ورزشی

فصلی برای پادشاهی بازیکنان! – اخبار ورزشی

سپهر ستاری: فصل نقل و انتقالات امروز بسیار داغ است و تیم های لیگ برتر در تلاش هستند تا افراد مورد نظر خود را جذب کنند و این باعث رقابت زیادی برای بسیاری از بازیکنان می شود. اوج این رقابت در مورد انتقال امین قاسمی نژاد به استقلال مشاهده شد و پایتخت سرخابی و شهاب تا آخرین لحظه سعی کردند ستاره فصل گذشته را در شهر خودرو جذب کنند.

رقابت تنگاتنگ بین تیم ها و کمبود ستاره در لیگ برتر باعث می شود که باشگاه ها گاهی اوقات برای جذب ستاره های مورد نظر خود و پذیرفتن شرایط غیرمنطقی کارهای عجیب انجام دهند. شرایطی مانند امضای قرارداد یک ساله ، قرار دادن بندهای فسخ با مبالغ کم ، گزینه های عجیب ، پرداخت مبالغ کلان و حتی پرداخت خارج از قرارداد.

در واقع فصل نقل و انتقالات را باید سلطنت بازیکنان و عوامل نامید و آنها در این مدت هر کاری می کنند تا قراردادهای بهتری ببندند و سود بیشتری به دست آورند. با این وجود ، این سال مطرح می شود که چرا باشگاه نسبت به بازیکنان و برخی مربیان اینقدر منفعل است و به حرف های آنها گوش می دهد؟ یکی از دلایل آن فقدان بازیکنان با کیفیت است که باعث می شود باشگاه ها برای جذب ستاره های مورد نظر خود گروگان بگیرند ، اما این تمام ماجرا نیست. تیم های دارای پروفایل بالا در طول نقل و انتقالات تحت فشار شدید هواداران خود قرار گرفتند و حتی تظاهراتی علیه مدیرانی که بازیکن نمی خریدند برگزار شد. عوامل نیز از این وضعیت آگاه هستند و از فشاری که مدیر باشگاه بر دوش دارد آگاه هستند و حاضرند برای رهایی از آن دست به هر کاری بزنند و این منجر به سوء استفاده عوامل و بازیکنان می شود. در واقع ، اگر هواداران در این مدت پشت باشگاه خود بمانند و منطقی فکر کنند ، مدیران با بار عجیبی از مسئولیت ها روبرو نخواهند شد و با توجه به توان مالی باشگاه قرارداد می بندند.

فصل پادشاهی بازیکنان!

البته ، این تمام داستان نیست و عوامل در طول این سالها به نقاط قوت عجیبی دست یافته اند. وقتی یک نماینده تعداد زیادی بازیکن و مربی در یک تیم دارد ، می تواند شرایط را به خوبی کنترل کند و هرطور که می خواهد قرارداد ببندد.

در روز جهانی فوتبال ، یک قرارداد یک ساله برای بازیکنان بالای 30 سال وجود دارد و باشگاه ها قرارداد طولانی مدت با بازیکنان امضا می کنند و اساساً هیچ چیزی به عنوان قرارداد یک ساله برای بازیکنان زیر 30 سال نامیده نمی شود. رئال مادرید اخیراً فدریکو والورده هافبک 23 ساله را با بند آزادسازی 1 میلیارد یورو تا سال 2027 به خدمت گرفت ، اما در ایران بیشتر قراردادها دو ساله است و بسیاری از بازیکنان ترجیح می دهند یک سال قرارداد امضا کنند. اتفاقی که برای رضا اسدی افتاد و پس از یک فصل ناموفق در لیگ اتریش ، او قرارداد یک ساله با پرسپولیس امضا کرد تا فصل آینده به تیم خارجی برود و عملکرد خوبی در این تیم داشته باشد یا قرارداد خود را به مبلغ بیشتری تمدید کند. فصل گذشته ، علیرغم جذب محمد نادری از کورتریک بلژیک ، استقلال با او قرارداد یک ساله امضا کرد و مدافعان تیم به راحتی و بدون پرداخت هزینه ای این تیم را ترک کردند. روزبه چشمی ، احمد نوراللهی ، محمدحسین کنعانی زادگان ، کاوه رضایی ، وحید امیری ، علی کریمی و امید ابراهیمی از جمله افرادی هستند که در سال های اخیر به دلیل قراردادهای کوتاه مدت و هیچ درآمدی از باشگاه های خود به عنوان بازیکن آزاد جدا شده اند. به عنوان مثال در مورد مهدی قائدی ، استقلال توانست درآمد خوبی کسب کند و پرسپولیس نیز از انتقال بیرانوند پول زیادی به دست آورد.

فصل پادشاهی بازیکنان!

همچنین ، هیچ شفافیتی در قراردادهای فوتبال ایران وجود ندارد و هیچکس تعداد قرارداد ها و بندهای مختلف را نمی داند. حتی قرارداد لیونل مسی با پاری سن ژرمن مشخص شده است و تیم پاریسی چیزی پنهان نمی کند. به نظر می رسد ستاره های لیگ برتر خود را برتر از مسی می دانند ، او نمی خواهد شماره قرارداد آنها شفاف اعلام شود.

از سوی دیگر ، در فوتبال ایران ، هیچکس معتقد به گرفتن آزمایشات پزشکی از بازیکنان نیست. اگر مدیر چنین درخواستی از بازیکنان داشته باشد ، آنها آزرده خاطر می شوند و مذاکرات مختل می شود! ستاره هایی مانند راموس و مسی نیز قبل از امضای قرارداد تحت آزمایش های پزشکی قرار گرفتند و در صورت رد شدن ، قرارداد امضا نمی شود. با این حال ، ستارگان فوتبال ایران این موضوع را کمبود خود می دانند و مدیران توجه چندانی به این موضوع ندارند. فوتبال ایران اما اگر می خواهد حرفه ای و پیشرفته باشد ، باید اصول را رعایت کند و باشگاه ها نباید در هنگام عقد قرارداد از علایق و حقوق خود چشم پوشی کنند. رویدادی که نیاز به اتحاد همه باشگاه ها و مدیران دارد و هیچ تیمی به تنهایی نمی تواند شرایط را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید:

عملکرد خرید جدید استقلال در لیگ برتر / عکس

رونالدو با نماد جدید در اولدترافورد / عکس

وعده عجیب وزیر ورزش و جوانان در مجلس

258 41

دکمه بازگشت به بالا