اقتصادی

فرانسه بازی پلیس بد را خیلی زود آغاز کرد

به گزارش اخبار ورزشی، علی باقری معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه 12 آبان در توییتر نوشت: وین موافقت کرد.

این اطلاعیه بلافاصله با واکنش مثبت اکثر کشورهای مذاکره کننده با ایران در مورد پرونده هسته ای مواجه شد.

اما در حالی که مقامات غربی، به ویژه ایالات متحده، بارها از ایران به دلیل تاخیر در بازگشت به مذاکرات قبل از اعلام آغاز مذاکرات انتقاد کرده اند، یک روز پس از اعلام آمادگی ایران برای آغاز مذاکرات، فرانسه در روز پنجشنبه. این کشور اعلام کرد که در حال رایزنی با متحدان خود در مورد چگونگی پاسخ به “عدم همکاری” ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

آن کلر لژاندر، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری گفت که این کشور همچنان می تواند در نشست آتی شورای حکام با شرکای خود علیه ایران اقدام کند.

از آنجایی که قرار است نشست بعدی شورای حکام در اواسط نوامبر (پیش از آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای) برگزار شود، بیانیه سخنگوی وزارت خارجه فرانسه حاکی از آن است که این کشور در آستانه از سرگیری مذاکرات جدید است. دور مذاکرات هسته ای مذاکرات هسته ای.. او یونیفورم نامرغوب پلیس به تن دارد و قصد دارد از طرف مذاکره کنندگان غربی از فشار آژانس بین المللی انرژی اتمی استفاده کند.

فرانسه در تلاش است تا ایران را تحت فشار قرار دهد در حالی که جمهوری اسلامی با حسن نیت خود در 22 شهریور سال جاری با سرویس دوربین های آژانس بین المللی انرژی اتمی در تاسیسات هسته ای موافقت کرد و تنها با توجه به حمله خرابکارانه به تاسیسات کرج و تداوم عملیات … جرم جنایی تحقیقات -مرکز را از سرویس دوربین حذف کنید.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در آخرین واکنش خود به مخالفت ایران با سرویس دوربین یکپارچه کاراگ در دوم نوامبر گفت: ادامه دهید.

وی از قدرت‌های جهانی خواست اقدامات ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و لزوم ارزیابی تهدید فرانسه علیه ایران را در چارچوب درخواست گروسی محکوم کنند.

از زمان روی کار آمدن رافائل گروسی به عنوان مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به لطف حمایت آمریکا، این نهاد بین‌المللی مسئولیت‌های قانونی و فنی خود در قبال ایران را دور زده و رویکردی سیاسی برای بهره‌گیری مؤثر از فشارهای غرب به‌ویژه ایران اتخاذ کرده است. ایالات متحده. در مورد ایران

بازگشایی پرونده هایی که پیش از این با امضای برجام بسته شده بود، مصاحبه های تند و اظهار مواضع سیاسی غیر سازنده گروسی که هیچ ارتباطی با وظایف قانونی آژانس نداشت، آژانس را بخشی از دشواری ادامه مذاکرات هسته ای کرد. .

کار آژانس و فرانسه که همیشه نقش پلیس بد را در مذاکرات هسته ای ایفا کرده اند، ادامه سناریوی غربی برای استفاده از ابزار آژانس برای شکل دادن به فشار سیاسی در آغاز دور جدید مذاکرات است. .

اگرچه چینش مکرر مهره های شطرنج توسط طرف های غربی در آستانه آغاز دور جدید مذاکرات جمهوری اسلامی ایران مورد انتظار بود، اما بسیج اولیه فرانسه در موقعیت سنتی پلیس بد نشان داد که حسن نیت آشکاری در این زمینه دارد. غرب. آغاز مذاکرات نگران‌کننده بود، زیرا گذشته بخشی از یک بازی سیاسی تکراری برای پیشبرد سناریوی «امتیاز فشار سیاسی» بود و انصافی در آن وجود ندارد.

مذاکره در فضای تهدید و فشار سیاسی عملاً با اصل گفتگو برای دستیابی به توافق در تضاد است، نتیجه فقط شرایط پیچیده تر است.

اگر غرب همچنان بر اتخاذ روش های قبلی امتیازات یکجانبه اصرار دارد، باید این نکته را مد نظر قرار دهد که شرایط ورود ایران به مذاکرات کاملاً تغییر کرده است.

از 29 دسامبر، مذاکره کنندگان غربی یا باید خود را برای مذاکرات منصفانه، صریح و نتیجه محور آماده کنند یا مسئولیت عدم تغییر وضعیت موجود را از این پس بر عهده بگیرند.

31131114

دکمه بازگشت به بالا