اقتصادی

قاتل ناوهای هواپیمابر با موفقیت آزمایش شد

به گزارش ریانووستی، یک مقام وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که ناوشکن «ادمیرال گورشکوف» موشکی را از دریای سفید به سمت دریای شمال روسیه پرتاب کرده است.

این موشک با موفقیت پرتاب شد و در فاصله 400 کیلومتری به هدف مشخص شده اصابت کرد.

یک مقام وزارت دفاع روسیه گفت آزمایش موشکی مشخصات فنی را تایید می کند.

آزمایش قبلی موشک تیرکون دو هفته پیش انجام شد.

طبق قوانین روسیه، موشک قبل از تحویل به ارتش روسیه باید 9 بار آزمایش شود و پس از تایید مشخصات فنی، موشک باید به ارتش روسیه تحویل داده شود.

بر اساس گزارش رسانه های روسی، موشک مافوق صوت سوخت جامد رادارگریز Tsirkon می تواند اهدافی را در فاصله حدود 500 کیلومتری که می تواند تا 800 کیلومتر را طی کند، منهدم کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اخیراً اعلام کرد که موشک مافوق صوت Tsircon (که با نام قاتل ناو هواپیمابر شناخته می شود) در سال 2022 به ارتش روسیه تحویل داده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین در دیدار با روسای وزارت دفاع و صنایع دفاعی روسیه در سوچی گفت: مرحله آزمایش موشک مافوق صوت تسیرکون انجام خواهد شد. تکمیل می شود و از سال آینده این موشک ها تکمیل می شود. به ناوگان نظامی اضافه خواهد شد و روسیه تحویل داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه آزمایش های این موشک موفقیت آمیز بوده است، گفت: موشک تسیرکون در جریان آزمایش ها به طور دقیق به هدف اصابت کرد.

رئیس جمهور روسیه گفت: موشک مافوق صوت Tsirkon از زیر آب و از عرشه کشتی پرتاب شد و تمام موشک های شلیک شده به هدف اصابت کرد.

در حالی که رویارویی دریایی غرب روسیه در دریا به ویژه در دریای سیاه وارد مرحله جدیدی شده است، موشک تسیرکون برای تحویل به نیروی دریایی روسیه آماده می شود.

31131114

دکمه بازگشت به بالا