ورزشی

قطعنامه سازمان ملل متحد در مورد «پیشگیری از غرق شدگی» تصویب شد

به گزارش یک خبرگزاری اخبار ورزشی؛ روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی “جلوگیری از غرق شدن” یکی از مباحث مورد بحث در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بود که با تصویب قطعنامه ای در این زمینه همراه بود. این قطعنامه بر جلوگیری از غرق شدن تأکید دارد.

در این راستا ، سازمان ملل متحد کشورهای عضو را تشویق می کند تا برنامه های پیشگیری از غرق شدن را مطابق با توصیه های سازمان بهداشت جهانی تهیه کنند. فدراسیون بین المللی نجات همچنین از همه اعضا می خواهد قطعنامه سازمان ملل را در نظر بگیرند و توصیه های آن را در برنامه ریزی ها و فعالیت های داخلی در نظر بگیرند.

این توافقنامه سازمان ملل متحد در حالی انجام شد که در فدراسیون غواصان امداد و نجات ایران و توسط کمیته پیشگیری از غرق شدن این فدراسیون ، یک دید طولانی مدت برای مرگ با الگوبرداری از دستورالعمل های فدراسیون جهانی ، سازمان بهداشت جهانی و کشورهای برجسته در زمینه در حال تدوین و نهایی شدن است.

بنابراین ، تصویب قطعنامه سازمان ملل در مورد جلوگیری از غرق شدگی و نامگذاری روز جهانی با این عنوان توسط رئیس فدراسیون نجاتگران و غواصان کشورمان مورد استقبال و حمایت قرار گرفته است.

مهدی حیدری با تأکید بر اینکه قطعنامه های سازمان ملل می تواند در انجام فعالیت های مربوط و فدراسیون داخلی مفید و آموزنده باشد ، گفت که این اقدامات می تواند به عنوان فرصتی برای تقویت زیرساخت های نجات ایران برای کاهش تعداد غرق شدگان استفاده شود.

258 41

دکمه بازگشت به بالا