ورزشی

علی کفاشیان: تا وقتی حق پخش را ندهند وضعیت همین است

به گزارش خبرگزاری اخبار ورزشی؛ علی کفاشیان امروز دوشنبه با اشاره شرایطی که فوتبال ایران دارد گفت: متأسفانه باشگاه‌ها از هزینه کردن برای رده‌های پایه شانه خالی می‌کنند و در حالی که سالان چند صد میلیارد تومان برای خرید بازیکنان هزینه می‌کنند، حاضر نیستند چند درصد این رقم را برای تیم‌های پایه در نظر بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه فوتبال ایران در زیرساخت‌ها بسیار ضعیف است به مشکلات ورزشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در هیچکدام از شهرها ورزشگاه استاندارد و کاملی نداریم و از آنجایی که دولت نمی‌تواند هزینه‌ها را تأمین کند، بخشی از این زیرساخت‌ها در حال از بین رفتن است.

کفاشیان که به عنوان رئیس هیأت مدیره باشگاه مهرعظام فعالیت می‌کند با اشاره به اقداماتی که در این مجموعه در دو سال اخیر صورت گرفته است گفت: این بخش با هدف استعدادیابی و فعالیت در مناطق محروم از دو سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده و به نونهالان و نوجوانان کشور در دو بخش پسران و دختران خدمات رایگان ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه فعالیت این باشگاه در چهار رشته فوتبال، فوتسال، دوومیدانی و شنا صورت خواهد گرفت ادامه داد: با هدف رشد و پرورش استعدادهایی که در این رشته در کشور وجود دارد، مناطق محروم و کم بضاعت شناسایی شد و هر جا ورزشگاهی بود که چرخه خدمات رسانی خارج شده بود را با تعامل و همکاری در اختیار گرفتیم و ضمن بازسازی و ترمیم کامل از آن به عنوان پایگاه استعدادیابی در این چهار رشته استفاده کردیم.

علی کفاشیان با اشاره به برگزاری دومین جشنواره فرهنگی ورزشی مهرعظام خاطرنشان کرد: این برای دومین سال است که چنین جشنواره‌ای با حضور حدود ۱۸ هزار دختر و پسر در کشور برگزار می‌شود و مرحله نهایی آن از ۳۱ مرداد تا ۹ شهریور در کردان کرج با حضور ۱۸ تیم پسران و ۱۵ تیم دختران برگزار خواهد شد.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال با اشاره به همکاری که با سرمربی تیم ملی و این فدراسیون داشته است گفت: از استعدایاب های فدراسیون در رده نوجوانان دعوت کرده‌ایم با حضور در این مسابقات چهره‌های آینده دار را انتخاب کنند. قرار است ۱۰ استعدادیاب از طرف تیم‌های فوتبال نوجوانان دختر و پسر در این مسابقات حضور داشت باشند و بهترین‌ها را به اردو ببرند.

تا وقتی حق پخش را ندهند وضعیت همین است/ در لیگ تیمداری می کنیم

وی ادامه داد: خوشبختانه در یک سال گذشته ۶ بازیکن تیم دختران باشگاه مهرعظام به تیم نوجوانان دختر ایران راه پیدا کرده‌اند که این نشان دهنده مسیر درست این باشگاه در اهمیت دادن به رده‌های پایه به ویژه در حوزه بانوان و دختران است.

کفاشیان با بیان اینکه وضعیت زیرساخت‌ها در کشور تاسف برانگیز است، خاطرنشان کرد: اگر وزارت ورزش و دولت امکانات ورزشی را به بخش‌های خصوصی واگذار کنند تحول بزرگی در ورزش رخ می‌دهد. در حال حاضر به اکثر استان‌هایی که جزو مناطق محروم هستند مراجعه می‌کنیم شاهد آن هستیم که بسیاری از استادیوم‌ها که قرار بود به عنوان مثال ۱۵ سال پیش ساخته شود مخروبه ای بیش از آنها باقی نمانده در صورتی که اگر همین استادیوم‌ها به بخش خصوصی واگذار شوند چنین سرنوشتی را نخواهند داشت.

وی همچنین به ساخت و ساز سکوهای آزادی اشاره کرد و گفت: تا زمانی که این کار به بخش خصوصی واگذار نشود تصور نمی‌کنیم به این زودی ها به نتیجه مثبتی برسد. جایی که دولت توان و بودجه کافی برای بازسازی در کل کشور ندارد بهترین راهکار واگذاری به بخش خصوصی است. متاسفانه شرایط به گونه‌ای است که اگر جایی زیرساخت مناسبی دارد، به ۱۰ جا اجاره داده می‌شود که این جای تاسف دارد.

وی درباره برگزاری دیدار پرسپولیس و آلومینیوم در آزادی بدون حضور تماشاگر گفت: ما اگر استادیوم استاندارد نداریم، بهترین تماشاگران را در آسیا داریم که همیشه به آن افتخار می‌کنیم که متاسفانه آن را نیز از ما گرفتند.

رئیس هیأت مدیره باشگاه مهرعظام در پاسخ به این پرسش که آیا قصد تیمداری در رده‌های اول کشور را هم دارید، افزود: دنبال این نیستیم که با خرید امتیاز یک تیم در لیگ برتر فعالیت کنیم بلکه هدفمان این است که پله‌ها را یکی یکی بالا بیایم تا به لیگ برتر برسیم و در این رده فعالیت کنیم تا بازیکنان جوان و نوجوان ما این انگیزه را داشته باشند که با تلاش خود را به تیم‌های اول برسانند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با AFC و فیفا نیز در ارتباط هستید یا خیر؟ تصریح کرد: اخیراً فیفا و ای اف سی از فدراسیون فوتبال درخواست کرده بودند که فعالیت‌های اجتماعی که در کشور انجام می‌شود را منعکس کنند که ما در این زمینه سعی کردیم کارهایی که در باشگاه مهرعظام انجام می‌شود را در راستای مسوولیت‌های اجتماعی منعکس کنیم. برای پیشبرد اهدافمان چیزی حدود ۴۴۰ مربی در کشور از ما حقوق دریافت می‌کنند که امیدواریم با حضور این مربیان در آینده به اهداف پیش بینی شده دست پیدا کنیم.

علی پارسی مدیرعامل باشگاه مهرعظام نیز با بیان اهداف سرمایه گذاری این باشگاه در ورزش کشور گفت: ما می‌خواهیم به گونه‌ای عمل کنیم که زمینه حضور سایر هلدینگ ها و صنعتی‌ها در ورزش کشور فراهم شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که بر اقتصاد کشور حاکم است انتظار زیادی از دولت وجود ندارد که به ورزش کمک کند. به همین خاطر بخش‌های خصوصی باید ترغیب شوند که به فکر رشد و پرورش استعدادهای ورزشی کشور باشند.

علی پارسی ادامه داد: هدف مجموعه ما این است که ۱۸ هزار نفری را که در این دو سال تحت پوشش داشته‌ایم تا چهار سال آینده به ۱۰۰ هزار نفر برسانیم که امیدواریم با برنامه ریزی بتوانیم به خواسته مان برسیم.

257 251

دکمه بازگشت به بالا