اقتصادی

فرمانده ارشد اوکراین به زلنسکی درباره تلفات سنگین هشدار داد

فرمانده ارشد نظامی اوکراین به رئیس‌جمهور این کشور گفته است که کی‌یف باید خود را برای یک سال دیگر تلفات گسترده آماده کند.

به گزارش اخبار ورزشی، واشنگتن‌پست به نقل از مقامات ناشناس اوکراینی گزارش داد که ژنرال زالوژنی، فرمانده نیروهای مسلح اوکراین در حالی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور به او اطلاع داده بود که به زودی از سمت خود برکنار خواهد شد، چشم انداز تیره‌ای را ارائه داد.

طی روزهای گذشته، چندین رسانه مدعی شدند که زلنسکی آماده است تا زالوژنی را در آینده نزدیک اخراج کند. در ماه‌های اخیر، چندین نشریه گزارش دادند که روابط بین زلنسکی و زالوژنی از زمانی که ژنرال در مقاله‌ای برای اکونومیست در ماه نوامبر وضعیت میدان نبرد را «بن بست» توصیف کرد، تیره شده است – ارزیابی‌ که رئیس‌جمهور اوکراین به شدت آن را رد کرد.

واشنگتن پست گزارش داد که زلنسکی ژنرال زالوژنی را روز دوشنبه احضار کرد تا او را از برکناری قریب الوقوع خود مطلع کند. بر اساس گزارش‌ها، رئیس‌جمهور نیاز به تغییر در راس را در بحبوحه خستگی فزاینده جنگ در میان اوکراینی‌ها و حمایت از غرب عنوان کرد.

یک منبع به روزنامه گفت در حالی که زالوژنی این خبر را با آرامش دریافت کرد، به رئیس جمهور هشدار داد که بهبود سریع در موقعیت اوکراین در میدان نبرد بعید است، صرف نظر از اینکه چه کسی جای او را می گیرد.

بر اساس گزارش ها، او اصرار داشت که کی یف باید حدود ۴۰۰۰۰۰ نیروی ذخیره دیگر را بسیج کند تا برابری با مسکو را تضمین کند.

بر اساس این مقاله، زلنسکی این پیشنهاد را رد کرد و دلیل آن محدودیت‌های مالی و پیامدهای سیاسی بالقوه نامطلوب بود.

واشنگتن‌پست مدعی شد که رئیس دولت اوکراین همچنان می‌تواند مسیر خود را تغییر دهد، اما اگر این کار را نکند، احتمالاً تا پایان این هفته فرمان رسمی در مورد برکناری زالوژنی صادر خواهد شد.

این رسانه ژنرال الکساندر سیرسکی، فرمانده فعلی نیروی زمینی و ژنرال کریل بودانوف، رئیس اطلاعات نظامی را به عنوان نامزدهای احتمالی برای این پست معرفی کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا