اقتصادی

قطعا ریاضیات یکی از رشته‌های تأثیرگذار آینده جهان است

رئیس دانشکده ریاضی امیرکبیر در گفت‌وگو با آنا: 

رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: قطعا ریاضیات همواره یکی از رشته‌های تأثیرگذار جهان بوده است. اغلب رشته‌ها با ریاضیات اصیل عجین شده اند.

داریوش کیانی رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره تحول در آموزش علوم ریاضی اظهار کرد: رشته ریاضی در جهان به عنوان یک رشته پایه و مادر شناخته می‌شود و ذات این رشته نیاز به تحول ندارد و در حال پیمودن مسیر طبیعى خود است. آنچه مستلزم بازنگرى است، نوع آموزش ریاضیات در مقاطع مختلف تحصیلى، به فراخور زمان، است. 

وی افزود: این آموزش از دبستان تا دانشگاه باید به گونه‌اى باشد که فرد بتواند سریعا علم ریاضى خود را در رفع نیازمندی‌هاى واقعى جامعه به کار گیرد. براى مثال، هم اکنون نیاز به تحلیل داده‌هاى کلان، موجب تبلور ریاضیات در شاخه‌هاى پرکاربرد جذاب علوم کامپیوتر مانند هوش مصنوعی، یادگیرى ماشین، علوم داده و … شده است. البته در کنار الگوهاى کلاسیک، قطعا به خلق الگو‌ها و مدلهاى بومی در این حوزه‌ها نیاز داریم.

رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به روش‌های مؤثر در سوق‌دهى دانش‌آموزان به سمت رشته ریاضی در دبیرستان اظهار کرد: تمام دانش‌آموزان با هوش و ذکاوت خود آینده شغلی رشته‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند و متناسب با آن‌ها انتخاب رشته می‌کنند.

کیانی گفت: قطعا با پیشرفت‌ها و تحولات چشمگیر اخیر در حوزه‌هاى مرتبط با ریاضیات و علوم کامپیوتر، اقبال به رشته ریاضى بیشتر و بیشتر مى‌شود. کما اینکه در سال‌هاى اخیر براى من به عنوان یک عضو هیئت علمى دانشگاه این موضوع تا حد خوبى محسوس بوده است.

دکمه بازگشت به بالا