ورزشی

عکس| باز شدن پای یک زن به فوتبال مردان

اخبار خورشید:

الن فوکما 19 ساله اولین بازیکن زن است که در فوتبال آقایان به رقابت خواهد پرداخت. این اتفاق در هلند رخ می دهد و این زن هم اکنون می تواند برای تیم نهم لیگ دسته دوم این کشور بازی کند.

فوکما با تیمی که اکنون اجازه دارد در پنج سالگی بازی کند ، تمرین می کند و اکنون بسیار هیجان زده و خوشحال به نظر می رسد. وی گفت: “این شگفت انگیز است که من نمی توانم به این تیم ادامه دهم. من از 5 سالگی در این تیم بوده ام و ناامیدم از اینکه نمی توانم به دلیل سن و سلامت خود در این زمینه باشم.”

عکسها | پاهای زنانه را برای فوتبال مردان باز کنید

به من توصیه شد که تمرینات خود را با تیم آقایان ادامه دهم ، پس چرا با آنها بازی نکنیم؟ این یک چالش بزرگ است که مرا هیجان زده می کند. بین من و باشگاه تعامل ایجاد شد و ما با هم این درخواست را انجام دادیم تا در تیم آقایان بازی کنیم. “هم تیمی های من نیز با شور و شوق نسبت به این مشکل واکنش نشان دادند و از حضور من در کنار آنها استقبال کردند.”

در حقیقت ، به نظر می رسد چنین تصمیمی کاملاً غیر عمدی است و فدراسیون فوتبال هلند به طور جدی شرایط حضور بانوان در تیم آقایان را دنبال می کند ، به طوری که گفته می شود آنها تحقیقات خود را در این زمینه و احتمالاً در طول سال ادامه می دهند. رویدادهای آینده بیشتر در فوتبال هلند و همچنین در سایر نقاط اروپا برگزار می شود.

فدراسیون فوتبال هلند اعلام کرده است که آنها پیشرفت پروژه آزمایشی را زیر نظر خواهند گرفت و در صورت موفقیت ، در قوانین مربوط به صدور مجوز برای زنان با مردان تغییرات منظم ایجاد می کنند. با این حال ، قوانین فوتبال کشور تاکنون به استثنای فوکوما به گونه ای است که بازیکنان فوتبال دختران تنها تا سن 19 سالگی فقط می توانند در کنار پسران در میدان باشند.

دکمه بازگشت به بالا