ورزشی

غیبت کریس رونالدو در تیم منتخب رونالدو

آفتاب‌‌نیوز :

 رونالدو نازاریو بهترین ترکیب تاریخ فوتبال را از نظر خودش انتخاب کرد اما همنام خود و برنده پنج توپ طلا یعنی کریستیانو رونالدو را انتخاب نکرد.

به گزارش استار، رونالدو، ملقب به “پدیده”، دو توپ طلا در کارنامه فوتبالی‌اش دارد و حتی با وجود مصدومیت های زیادی که داشت، ۴۱۴ گل برای باشگاه و کشورش به ثمر رساند و یکی از بهترین مهاجمان تمام تاریخ بود. او در سن ۱۸ سالگی پیراهن تیم ملی کشورش را بر تن کرد و در همان سال هم توانست به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شود.

او اغلب به عنوان «رونالدوی اصلی» توسط خیلی از طرفداران فوتبال شناخته می‌شود. این دو رونالدو تنها یک بار برابر هم قرار گرفتند و آن هم ژوئیه ۲۰۰۵ برای یک مسابقه خیریه بود که توسط لوئیس فیگو برگزار شد.

هر دوی آنها در رئال مادرید به موفقیت‌های بزرگی دست یافتند اما وقتی رونالدوی برزیلی قصد داشت تیم منتخب تاریخ را اعلام کند، اعتنایی به کریس رونالدو نداشت.  رونالدو ۵ سال پیراهن رئال مادرید را بر تن کرد و توانست در ۱۲۷ بازی ۸۵ گل به ثمر رساند و آمار بسیار خوبی از خود به جای بگذارد.

رونالدو در این تیم جان لوئیجی بوفون را در دروازه انتخاب کرد.

برای خط دفاع، کافو و روبرتو کارلوس را در کنار فرانتس بکن‌باوئر و پائولو مالدینی قرار داد.

در میانه میدان و خط حمله رونالدو ترکیب هجومی انتخاب کرد. او ترجیح داد زیکو، دیگو مارادونا، رونالدو نازاریو، لیونل مسی، پله و رونالدینیو را در ترکیبش قرار دهد.

با وجود اینکه کریستیانو رونالدو بیش از ۸۰۰ گل به ثمر رساند، جایی در ترکیب رونالدو نازاریو نداشت.

این ستاره فراموش نشدنی فوتبال برزیل تنها بازیکنی است که در دو داربی بزرگ جهان با پیراهن هر چهار تیم بازی کرده است، او در الکلاسیکو با پیراهن بارسلونا بازی کرد و با قوهای سپید هم به بارسلونا گل زد. رونالدو در اینتر به میلان گل زد و برای میلانی‌ها در مقابل اینتر نیز گل زده است.

دکمه بازگشت به بالا