ورزشی

عکس‌| چهره ناراحت حسن یزدانی در بازگشت به تمرینات

هر چهار سال و در دوره برگزاری بازی‌های آسیایی، کشتی ایران در آزمون مهمی قرار می‌گیرد و آن فاصله کم انجام مسابقات جهانی با آن فشار و رقابت حداکثری تا بازی‌های آسیایی است.

تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات هانگژو در شش وزن المپیکی در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد و کشتی‌گیران اعزامی باید تا پیش از اعزام به این رقابت‌ها خود را در شرایط کسب مدال طلا قرار بدهند.

به خاطر داشته باشید که مسابقات بازی‌های آسیایی با توجه به اهمیت کسب مدال طلا، رقابت‌های ساده‌ای نیست و ورزشکاران مختلفی از سراسر آسیا برای بردن خوش‌رنگ‌ترین مدال به هانگژو می‌آیند.

1929899

آنچه که از تصاویر ارسالی فدراسیون کشتی برمی‌آید، تلاش کادرفنی برای زدودن خاطرات تلخ مسابقات جهانی بلگراد است که به نوعی یک شکست برای تیم ملی کشتی آزاد ما بود.

* کاپیتان تیم ملی، حسن یزدانی، با 9 مدال از رقابت‌های المپیک و جهانی در تصاویر مغموم و متفکر دیده می‌شود. او دوباره در فکر کشتی بعدی مقابل دیوید تیلور آمریکایی است که در آخرین رقابت دوباره مغلوب او شده است. یزدانی که خود از استثناهای کشتی جهان به حساب می‌آید، به این راحتی‌ها نمی‌تواند خول را با شرایط شکست هماهنگ کند و قطعا فکر و ذهنش درگیر همان مسابقه بزرگ خواهد بود. اگرچه ورزش ایران به کسب طلای بازی‌های آسیایی از طرف حسن یزدانی مطمئن است و دوست دارد این شروعی دوباره برای او به سمت پاریس باشد؛ شهری که موفقیت در آن می‌تواند همه شکست‌های قبلی را با خود بشوید و ببرد.

1929900

کشتی و یک بازگشت بی‌رحمانه با کاپیتان یزدانی!

* در کنار کاپیتان، یار همیشگی او کامران قاسمپور که رقابت های جهانی به دلیل مصدومیت از دست داد آماده رقابت در بازی های آسیایی می شود تا بعد از آن خود را برای المپیک 2024 در وزن 97کیلو آماده کند، هر چند گلیچ هم در این وزن آماده و قبراق است و هنوز مشخص نیست کدام‌یک به هانگژو می‌روند.

1929901

* رحمان عموزاد بعد از آن درخشش کم نظیر در قهرمانی جهان 2022، رقابت های 2023را بد تمام کرد تا خاطرات خوبش در بلگراد نقاط تاریک هم داشته باشد، هر چند او در بازگشت با عذرخواهی از مردم خود را آماده بازی های آسیایی می کند تا با بازگشتی خوب المپیک پاریس را برای جبران انتخاب کند.

1929902

* در این بین خیالمان از امیرحسین زارع مشخص است؛ قهرمان قاطع و جنگنده فوق سنگین جهان که برای یورش به دومین افتخار در یک ماه لحظه‌شماری می‌کند. اگر ابراهیم خواری و یونس امامی هم روی فرم باشند، کشتی ایران با توفیق در هانگژو می‌تواند غم صربستان را به صورت کلی از ذهن و روانش خارج کند و با نگاهی تازه آماده حضور در رقابت‌های کسب سهمیه المپین پاریس بشود.

1929903

ترکیب تیم ملی کشتی آزاد ایران برای بازی‌های هانگژو:

۵۷ کیلو: ابراهیم خواری
۶۵ کیلو: رحمان عموزاد
۷۴ کیلو: یونس امامی
۸۶ کیلو: حسن یزدانی
۹۷ کیلو: مجتبی گلیج- کامران قاسمپور
۱۲۵ کیلو: امیرحسین زارع

1929904

1929905

1929907

1929908

1929909

1929906

258 258

دکمه بازگشت به بالا