ورزشی

قنبرزاده: حق پخش تلوزیونی باید به باشگاه‌ها داده شود

یک عضو هیات رییسه سازمان لیگ فوتبال می‌گوید سقف بودجه تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا ۳۲۵ میلیارد و دیگر تیم‌ها ۲۵۰ میلیارد است.

به گزارش اخبار ورزشی، منصور قنبرزاده، عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر می‌گوید: تشکر می‌کنم از همه دست اندرکاران و مدیران باشگاه که به این مراسم تشریف آوردند. برنامه مختصر و مفید بود و امسال زودتر از سال‌های قبل برنامه قرعه‌کشی انجام شد و در اولین فرصت تاریخ هر هفته را اعلام می‌کنیم و باشگاه شرایط خود را بر اساس برنامه تطبیق می‌دهند. در این دوره از لیگ روی نظم و انضباط و رعایت دستورالعملی که در هیات رییسه به تصویب رسیده، تاکید شده و در قضیه قراردادها نظارت دقیقی خواهد شد و خدا را شکر شرایط مدیریتی استقلال هم مشخص شد. ما باید به همه تیم‌ها کمک کنیم ولی باید از تیم‌هایی که نماینده ایران در آسیا هستند، حمایت کنیم. به هر حال خوشحالیم که تکلیف مدیریت و کادر فنی استقلال مشخص شده و امیدوارم این تیم در آینده موفق باشند و ما هم هر کاری که امکانش باشد در فدراسیون برای آن‌ها انجام خواهیم داد.

او درباره قانون سقف قرارداد بیان کرد: این قضیه مصوبه هیات رییسه است و نظر همه محترم است. ما امروز در سازمان بازرسی جلسه‌ای داشتیم و باشگاه‌ها باید برنامه خود را بدهند تا اگر اصلاحیه‌ای نیاز بود، انجام دهیم. این پروژه‌ای که شروع شده، فاز اولش است. بحث سازماندهی فوتبال پایه و ساختارسازی است. الآن ما برای VAR چقدر مشکل داریم و زمین‌های ما مشکلات زیادی دارند که باید حل شوند. در قضیه سقف بودجه بحث به اندازه کافی شده و اتفاقا فاصله تیم‌های اول تا چهارم و تیم‌های آسیایی رعایت شده و یک سقف ۳۲۵ میلیاردی دارند و بقیقه تیم‌های سقفی ۲۵۰ میلیاردی دارند. این فقط بحث حقوق و دستمزد است.

این عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال عنوان کرد: بحث حق پخش تلویزیونی باید به باشگاه‌ها داده شود. در دوره بعدی لیگ قهرمانان آسیا، یکی از الزامات و مدارکی که AFC می‌خواهد قرارداد باشگاه‌ها با صدا و سیما است که در آمد پایدار باشگاه باشد. باشگاه ما باید در آمد داشته باشد که بتواند هزینه کند. استقلال دو سالی است که به دلیل نامتوازن بودن درآمد و هزینه‌هایش نمی‌تواند مجوز حرفه‌ای بگیرد و هواداران ناراحت شدند. اگر این روال ادامه پیدا کند، سال بعد هم همین اتفاق می‌افتد. مطمئن باشید روی این بحث کار کارشناسی شده است اما حتما اشکالاتی دارد. رسانه‌ها و مردم کمک کنند تا اگر در آینده نیاز به کمکی بود، هیچ اعبایی نیست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا