ورزشی

غنیمت بازی با افغانستان و قرقیزستان

مدافع سابق تیم ملی ایران گفت: بازی با افغانستان و قرقیزستان فرصت خوبی برای بازیکنان و کادر فنی بود تا شناخت خوبی نسبت به اخلاق، رفتار و خلقیات هم پیدا کنند و در نبود بازی با تیم‌های خوب، غنیمت بود.

محمد نصرتی در گفت‌وگو با اخبار ورزشی، در ارزیابی از عملکرد تیم ملی ایران در کافا و زدن ۱۱ گل و دریافت یک گل در دو بازی برابر افغانستان و قرقیزستان، اظهار کرد: هر چند افغانستان و قرقیزستان حریفان قدرتمندی برای تیم ایران نبودند اما در مجموع از این که توانست در فاز حمله گل‌های زیادی وارد دروازه این دو حریف کند نتایج راضی‌کننده بود. البته با این دو بازی نمی‌توان اظهارنظر دقیق و منطقی داشت و باید منتظر بمانیم ببینیم برابر ازبکستان تیم ملی چه عملکردی خواهد داشت.

وی با بیان این که ایران برابر قرقیزستان بازی خوبی را ارائه داد، گفت: ایران برابر قرقیزستان به واسطه این که از حمایت هوادارانش برخوردار بود، بازی سختی داشت و بازیکنان توانستند بهترین بازی خود را برابر این تیم ارائه دهند.

تنها مزیت جام کافا برای ایران

بازیکن سابق تیم ملی ایران در پاسخ به این پرسش که انتقادهای زیادی به حضور ایران در مسابقات کافا وجود دارد، نظر شما درباره حضور این در مسابقات چیست؟ افزود: در شرایط کنونی که امکان بازی با تیم‌های معتبر دنیا یا آسیا وجود نداشت، فرصت خوبی برای بازیکنان و کادر فنی بود تا شناخت خوبی نسبت به اخلاق، رفتار و خلقیات هم پیدا کنند و کادر فنی ایده‌ها و تفکراتش را به بازیکنان انتقال دهد.

بیشتر بخوانید

چرا قلعه‌نویی به بازیکنان جدید میدان نداد

نصرتی اضافه کرد: در این دو دیدار قلعه‌نویی برای این که به نتایج خوبی دست پیدا کند سعی کرد از ترکیب اصلی خود استفاده کند، در حالی که به نظر می‌رسید باید به سایر بازیکنان از جمله قایدی، علیزاده، حسین‌زاده، مهری و پورحمیدی که تازه به جمع ملی‌پوشان اضافه شدند، فرصت بیشتری می‌داد و عیار آنها را در این دو دیدار مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌داد.

بازی با افغانستان و قرقیزستان غنیمت بود

رقابت با افغانستان و قرقیزستان غنیمت است

وی در پاسخ به این پرسش که رقبای ایران در جام ملت‌های آسیا با انگلستان، آرژانتین و کلمبیا دیدار می‌کنند، به نظر شما همین مساله منجر به افت تیم‌ ملی در جام ملت‌ها نمی‌شود؟ تصریح کرد: درست است افغانستان و قرقیزستان مناسب تیم ما نبودند و باید با تیم‌های بهتری رقابت کنیم اما به هر صورت رقابت برابر این دو تیم را نیز باید غنمیت بدانیم زیرا در همین بازی‌های رسمی بازیکنان متوجه نقاط ضعف و قوت خود می‌شوند و نقطه عطفی برای بازیکنان خواهد بود.

بازیکن سابق پرسپولیس درباره این که فدراسیون قول داده که برای شهریور تدارک بازی‌های بهتری را ببیند. آیا فکر می‌کنید می‌توانند دیدارهای خوبی را هماهنگ کنند؟ تصریح کرد: امیدوارم تاج و همکارانش این کار را انجام دهند و تدارکات بهتری را برای تیم ملی در نظر بگیرند.

امیدوارم با مربی داخلی در آسیا موفق شویم

وی با بیان این که ایران با لژیونرهای خوبی که دارد شانس زیادی برای موفقیت در جام ملت‌ها را دارد، افزود: با توجه به لژیونرهای خوبی که در تیم ایران وجود دارد امیدوارم بعد از یک دهه کار کردن با مربیان خارجی، شاهد موفقیت تیم ایران در جام ملت‌های آسیا با حضور مربی داخلی باشیم.

نصرتی در پایان در ارزیابی از فهرست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی، خاطرنشان کرد: لیست معقولی است و جای هیچ گونه انتقادی وجود ندارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا