اقتصادی

فراخوان جشنواره ملی تئاتر خیابانی «دقیقه ۵۵» به زودی منتشر می‌شود

اخبار ورزشی/ایلام رئیس حوزه هنری استان ایلام از برگزاری جشنواره ملی تئاتر خیابانی «دقیقه ۵۵» در گرامیداشت شهدای فوتبال چوار خبر داد.

«سعید خیرالهی» در گفت‌وگو با اخبار ورزشی با اعلام این خبر، اظهار کرد: تولید محتوا و برنامه حول حادثه بمباران زمین فوتبال چوار که یک حادثه منحصر به فرد و جهانی است و مورد تأکید ویژه رهبر معظم انقلاب نیز قرار دارد و یکی از اولویت‌های سند زیست بوم فرهنگی و هنری استان ایلام است.

وی به برگزاری جشنواره پوستر با موضوع زمین فوتبال چوار توسط حوزه هنری در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: حوزه هنری استان ایلام بنا به رسالت ذاتی خود و با توجه به ظرفیت بسیار درخشان استان ایلام در هنر نمایش و تئاتر خیابانی برای برگزاری این جشنواره ملی تمام تلاش خود را به کار بسته و از سایر دستگاه‌ها نیز توقع همکاری دارد.

وی تصریح کرد: به زودی دبیرخانه این جشنواره تشکیل و فراخوان آن توسط حوزه هنری منتشر خواهد شد.

«مهدی پاکزاد» رئیس هیئت فوتبال استان ایلام نیز اظهار کرد: برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی دقیقه ۵۵ گامی موثری در معرفی واقعه زمین فوتبال چوار و مظلومیت شهدای این واقعه است و هیئت فوتبال استان با تمام ظرفیت‌های موجود و هماهنگی با کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال در جهت برگزاری این جشنواره پای کار این جشنواره خواهد بود.

هواپیماهای رژیم بعثی عراق ۲۳ بهمن ماه سال ۶۵ در جنایتی وحشتناک و غیرانسانی با پرواز در ارتفاع پایین بر فراز زمین فوتبال چمن بخش چوار و ریختن بمب، ۱۵ نفر از نوجوانان و جوانان فوتبالیست ایلامی که در حال انجام مسابقه بودند را به شهادت رساندند.

این حادثه که منجر به شهادت و زخمی شدن بهترین جوانان و نوجوانان فوتبالیست تیم منتخب استان ایلام شد به عنوان یکی از جنایت‌های تاریخی صدام و رژیم بعت در تاریخ ثبت شده است. این واقعه درست زمانی رخ داد که تیم‌های نوجوانان استان ایلام در رقابت‌های قهرمانی کشوری هر سال با کسب یکی از مقام‌های نخست تا سوم جزء سه تیم برتر کشور بودند.

در این روز خونین یونس تلوکی، مجتبی ناصری، علی نجات کرمی، علی عباسی، محمد کمالوندی، جهانگیر کاوه، عبدالرزاق مهدیه، سیدمحمد زارعی، حسین هزاوه (بازیکنان فوتبال)، حمیدرضا رضایتی (داور مسابقه)، مراد آذرخش، خلیل مظفری، سجاد مظفری، محمدجواد مظفری، امجد حیدری (تماشاگران مسابقه) به شهادت رسیدند و علی قیطاس، رحمت محمود، الیاس گهرسودی، گل مرادفاضلی، فرمان فولادوند و سلمان کرد(بازیکنان فوتبال) مجروح شدند.

مقام معظم رهبری امسال در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۳۰۰۰شهید استان ایلام، شهادت چندین ورزشکار و تماشاچی ایلامی بر اثر بمباران مسابقه فوتبال در ۲۳ بهمن ۶۵ را یادآور مظلومیت شهدای ورزشکار خواندند و با بیان اینکه صدام این جنایات را به پشتوانه مدعیان جهانی حقوق بشر انجام می‌داد، تاکید کردند: نویسندگان و هنرمندان، این بیان حقایق را در ابعاد جهانی معرفی و مدعیان دروغین حقوق بشر را رسوا کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا