قهرمانی زیر سایه دوپینگ/ دو ووشوکار کشورمان دوپینگی از آب درآمدند

فدراسیون جهانی ووشو اسامی ورزشکارانی را نشان داد كه برای دوپینگ در مسابقات جهانی 2018 روسیه در چین مثبت آزمایش كردند. در همین حال ، نام دو بازیکن ملی پوش ووشوی کشورمان ، حمیدرضا قلی پور و سید معین تقوی در این لیست قرار دارند.

تقوی در کلاس 85 کیلوگرم مدال طلا کسب کرد و قلی پور در کلاس 90 کیلوگرم مدال نقره گرفت. در فوریه 1997 ، میلادی قلی پور ناگهان تصمیم به خداحافظی از دنیای قهرمانی گرفت و ادعا کرد فصل جدیدی از زندگی او آغاز شده است و تصمیم گرفته است از ووشو و کار در MMA خداحافظی کند. قلی پور در حالی که دوران باشکوه خود را در ورزش سپری می کرد از ووشو خداحافظی کرد.

امروز که انتخابات کمیسیون ورزشکاران برگزار شد؛ این موضوع به رسانه تبدیل شد. البته به نظر می رسد که مسئولان ورزش از این مشکل آگاه هستند. طبق قانون ورزشکارانی که تست های دوپینگ آنها مثبت است؛ آنها قادر به شرکت در کمیسیون ورزشکاران نیستند و به همین دلیل قلی پور در انتخاب کمیسیون ورزشکاران شرکت نکرد.

البته غیر از قلی پور ، تقوی یکی دیگر از ورزشکاران دوپینگ کشورمان است که نام او نیز در این لیست قرار دارد.

تیم ملی ایران در این رقابتها 7 طلا و 1 نقره به دست آورد. تیم چین با کسب 6 مدال طلا عنوان دونده را از آن خود کرد. حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی ووشوی کشورمان مسئولیت هدایت این تیم را بر عهده دارد؛ وی در حال حاضر نایب رئیس فدراسیون ووشو است و بارها در مورد قهرمانی کشتی ووشوی ایران در چین صحبت کرده است.

انتهای پیام / 4057 /

خروج از نسخه موبایل