ورزشی

قلعه‌نویی باهوش و باتجربه است/ همه باید از تیم ملی حمایت کنیم

امید شریفی‌نسب: قلعه‌نویی باهوش و باتجربه است/ همه باید از تیم ملی حمایت کنیم

پیشکسوت فوتبال گفت: در حال حاضر وظیفه همه ما حمایت از تیم ملی و کادر فنی جدیدش است.

امید شریفی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری اخبار ورزشی با تاکید بر فواید بهره‌گیری از مربیان داخلی در فوتبال ایران اظهار داشت: انتخاب مدیران فدراسیون فوتبال برای نیمکت مربیگری تیم ملی بزرگسالان انتخاب خوبی بود.

وی در ادامه افزود: انتخاب امیر قلعه نویی با توجه به تجربه بالای این مربی کاربلد را باید به فال نیک گرفت. کارنامه و رزومه او مشخص است. در دوره قبلی هم که سکان هدایت تیم ملی برعهده قلعه نویی بود ما در کسب نتایج بد نبودیم و برخی اتفاقات باعث شد حضورش در تیم ملی ادامه دار نشود. پس از تجربه ای که در دوره قبل برای قلعه نویی به دست آمده حالا او پخته تر از قبل می تواند سکان هدایت تیم ملی را در دست گرفته و نتایج و شرایط خوبی را برای تیم ملی فوتبال ایران رقم بزند.

بازیکن پیشین تیم ملی در مورد اینکه چرا در آستانه جام جهانی مدیران فوتبال و ورزش ایران گزینه‌های داخلی را برای هدایت تیم ملی انتخاب نکردند، گفت: به نظر من کنار گذاشتن اسکوچیچ در آستانه جام جهانی تصمیم اشتباهی بود. به هرصورت گذشته ها گذشته و بهتر است دیگر به گذشته فکر نکنیم و به جای آن نگاه مان به آینده باشد. ان شاالله که تجربه و توان فنی قلعه نویی به کمک تیم ملی می آید و می توانیم در گام اول در اولین تورنمنت رسمی در جام ملت ها نتایج و عنوان خوبی را در آسیا به ارمغان آوریم.

شریفی‌نسب در مورد مهمترین مسئولیت پیش روی خانواده ورزش و فوتبال در قبال تیم ملی به خبرنگار اخبار ورزشی گفت: رنگ ها و اسم ها نباید برای ما اهمیت داشته باشد و مهمترین موضوع باید آینده تیم ملی باشد. خوشبختانه پس از انتخاب سرمربی تیم ملی جو خوبی در خانواده فوتبال و رسانه ها حاکم شده و حتی بعضا پرسپولیسی ها هم از قلعه نویی حکایت کرده اند؛ گو اینکه اطمینان دارم حتی اگر گل محمدی سرمربی تیم ملی می شد، استقلالی ها از او حمایت می کردند. علاوه بر پیشکسوتان و فوتبالی ها، رسانه ها باید برای کمک به تیم از کادر فنی حمایت کنند تا بتوانیم در سایه این حمایت نتایج خوبی را در جام ملت های آسیا به دست بیاوریم.

وی در مورد وظیفه مدیران در قبال تیم ملی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر یکی از اصلی ترین دغدغه ها برای فوتبال ملی بحث امکانات و برگزاری اردوها و بازی های تدارکاتی بوده است، موضوعی که دیگر در هیچ جای دنیا وجود ندارد. به نظر من این موضوع باید حل شود تا در شرایط فعلی دغدغه ای از این بابت برای کادر فنی باقی نماند و تمام تمرکزشان را روی مسائل فنی باشد.

شریفی‌نسب در مورد لزوم تغییر نسل برای تیم ملی گفت: در تیم ملی در کنار انگیزه جوانی به مهره های باتجربه هم نیاز داریم. با توجه به شناخت و اشراف خوبی که قلعه نویی روی لیگ دارد و هوش بالایی که در زمینه مربیگری دارد او می تواند با تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه تیم ملی قدرتمندی را برای درخشش در جام ملت ها آماده کند.

کاپیتان اسبق صنعت نفت آبادان درباره وضعیت تیم سابقش و تغییرات فراوان روی نیمکت هدایت طلایی پوشان آبادانی تصریح کرد: برای این تیم آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم شرایط به گونه ای رقم بخورد که این تیم بتواند در فصل آتی در لیگ بماند تا با تصمیم گیری های بهتر دوباره شاهد اوج گیری او در سطح اول ایران باشیم.

خبرنگار: سمیه قدیری

انتهای پیام// 






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا