اقتصادی

علوم پزشکی مازندرن ۹۱ مورد ثبت اختراع دارد/ پژوهش بر روی ۳۴۰ محصول در حال انجام است

اخبار ورزشی/مازندران رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه در واحدهای فناور در دو سال اخیر، از ۲۳ واحد به ۷۲ واحد ارتقا پیدا کردیم، گفت: اکنون در حال بررسی و پژوهش بر روی بیش از ۳۴۰ محصول هستیم و ۹۱ مورد ثبت اختراع نیز داشتیم.

دکتر فرهاد غلامی امروز 23 آذر در آیین معرفی برترین طرح‌های فناورانه و پژوهشگران این دانشگاه در دوازدهمین جشنواره تحقیقاتی طبری ضمن گرامیداشت هفته پژوهش، با قدردانی از حمایت‌های وزارت بهداشت، اظهار امیدواری کرد، بتوانیم گام‌های مثبتی را هم در مسیر اهداف وزارت بهداشت هم در حوزه فناوری و تولید علم‌ و محصول برداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اظهار اینکه اولین کاری که آن را در دانشگاه کلید زدیم بحث تدوین برنامه استراتژیک بود که بر این اساس یک چشم انداز ۵ ساله تدوین شد و این برنامه سه کتابچه به همراه خود دارد، ادامه داد: کتابچه اول به تدوین سیاست‌ها و اهداف راهبردی می‌پردازد، سپس کتابچه عملکردی سال نوشته شد و کتابچه سوم نیز بر اساس نظارت و ارزشیابی تدوین شد.

دکتر غلامی گفت: ویژگی که این برنامه داشت این بود که تلاش شد تا بر اساس تفاهم‌نامه‌ای منابع مالی نیز تامین شود و به‌رغم نوساناتی که در تامین مالی داشتیم معاونت‌ها در اجرای ۸۵ درصد برنامه‌های خود موفق عمل کردند.

علوم پزشکی مازندرن ۹۱ مورد ثبت اختراع دارد/ پژوهش بر روی ۳۴۰ محصول در حال انجام است

وی اعلام کرد: در این سند راهبردی ۱۴ سیاست تدوین شد که ۲ سیاست مطابق با معاونت تحقیقات و توسعه فناوری بود که خوشبختانه در تولید محصول، ۴ محصول در سال ۱۴۰۰ و امسال ۹ محصول وارد بازار شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه در واحدهای فناور در دو سال اخیر، از ۲۳ واحد به ۷۲ واحد ارتقا پیدا کردیم، خاطرنشان کرد: اکنون بر روی بیش از ۳۴۰ محصول در حال بررسی و پژوهش هستیم و ۹۱ مورد ثبت اختراع نیز داشتیم.

این مسئول با تاکید بر پیگیری مرجعیت علمی در این دانشگاه و افزایش تولید علم هم در حوزه کیفی و کمی و مقالات علمی، تصریح کرد: در قارچ شناسی هم در بهره‌مندی از اساتید برجسته علمی و هم در تولید محصول در کشور دارای جایگاه شاخصی هستیم و در داروسازی هسته‌ای هم فعالیت داریم و در بخش بین‌الملل نیز با دانشگاه ولگاگراد در حال برقراری تعامل فی مابین هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: این دانشگاه با دارا بودن نیروهای انسانی کارآمد، زحمتکش و متخصص در تلاش است تا در تولید علم و تولید محصول که می‌تواند برای کشور آورده داشته باشد، گام‌های مثبتی را بردارد.

این مسئول ادامه داد: قطعا اگر محدودیت‌ها برداشته شود این رشدهای علمی چند برابر خواهد شد و ما به‌دنبال آن هستیم به سمت دانشگاه ثروت‌آفرین پیش رویم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا