر امسال هم VAR نخواهیم داشت

رئیس سابق کمیته داوران معتقد است برای بهبود وضعیت داوران باید کارهای دیگری به جز کاهش تعداد داوران انجام شود.

حسین عسگری ، رئیس سابق کمیته داوران در مصاحبه با اخبار ورزشی ، درباره تصمیم جدید فدراسیون فوتبال و کمیته داوران برای قطع نصف داوران گفت: با این تصمیم ، وضعیت بسیار متفاوت است و حس رقابت افزایش یافته است. . این کمی فشار بر کمیته را افزایش می دهد و استانهایی که نمایندگان آنها کاهش می یابد با این امر مخالفت می کنند ، اما این نتیجه مثبتی خواهد داشت. آنها همچنین باید داوران را در همه جنبه ها مانند وضعیت روحی و آمادگی جسمانی کنترل کنند. تعداد داوران را کاهش دهید ، اما این کافی نیست و کارهای دیگری باید انجام شود.

وی ادامه داد: این باید در بحث ناظر مورد توجه قرار گیرد ، زیرا ناظر کنترل داور را در دست دارد و اگر نتواند چیزی را به داور آموزش دهد ، مفید نخواهد بود. کمیته داوران می تواند کلاسهای باکیفیت تری را برای ناظران برگزار کند زیرا سرپرست داور به همان اندازه که کار داور در زمین مهم است ، باید از وقایع داخل زمین و عملکرد داور مطلع باشد و آنها را به موقع راهنمایی کند. به طور کلی ، هیئت داوران راه درستی را در پیش گرفته اند و امیدوارم با این تصمیم ، بتواند در قضاوت کار مثبتی انجام دهد.

عسکری در مورد اظهارات کامرانی فر ، سرپرست دبیرکل فدراسیون فوتبال ، مبنی بر قهرمانی VAR در نیم فصل دوم گفت: بعید است چنین چیزی رخ دهد. هر چقدر هم کمیته داوران و فدراسیون فوتبال موفق شدند این سیستم را برای دیدار ایران و کره جنوبی به ایران بیاورند ، باز هم قهرمانی VAR در این فصل برای VAR غیرممکن است. قطر ، علیرغم اینکه هیچ مشکلی در زیرساخت ها نداشت ، 13 ماه طول کشید تا از ویرایش ویدئو کمک بگیرد. حال آیا می توان بدون داور آموزش دیده در نیم فصل چنین سیستمی را به لیگ آورد؟

وی ادامه داد: روند استفاده از این سیستم زمان بر است و ابتدا باید همه داوران ما آموزش ببینند و سپس زیرساخت ها در همه ورزشگاه های ملی فراهم شود و تنها در این صورت می توان درباره استفاده از این سیستم بحث کرد. پیش بینی من این است که ما در لیگ بیست و یکم VAR نخواهیم داشت و اگر آنها بخواهند از این سیستم برای چند فصل آینده استفاده کنند ، باید از این پس زیرساخت ها را فراهم کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا